تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 5:22
کد خبر : 35484

کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهرها، مشکل مشترک تمامی استان‌های کشور

کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهرها، مشکل مشترک تمامی استان‌های کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: به واسطه خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی عده قابل توجهی از روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت کردند و این مسئله چالش کمبود فضای آموزشی را در حاشیه شهرها به وجود آورد.

به گزارش تیتر داغ؛ حمید رضا خان محمدی دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: آنچه که در سی‌و ششمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش شاهد بودیم؛ گردهمایی بسیار بزرگی از بازیگران اصلی آموزش و پرورش کل کشور و فرصت بسیار خوبی برای قرارگاه عدالت تربیتی بود که بتوانند به موضوع عدالت که شعار وزارت آموزش و پرورش و وزیر آن است ضریب بدهد، برجسته کرده و آن را به یک گفتمان تبدیل کند.

خان محمدی با بیان اینکه تا پیش از این معمولاً مسئولان استان‌ها به صورت موردی مشکلات استان خود را به ما گزارش می‌کردند؛ گفت: مسئولان استان‌ها با ما تماس می‌گرفتند که در فلان مدرسه مشکل فضای آموزشی داریم؛ در این اجلاس ما این موضوع را مطرح کردیم و به همه مدیران کل و رؤسای استان‌ها اعلام کردیم که برای حل مشکلات هر یک از استان‌ها، لازم است مسئولان استانی، مشکلات و دغدغه‌ها را به صورت یک نظام مسائل شناسایی کرده و راهکارهای خود را پیشنهاد دهند.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی افزود: با اعلام نظام مسائل از سوی هر یک از استان‌ها، برنامه اقدام و یک جدول برنامه زمانبندی برایش در نظر گرفته می‌شود تا در نهایت بودجه مورد نظر برای حل مشکلات استان اختصاص پیدا کند. در این اجلاس این گفتمان شکل گرفت که هر واحد و استانی سعی کند نظام مسائل خود را در موضوع محرومیت و مناطق کم برخوردار خود اعلام کند و ما به عنوان یک سامانه متمرکز بین آن‌ها ارتباط برقرار کرده و مسیر آنها را جلو ببریم. در حقیقت قرارگاه به عنوان معین هر استان باشد؛ نه اینکه بخواهد خودش اجرای طرح‌های عدالت محور را به عهده بگیرد. مجری طرح‌ها وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌ها و ادارات کل هستند.

وی در پاسخ به این سوال که عمده مشکلات مدیران کل آموزش و پرورش کشور چه بوده است؛ گفت: دو مشکل عمده توسط مدیران کل اعلام شده است؛ یکی از مشکلات که بین بیشتر استان‌ها مشترک است؛ بحث توازن نیروهاست. به دلیل اینکه نرخ مهاجرت و دو سال کرونا را پشت سر گذاشتیم نرخ مهاجرت جدی است؛ در اجلاس اخیر در مورد این موضوع به صورت جدی مطرح شد.

خان محمدی افزود: مشکل مشترک بعدی، کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهرهاست. به واسطه خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی عده قابل توجهی از روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت کردند و این مسئله چالش کمبود فضای آموزشی را در حاشیه شهرها به وجود آورد.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی خاطر نشان کرد: این دو موضوع به نظرم از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود؛ آنچه که در این اجلاس در مورد آن شد؛ بحث انگیزه‌ها و نگاه به آینده است؛ این اولین ماه مهری که مدیران فعلی آموزش و پرورش دولت سیزدهم آن را تجربه می‌کنند لذا با تمام همت خود و به طور مضاعف کار برای حل مشکلات استان‌ها کار خواهند کرد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.