تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398 - 11:13
کد خبر : 4848

اهواز، پس از بحران باران

اهواز، پس از بحران باران

پس از باران، خیابان‌های اصلی و فرعی و حتی اتوبان‌های شهر اهواز در مسیرهای مختلف به ویژه در جنوب و غرب از روز دوشنبه هفته گذشته به زیر آب رفت، دسترسی عمومی به محله‌ها تقریبا غیرممکن شد و مسدود شدن مسیرهای اصلی و محلی، مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات اهواز را به تعطیلی کشاند.

به گزارش تیتر داغ؛ بسته بودن مسیرها در برخی مناطق کار را به آنجا رساند که برای ارائه خدمات درمانی به ساکنان مناطق آبگرفته که امکان خروج از محلات خود را نداشتند، روز گذشته تیم‌های پیاده اورژانس اهواز به سطح شهر اعزام شدند و با مراجعه خانه به خانه وضعیت سالمندان و بیماران را بررسی کردند.

کار جمع‌آوری آب در مناطق مختلف سراسر شهر از روز سه‌شنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. امروز (یکم دی‌ماه) معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از جمع‌آوری آبگرفتگی در اغلب خیابان‌های سه محله بحرانی شهر تا صبح امروز خبر داد.

علیرضا عالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی در مناطق مختلف شهر اهواز اظهار کرد: آبگرفتگی ساعت ۶ صبح امروز در شهرک دانشگاه کاملا فروکش کرد و آب در خیابان‌های این منطقه به صورت کامل جمع‌آوری شد. همچنین آبگرفتگی در خیابان‌های نخلستان و آریا در محدوده بهارستان و کوی معین‌زاده فرو نشسته و در این محدوده در حال حاضر تنها دو خیابان صنوبر و شمشاد ۱۴ هنوز آبگرفتگی دارند.

وی افزود: در منطقه کیانشهر نیز آب در خیابان‌های رز و خیابان‌های الحدید فروکش کرده است.

عالی‌پور گفت: با ادامه عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی از خیابان‌های این محدوده، تا ساعاتی دیگر آبگرفتگی در سطح مناطق بحرانی به صورت کامل فروکش خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور معاونت خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در عملیات جمع‌آوری آبگرفتگی اهواز بیان کرد: از اکیپ اعزامی شهرداری تهران تشکر می‌کنیم. این اکیپ از ساعت ۲۲ چهارشنبه شب (۲۸ آذرماه) تاکنون با تجهیزات فوق‌العاده قوی دفع آب‌های سطحی، به صورت شبانه‌روزی و شیفت‌بندی در کنار ما بوده‌اند و حضور و تلاش این نیروها موجب دلگرمی ساکنان مناطق آبگرفته اهواز از جمله شهرک دانشگاه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: سه محله شهر اهواز شامل شهرک دانشگاه، کیانشهر و کوی معین‌زاده در آبگرفتگی اخیر شرایط بسیار بحرانی داشتندکه امروز صبح در تقریبا اغلب خیابان‌های این سه محله آب فروکش کرده است. در خیابان‌های باقی‌مانده نیز آبفا با تقویت ایستگاه‌های پمپاژ تلاش برای اتمام کار دارد.

وی عنوان کرد: در بارندگی هفته گذشته، نسبت بارندگی در شمال و جنوب اهواز بسیار متفاوت بود به گونه‌ای که در ایستگاه هواشناسی فرودگاه در شمال اهواز در یک بازه زمانی حدود ۴۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شد و در همان بازه زمانی در ایستگاه ام‌الطمیر در جنوب اهواز حدود ۹۰ میلی‌متر بارش ثبت شده بود. این میزان بارندگی در مناطقی مانند شهرک دانشگاه و کوی معین‌زاده موجب بروز شرایط بحرانی آبگرفتگی شد.

عالی‌پور بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب در این مناطق پروژه‌های بزرگی دارد که با وجود اثرگذاری در شرایط این محلات در صورت اجرا، به دلیل نبود اعتبارات رها شده‌اند. هر چند باید از آبفا بابت طرح این پروژه‌ها تشکر کرد اما همین وضعیت رهاشدگی پروژه‌ها موجب آبگرفتگی شدید در سراسر این مناطق شد.

وی گفت: پیش از آغاز بارندگی‌ها نیز پیش‌بینی کرده بودیم که این وضعیت پروژه‌های رها شده موجب ایجاد مشکلات و بحران در زمان بارندگی پاییز امسال خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در این مدت ۲۰۰۰ هزار نیروی شهرداری اهواز علاوه بر وظایف روزانه نسبت به دفع آب‌های سطحی اقدام کردند و در این مدت حدود ۶۰۰ متر کانال‌های موقت جهت هدایت آب به سمت رودخانه حفاری شد. آتش‌نشانی اهواز نیز در این مدت به کارگیری پمپ‌های سبک و سنگین به صورت شبانه‌روزی حضور داشت. پروژه‌های موقت و کانال‌های روبازی که در مناطق دچار آبگرفتگی تعبیه شده، تا پایان فصل بارندگی همچنان مستقر خواهند ماند و برخی از این پروژه‌ها در مناطقی مانند خیابان‌های نخلستان و آریا در معین‌زاده و خیابان اصلی شهرک دانشگاه، دائمی خواهند شد.

وی با اشاره به سفر روز گذشته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به اهواز جهت بررسی وضعیت آبگرفتگی، بیان کرد: در جریان حضور معاون رئیس جمهور در اهواز در روز گذشته، قول تامین منابع برای اجرای مستقل چند پروژه فوری جمع‌آوری آب‌های سطحی داده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.