تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 7:16
کد خبر : 96991

کمال‌الدین بهزاد هم هنرمندانقلاب اسلامی بود/هنرانقلابی زمان ندارد

کمال‌الدین بهزاد هم هنرمندانقلاب اسلامی بود/هنرانقلابی زمان ندارد

مینا صدری چهره سال ۱۴۰۱ در رشته نگارگری معتقد است هنرمندی مثل کمال‌الدین بهزاد نیز هنرمند انقلاب اسلامی است، به این معنی که اعتقادات دینی، قلبش را متحول می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ مینا صدری هنرمند نگارگر و مجسمه‌ساز و عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد که برای خلق تندیس «رزمنده» به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۱ در رشته نگارگری معرفی و تقدیر شد، درباره هنر و هنرمند انقلابی بیان کرد: انقلاب به معنای قلب و تحول؛ از حالی به حال دیگر شدن است که انقلاب یا منقلب شدن معنی می‌دهد. این منقلب شدن اگر در مسیر اعتقادات دینی و دین اسلام باشد، در هر زمانه‌ای ممکن است اتفاق بیفتد و چیزی نیست که فکر کنیم مختص به یک زمان و دوره خاصی است.

وی گفت: هر زمان این نوع احوال در آدمی شکل بگیرد، «هنر انقلابی» به ظهور می‌رسد و حتی در هنرمندان نگارگر قدیمی ایران نیز هنرمندان انقلاب اسلامی داشتیم؛ به اعتقاد من، هنرمندی مثل کمال‌الدین بهزاد، هنرمند انقلاب اسلامی است، به این معنی که اعتقادات دینی، قلبش را متحول می‌کند. اگر جز این باشد، آدم نمی‌تواند اثری را خلق کند، یعنی تا زمانی که آن تحول صورت نگیرد، یک اثر به ظهور نمی‌رسد.

این هنرمند نگارگر و مجسمه‌ساز، سال گذشته نیز با خلق مجسمه «دیده‌بان» لحظه‌های پایانی زندگی شهید باکری را خلق کرد که به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته نگارگری برگزیده شد، اظهار کرد: ما باید این تمدن اسلامی که داریم، روی چشم‌مان قرار دهیم چون در برگیرنده این هویت و تمدن دینی و اسلامی است و به همین راحتی نباید از آن بگذریم و به فراموشی بسپاریم یا کوچک بشماریم.

صدری در پایان خاطرنشان کرد: «هنر انقلاب اسلامی» یک هنر عمیق و اصیل است که پشتوانه‌های این سرزمین و هویت ما محسوب می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.