تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 9:33
کد خبر : 5415

تخصیص هزار و ۳۰۰ میلیارد برای توسعه گرمایش مدارس

تخصیص هزار و ۳۰۰ میلیارد برای توسعه گرمایش مدارس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور گفت: براساس مصوبه این کمیسیون قرار است در سال آینده اعتباری حدود یک هزار و سیصد میلیارد تومان از محل منابع گازرسانی برای توسعه گرمایش مدارس اختصاص یابد تا ظرف مدت یک سال مشکل غیراستاندارد بودن گرمایش مدارس حل شود.

به گزارش تیتر داغ؛ هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، ظهر امروز (دوشنبه، ۹ دی ماه) در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: نشست کمیسیون تلفیق صبح امروز با هدف بررسی تبصره های درآمدی تشکیل شد، البته نشست کمیته ویژه این کمیسیون نیز روز گذشته با دستور کار بررسی موضوع واقعی کردن درآمدها و تخمین درست هزینه ها برگزار شد. از این رو در نشست روز گذشته کمیته مقرر شد که با همکاری دولت، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات تصمیم درستی برای درآمدزایی پایدار دولت اتخاذ شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست روز گذشته کمیته ویژه کمیسیون تلفیق موضوع کاهش انتشار اوراق مالی دولت در لایحه بودجه سال آینده از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان و همچنین کاهش فروش نفت از یک میلیون بشکه به ۷۰۰ هزار بشکه در روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در نشست مذکور موضوع کاهش هزینه های اجتناب پذیر مورد بررسی قرار گرفت و در این رابطه کمیسیون تلفیق جلسات خود را ادامه خواهد داد، از طرف دیگر در نشست صبح امروز این کمیسیون تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۹۹ مورد رسیدگی قرار گرفت، براساس مصوبه این کمیسیون قرار است در سال آینده اعتباری حدود یک هزار و سیصد میلیارد تومان از محل منابع گازرسانی برای توسعه گرمایش مدارس اختصاص یابد تا ظرف مدت یک سال مشکل غیراستاندارد بودن گرمایش مدارس حل شود.

قوامی ادامه داد: همچنین در نشست امروز کمیسیون تلفیق، در جریان بررسی تبصره ۲ لایحه موضوع واگذاری ها بررسی شده و پیشنهادات مذکور مورد تصویب قرار گرفت، از طرفی براساس مصوبه امروز در بند د این تبصره، به دولت اجازه داده شد تا اعتباری حدود یک هزار میلیارد تومان را برای تقویت تعاونی های فراگیر و فقرزدایی در کشور اختصاص دهد.

وی گفت: در نشست امروز همچنین تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۹ در رابطه با فاینانس و تسهیلات تامین مالی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت هرساله باید در راستای جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی اقدام کند، حال این موضوع در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز مورد تصویب قرار گرفت از این رو دولت علاوه بر سهمیه های سال قبل باید در راستای جذب فاینانس تا سقف ۳۰ میلیارد دلار اقدام کند البته براساس مصوبات شورای اقتصاد تاکنون ۳ میلیارد دلار فاینانس تعیین و تصویب شده که از این میزان ۶۰۰ میلیون دلار عملیاتی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون تلفیق مجلس همچنین بند ب تبصره ۳ لایحه بودجه در رابطه با دریافت تسهیلات ۵ میلیارد دلاری از کشور روسیه مصوب سال ۱۳۹۵ مورد بررسی قرار گرفت در این رابطه تاکنون از محل اعتبارات حاصل از دریافت تسهیلات پروژه هایی همچون راه آهن گرمسار- اینچه برون، پروژه های مربوط به وزارت نیرو، پروژه های سدسازی و پروژه های تامین آب عملیاتی شده است از این رو این حکم در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز مورد تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در نشست امروز همچنین تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۹ در رابطه با برداشت اعتباری حدود ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی بررسی شد البته با توجه به اینکه اجرای این تبصره نیازمند اذن مقام معظم رهبری است مقرر شد که این تبصره بررسی و تصویب این تبصره تا زمان گرفتن اذن رهبری مراعا بماند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون تلفیق تبصره ۵ لایحه درباره نحوه انتشار اوراق مالی و اوراق مشارکت بررسی شد و در نهایت این تبصره برای بررسی بیشتر به کمیته ویژه واگذار شد تا پس از رسیدگی به این موضوع کمیته پیشنهادات خود را برای تعیین تکلیف به کمیسیون تلفیق ارائه کند.

وی تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون تلفیق همچنین بند ل تبصره ۵ درباره نحوه انتشار اوراق و اسناد و همچنین معافیت مالیاتی کارمزد تعهدپذیرنویسی بررسی شد.

قوامی با اشاره به حضور رئیس مجلس در نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: دکتر لاریجانی در این نشست توضیحاتی را درباره ضرورت شفافیت و واقعی کردن بودجه، افزایش اختیارات استان ها در شرایط تحریمی، رونق گرفتن فضای کسب و کار، اجرای سیاست های اصل ۴۴، خودکفایی در تولیدکالاهای اساسی، بهبود وضعیت بهداشت و درمان، اصلاح ساختار بودجه، مولدسازی دارایی های دولت، تقویت صادرات ارائه کرد.

وی ادامه داد: رئیس مجلس در نشست امروز این کمیسیون از نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق خواست که بررسی بودجه در برنامه زمانبندی شده به صورت خوب و با کیفیت صورت گیرد از این رو امیدواریم با تلاش های صورت گرفته لایحه بودجه سال ۹۹ تا قبل از دهه فجر در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب برسد.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.