تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 13:52
کد خبر : 113938

کاهش ۸ تا ۲۰۰ میلیونی قیمت خودرو/ پیش بینی قیمت ها در شب عید

کاهش ۸ تا ۲۰۰ میلیونی قیمت خودرو/ پیش بینی قیمت ها در شب عید

رییس سابق اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودروهای مونتاژی‌ها نسبت به ۲۵ روز گذشته بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و قیمت خودروهای داخلی‌ بین ۸ تا ۳۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید موتمنی رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران در مورد وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو، اظهار کرد: طی چند روز گذشته قیمت خودرو کاهش یافت اما امروز تقریباً روند کاهشی قیمت‌ها متوقف شده و تغییر قیمت خاصی نسبت به دیروز نداشتیم.

وی افزود: قیمت خودروهای مونتاژی‌ها نسبت به ۲۵ روز گذشته بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و داخلی‌ها بین ۸ تا ۳۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو در شب عید نیز گفت: قیمت خودرو در شب عید بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ در کشور ما خودرو یک کالای سرمایه‌ای است و اگر نوسان ارزی نداشته باشیم و عرضه مناسب باشد افزایش قیمتی نخواهیم داشت و قیمت‌ها کاهشی تر نیز می‌شود.

موتمنی در مورد علت کاهش قیمت خودرو تصریح کرد: علت کاهش قیمت مونتاژی‌ها ناشی از ثبت نام از مشتریان جدید و عرضه مناسب خودرو بود و در داخلی‌ها نیز به دلیل به دلیل کاهش نوسانات ارز و تکذیب خبر فروش ۱۲۰ هزار خودرو با قیمت حاشیه بازار، قیمت‌ها با افت مواجه شد.

این فعال بازار خودرو یادآور شد: جهش یک ماه اخیر قیمت خودرو ناشی از خبر فروش ۱۲۰ هزار خودرو با نرخ ۵ درصد زیر حاشیه بازار بود که همزمان با آن خبر، افزایش نرخ ارز را هم داشتیم که در نهایت منجر به بالا رفتن قیمت انواع خودرو شد.

وی در مورد وضعیت فروش خودرو نیز گفت: بازار خودرو همچنان آرام و بدون مشتری است و خرید و فروش در نقطه صفر قرار دارد. نکته مهم اینجاست که با توجه به نبود مشتری در بازار نباید تا این حد افزایش قیمت داشته باشیم.

موتمنی به عرضه خودرو هم اشاره کرد و افزود: مدت هاست که خودرو در بازار کم است و آنطور که باید عرضه نمی‌شود. بازار خودرو یک نیازی دارد که اگر تأمین شود این میزان از افزایش قیمت‌ها را نخواهیم داشت.

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تجربه خوبی از بازار خودرو داشتیم که در بخش خودروهای داخلی یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه تولید و در مقابل نیز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو وارد شد. اما امسال به رغم آزادسازی واردات، خودروی چندانی وارد بازار نشد و از آن طرف قرار بود بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزارخودرو تولید شود که در نهایت محقق نشد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.