تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 11:56
کد خبر : 5506

اخذ مالیات از پزشکان برای جبران کسری درآمد دولت موثر است

اخذ مالیات از پزشکان برای جبران کسری درآمد دولت موثر است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به لزوم وصول مالیات از تمام مشاغل گفت: در حال حاضر پزشکان، وکلا و هنرمندان مالیات نمی‌دهند در حالی که دولت برای حل مشکل درآمدی خود باید از تمامی صنوف مالیات اخذ کند.

به گزارش تیتر داغ؛ حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: دولت روی بحث مالیات دقت لازم را ندارد. لایحه مالیات ارزش افزوده باید دقیق نوشته شود تا بتواند به کمک دولت بیاید. متاسفانه پولی که از این راه به سختی به دست می­‌آید بدون حساب و کتاب و به آسانی به آتش کشیده می­شود.

نوروزی افزود: معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشتباه و غیر کارشناسی است. مناطق آزاد محلی برای واردات کالا به کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: مالیات ارزش افزوده باید با نظارت بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هزینه شود تا اینگونه نباشد که شهرداری برای پرداخت کسری مطالبات و حقوق کارمندانشان از آن استفاده کنند. از طرفی ما در وصول مالیات هم تبعیض داریم. مالیات ارزش افزوده باید از مصرف­کننده نهایی گرفته شود نه تولیدکننده.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر از برخی صنوف مالیات گرفته نمی­شود از جمله پزشکان، وکلا، هنرمندان و همچنین برخی شرکت­ها. در حالی که باید از هر کسی که درآمد دارد و حتی از مواردی مانند خانه‌­های خالی مالیات بگیرند تا مشکل درآمدی دولت حل شود.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.