تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1398 - 10:46
کد خبر : 2771

تلاطم بازار مسکن متأثر از بخش مسکن نیست

تلاطم بازار مسکن متأثر از بخش مسکن نیست

وزیر راه از امضای ۲ تفاهمنامه با وزارت ارشاد و تعاون برای خانه‌دار کردن خبرنگاران،کارگران و بازنشستگان خبر داد وگفت:تلاطم بازار مسکن متاثر از بخش مسکن نیست.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد اسلامی دیشب در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه برنامه اجرایی بخش مسکن با همتای سوری خود برای تأسیس سه شرکت کارفرمای مشترک در بخش مسکن و فراهم کردن شرایط حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه با اشاره به این‌که تلاطم‌های بازار مسکن، متاثر از بخش مسکن نیست، اظهار  کرد: این موضوع را متاثر از پول‌های سرگردانی دانست که عده‌ای برای حفظ ارزش به طلا، زمین، مسکن یا نظایر آن تبدیل می‌کنند و این شرایط در بازار تلاطم ایجاد می‌کند.

وی مهم ترین هدف دولت و وزارت راه و شهرسازی از احداث واحدهای مسکونی را هماهنگی و اجرای این پروژه‌ها برای فراهم‌کردن زمینه خانه‌دار شدن اقشار هدف اعلام کرد و افزود: این وزارتخانه فارغ از هر اتفاقی که در بازار صورت گیرد، برنامه خود را دنبال می کند.

وی ادامه داد: برای مسکن کارگران و بازنشستگان به‌زودی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه‌ای امضا می‌کنیم که جزییات آن تا اندازه زیادی مشابه تفاهمنامه ساخت مسکن برای فرهنگیان است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از فراهم‌کردن مقدمات طرحی برای خانه‌دار کردن اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: به این منظور به‌زودی تفاهمنامه‌ای را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا خواهد شد.

بر اساس تفاهمنامه‌ای که چند روز پیش بین وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش امضا شد،‌۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد متقاضی طی سه سال خانه‌دار می‌شوند. برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در سراسر کشور به حدود ۷۰۰۰ هکتار زمین نیاز است.

به گفته علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، این میزان زمین با همکاری وزارتخانه مختلف از جمله وزارت کشاورزی تامین خواهد شد.

دیروز نیز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته بود:‌از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان برای تامین مالی ساخت پروژه‌های مسکونی تفاهمنامه وزارت راه و آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.