تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 6:10
کد خبر : 30941

کاهش مدت زمان ثبت اظهارنامه

کاهش مدت زمان ثبت اظهارنامه

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مدت زمان ثبت اظهارنامه‌ها در مجموعه مالکیت معنوی را که در سال گذشته ۵ ماه بود به ۲۰ روز کاهش دادیم.

به گزارش تیتر داغ؛ سید محمدعلی میرطاهری، رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به روز جهانی مالکیت فکری گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است؛ مرکز مالکیت معنوی وظیفه خود دانسته است که بیشتر از قبل، برنامه‌ها و رویدادهایی را برای گرامیداشت این روز ترتیب دهد. بخشی از این آگاهی سازی عمومی از طریق حضور در مدارس و دانشگاه‌ها است تا بتوانیم موضوع مالکیت فکری را که چگونه می‌توانیم از شرکت‌های دانش بنیان و خلق ایده‌ها و فکر دانش آموزان حمایت کنیم؛ مطرح کنیم و این موضوع را یاداوری نمائیم که خلق ایده به عنوان یک سرمایه فکری محسوب می‌شود.

میرطاهری با اشاره به اینکه همایشی را برای روز شنبه در خصوص مالکیت فکری برگزار خواهیم کرد؛ افزود: برای اولین بار آئین تجلیل از نخبگان و طراحان صنعتی و مخترعین جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله کشور را خواهیم داشت. همچنین با اقداماتی که انجام شده است؛ اتصال الکترونیکی را با ارگان‌های صدور مجوز کسب و کار برقرار کردیم؛ این هم برای اولین بار است که این اتفاق مهم محقق شده است. همچنین ما مدت زمان ثبت اظهارنامه‌ها در مجموعه مالکیت معنوی را که در سال گذشته ۵ ماه بود؛ به ۲۰ روز کاهش دادیم و این هم از اتفاقات مهمی بود که در روزهای اخیر رخ داد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی خاطر نشان کرد: از طرفی با معاونت فناوری ریاست جمهوری بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی اقدامات مشترکی را انجام می‌دهیم که اتصال الکترونیکی با فناوری ریاست جمهوری برقرار شود تا شرکت‌های فعال در حوزه دانش بنیان از این طریق به ما معرفی شوند؛ تا ما به سرعت بتوانیم برنامه‌ها و خواسته‌هایی را که آنان مطالبه می‌کنند پاسخ داده و رسیدگی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.