تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 20:35
کد خبر : 19757

کلاس ساز دهنی یا کلاس پیانو یادگیری کدام یک ساده تر است ؟

کلاس ساز دهنی یا کلاس پیانو یادگیری کدام یک ساده تر است ؟

  در آموزشگاه منظومه ما در کلاس پیانو به دنبال آن هستیم که نه تنها اصولی و درست پیش برویم بلکه روح موسیقی هم به هنرجویان ببخشیم و به نظر ما این هدف نهایی موسیقی است چرا که موسیقی که با اشتیاق و شور همراه نباشد حتی اگر درست هم پیش برود عملا هیچ فایده

 

در آموزشگاه منظومه ما در کلاس پیانو به دنبال آن هستیم که نه تنها اصولی و درست پیش برویم بلکه روح موسیقی هم به هنرجویان ببخشیم و به نظر ما این هدف نهایی موسیقی است چرا که موسیقی که با اشتیاق و شور همراه نباشد حتی اگر درست هم پیش برود عملا هیچ فایده ای نخواهد داشت.

نکته مهم و قابل تامل روی سازدهنی این است که همه این توانایی را در قالب یک ساز جمع و جور و قابل حمل فراهم آورده و این خود باعث گردیده تا نوازنده برای نواختن و تمرین روی ساز محدود به محل یا مکان خاصی نباشد در حقیقت با انتخاب سازدهنی شما سازی دارید که در همه جا کنار شما است در منزل یا محل کار یا حتی در اتومبیل خود وقتی پشت چراغ قرمز منتظر هستید و …

کلاس ساز دهنی ساده تر است یا کلاس پیانو ؟

از این ها که بگذریم آموزش سازدهنی مقوله مهمی است و برای علاقمندان گاهی پرسش بوجود می آورد که آیا یادگیری سازدهنی سخت است ؟ و یا به مهارت یا پیش نیاز خاصی نیاز دارد یا نه ؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که آموزش سازدهنی اگر به صورت اصولی و صحیح انجام گردد نه تنها سخت نیست بلکه دوره ای بسیار شیرین و جذاب خواهد داشت.

آموزشگاه منظومه در این مورد اقدام به طراحی دوره ای خاص کرده است که آموزش این ساز را بسیار آسان و راحت نموده به شکلی که با اختصاص مدت زمانی کوتاه و به راحتی قادر خواهید بود یک نوازنده خوب سازدهنی شوید. در کلاس سازدهنی ما تاکید بر آموزش آسان داریم تا همگان و با هر سطحی بتوانند به خوبی نوازندگی سازدهنی را بیاموزند.

نکته بسیار مهمی که ما به آن توجه کرده ایم این است که آموزش موسیقی در هر بخش یا سطحی نباید خیلی پیچیده و دشوار باشد چرا که موسیقی از زیبا ترین نمود های هنر و احساسات ما است و اگر قرار باشد به آن مانند یک کلاس خشک آموزشی بنگریم دیگر موسیقی ما روحی نخواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های این کلاس آموزش تخصصی سازدهنی در همه سبک های نوازندگی است سازدهنی سازی است که قابلیت اجرای سبک های مختلف از جمله پاپ ، کلاسیک ، جز ، بلوز و یا حتی قطعات ایرانی را دارد. هر کدام از سبک های سازدهنی هم نکات ، شیوه نوازندگی و تکنیک های مختص به خود را دارند. گاهی در آموزش های مختلف شاهد آن هستیم که همه هنرجویان به یک شیوه و سبک خاص آموزش داده می شوند و این اصلا صحیح نیست کلاس های سازدهنی در آموزشگاه منظومه برای همه سبک های موجود برنامه ریزی شده که با توجه به علاقه هنرجویان در هر بخش کار می شود.

در این مورد هم برای اینکه بهتر بتوانید سبک مورد علاقه خود را بدانید استاد کاملا شما را راهنمایی می کند تا بتوانید بهتر و اصولی تر سازدهنی را بیاموزید. برای همه این آموزش ها از اساتید مجرب و دانش آموخته موسیقی کمک گرفته ایم و تمامی مراحل آموزش تحت نظر ایشان و به صورت تخصصی خواهد بود تا کوچکترین اشتباهی در روند دوره صورت نگیرد.

در مورد پیانو و اهمیت آموزش اصولی آن باید بگوییم که این ساز گسترده ترین وسعت صدایی را در بین همه سازها دارد و با ویژگی خاصی که از لحاظ نت ها و از سویی همزمانی اجرای آکورد ها دارد خودش به تنهایی توانایی یک ارکستر را دارا است. از طرفی ساختار خاص این ساز به ما اجازه می دهد تا نت های مختلف در اکتاو های مختلف از زیرترین نت ها تا بم ترین آنها را به شکلی یکنواخت در کنار یکدیگر در اختیار داشته باشیم این ویژگی مخصوصا در آهنگسازی بسیار کارآمد است.

کلاس ساز دهنی یا کلاس پیانو یادگیری کدام یک ساده تر است ؟

به خاطر نظم تئوریکی که در ذهن نوازنده ایجاد می کند و به لحاظ قابلیت های منحصر به فردش معمولا پیانو همیشه جزء جدا نشدنی سازهای عمومی درآموزش های تخصصی موسیقی است و در همه جای دنیا معمولا یادگیری این ساز یکی از عمومی ترین مواردی است که در دانشگاه های موسیقی و یا حتی در مدارس معمولی هم در آموزش ها جایگاهی خاص دارد.

در آموزشگاه موسیقی منظومه ما با استفاده از این اصول جهانی سعی کرده ایم تا آموزش پیانو را با توجه به علاقمندی های هنرجویان همسو نماییم به این شکل که پایه آموزش ها همان اصول بنیادی است و در کنار آن برای جذابیت بیشتر کلاس پیانو از قطعات مختلف پاپ ، کلاسیک و یا حتی ایرانی در کلاس استفاده می شود. به این ترتیب آموزش ها هم اصولی و پایه ای پیش می رود و هم به شکلی جذاب برای همه هنرجویان خواهد بود.

گاهی شاهد آن هستیم که در این حیطه اقدام به برگزاری کلاس هایی تکراری و خشک می کنند که از سویی شاید اصولی باشد اما آنقدر خشک و خسته کننده می شود که دیگرهنرجویان حس و حالی برای ادامه کلاس ها ندارند و گاهی شاهد آن هستیم هنرجویانی که با اشتیاق رو به پیانو آورده بودند بدون هیچ فایده ای عطایش را به لقایش می بخشند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.