تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 6:05
کد خبر : 36232

گشت‌های ویژه جو جامعه را پلیسی نمی‌کند

گشت‌های ویژه جو جامعه را پلیسی نمی‌کند

جانشین فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه گشت‌های ویژه جو جامعه را پلیسی نمی‌کند، گفت: مجلس در قالب یک طرح دو فوریتی اختیارات را در صحنه افزایش دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی صبح امروز در آئین آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس در جمع خبرنگاران گفت: آرامش حق مردم ایران است و آن چیزی که برای ایجاد این آرامش به پلیس برمی گردد اقدام به موقع با هنجارشکنان است.

وی افزود: برخی از کلیپ‌هایی که در فضای مجازی منتشر شدند نشان دادند در برخی از جاهایی که این جرایم خشن رخ داده است پلیس حضور نداشته و این موضوع ما را دردمند کرده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی بیان کرد: ما باید اقدام ویژه ای در این باره می‌کردیم به همین دلیل حدود یک ماه است که موضوع گشت‌های ویژه را مطرح کردیم، نفرات را انتخاب کردیم و تجهیزات کافی در اختیار آنها قرار دادیم چند روزی هم در شهر تهران برای آنها تمرین گذاشتیم.

رضایی با بیان اینکه این گشت‌های ویژه یک بازوی محکم برای ارتقای توان پلیس هستند، گفت: نیروهایی که داشته ایم سازماندهی کرده ایم و هدف مان از این کار برخورد با مجرمین است نه اینکه بخواهیم جو را پلیسی کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس اختیارات و داشته‌های گشت‌های ویژه با زورگیران، اراذل و اوباش و جرایم مشهود به شدت برخورد می‌شود.

رضایی گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی در قالب یک طرح دو فوریتی برای افزایش اختیارات پلیس اقدامات لازم را انجام دهد تا پلیس بتواند در صحنه با دست باز با این افراد برخورد کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی در پایان گفت: ملاک کار این گشت‌ها نوع جرم است و اصلاً تکرار جرم یا اینکه جرمی برای بار اول رخ می‌دهد ملاک نیست.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.