تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 5:04
کد خبر : 20957

یک افسر پلیس در میان متهمان حمله به ساختمان کنگره

یک افسر پلیس در میان متهمان حمله به ساختمان کنگره

در روز‌های گذشته شش نفر از اعضای یک گروه مخالف به اتهام حمله به ساختمان کنگره دستگیر شده اند که یک افسر پلیس آمریکا هم در میان آنهاست.

به گزارش تیتر داغ؛ دادستانی آمریکا علیه شش فرد ساکن ایالت کالیفرنیا که جزو گروه راستگرای افراطی “۳ درصدی‌ها” بودند به دلیل مشارکت در حمله به ساختمان کنگره اعلام جرم کرد.

بر این اساس، این گروه که متهم به حمل سلاح از کالیفرنیا به واشنگتن دی سی و حمله مسلحانه به ساختمان کنگره هستند؛ همگی از اعضای یک گروه مخالفند که در میان آن‌ها نام یکی از روسای پلیس سابق آمریکا هم به چشم می‌خورد.

براساس کیفرخواست دادگاه فدرال آمریکا، این شش نفر متهم به حمل تسلیحات مرگبار و ایجاد آشوب و هرج و مرج در پایتخت در زمان حمله به ساختمان کنگره آمریکا هستند.

طبق کیفرخواست صادره، این افراد همگی از طرفداران دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا هستند و در موارد مختلفی از جمله ایجاد محدودیت به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا هم به مخالفت‌های اجتماعی همراستا با تفکر ترامپ پرداخته بودند.

اعضای این گروه با همراهی عده زیادی و با پشتیبانی مستقیم رییس جمهور سابق آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات در این کشور به ساختمان کنگره حمله کردند.

در بررسی‌های اولیه از صفحات اجتماعی این متهمان مشخص شده که آنان قصد برپایی “انقلاب دوم” در آمریکا را داشتند. فردی که در این گروه به عنوان افسر سابق پلیس آمریکا نام برده شده است در صفحات اجتماعی، خود را به عنوان یک پیاده نظام سابق آمریکا، افسر اجرای قانون محلی و بازپرس خصوصی معرفی کرده است.

گفته می‌شود این افسر سابق پلیس آمریکا در مکالمات خود پیش از حمله به ساختمان کنگره گفته بود: من می‌خواهم شخصاً در پله‌های اول ساختمان باشم و نخستین کسی باشم که درِ ساختمان کنگره را می‌شکند.

در بخش دیگری از این مکالمات آمده است: تمام میهن پرستان کالیفرنیا باید در این حرکت با ما همراه شوند. ما می‌خواهیم در ۶ ژانویه پایتخت را فتح کنیم و همان طور که ترامپ از ما خواسته بخشی از این اقدام ملی باشیم.

چند ماه پیش همزمان با اعلام نتایج ریاست جمهوری در آمریکا عده‌ای در اعتراض به نتایج اعلام شده در پایتخت آمریکا تظاهرات گسترده‌ای انجام دادند که در نتیجه آن گروهی با حمایت مستقیم دونالد ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند.

مجلس نمایندگان آمریکا پس از این حادثه اعلام کرد قصد دارد کمیسیونی مشترک از اعضای دو حزب اصلی برای بررسی جوانب مختلف این حادثه تشکیل دهد و عاملان اصلی آن که دونالد ترامپ یکی از اصلی‌ترین آنهاست را مجازات کند. این خواسته کنگره فعلاً با کارشکنی و مخالفت برخی از جمهوری خواهان به جایی نرسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.