تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 9:12
کد خبر : 93423

دکتر رقیه جلیلی متخصص جراح برای سرطان سینه

دکتر رقیه جلیلی متخصص جراح برای سرطان سینه

سرطان سینه به عنوان یک بیماری وخیم شناخته می شود که با تشخیص به موقع و زود هنگام میتوان از مرگ بیمار جلوگیری کرد. ضمن درمان و یا پیشگیری جهت جلوگیری از سرایت سرطان سینه به بخشهای دیگر بدن به بهترین جراح سرطان سینه در تهران نیاز است. دکتر جلیلی به عنوان فوق تخصص جراحی

سرطان سینه به عنوان یک بیماری وخیم شناخته می شود که با تشخیص به موقع و زود هنگام میتوان از مرگ بیمار جلوگیری کرد. ضمن درمان و یا پیشگیری جهت جلوگیری از سرایت سرطان سینه به بخشهای دیگر بدن به بهترین جراح سرطان سینه در تهران نیاز است. دکتر جلیلی به عنوان فوق تخصص جراحی پستان فعالیت می کند و خدمات درمانی در این زمینه را به شما ارائه میدهد.

در سرطان سینه عملکرد تقسیم سلولی در سلول های سینه دچار اختلال می شوند. سلول های سرطانی در بدن بیمار بیش از حد طبیعی و بدون کنترل افزایش می یابد. سرطان پستان با توجه به نوع مختلف آن به درگیری سلول های سینه به این اختلال بستگی دارد. این بیماری ممکن است از قسمتهای مختلف سینه تکثیر یابد. پستان سه بخش کلی دارد که به شکل زیر تعریف می شود.

  • لوبول ها که غده سازنده شیر هستند.
  • مجراها که لوله رساننده شیر به نوک پستان هستند.
  • بافت همبند که بافت چربی و لیفی هستند و بخش های دیگر پستان را کنار یکدیگر نگه می دارند.

به طور معمول تکثیر سرطان سینه از مجراها و لوبول آغاز می شود. سلول های سرطان پستان از طریق رگ های خونی به بیرون از سینه حرکت می کنند و باعث گسترش در سلول های دیگر بدن می شوند. این حالت از سرطان پستان متاستاز نامیده می شود. از شایع ترین انواع سرطان پستان به دو نوع آنها اشاره می شود.

  1. سرطان تهاجمی مجاری شیر پستان
  2. سرطان تهاجمی لوبولی پستان

دکتر رقیه جلیلی متخصص جراح برای سرطان سینه

  درمان سرطان پستان

در نوع اول این سرطان، سلول های سرطانی در قسمت مجرا تشکیل می شوند. با پیشروی این سلول ها به تدریج به سمت بیرون حرکت کرده  و سایر قسمتهای پستان را درگیر میکنند. در این نوع از سرطان احتمال خارج شدن سلول های سرطانی و سرایت به سایر مناطق بدن و تحت تاثیر قرار دادن آنها ممکن است. در نوع دوم این سرطان یعنی سرطان تهاجمی لوبولی پستان، در ابتدا سلول های سرطانی در لوبولی شکل میگیرند و سپس به سایر نقاط پستان و خارج از آن سرایت میکنند. انواع دیگر سرطان پستان مانند مدولاری، مسینی، التهابی و پاژه نیز وجود دارند که شایع نیستند. لازم است بدانید که خطر عود کردن سرطان سینه با وجود برداشته شدن کامل سینه ها و یا قسمتی از آن ممکن است. احتمال عود کردن بیماری با نگه داشتن سینه در هنگام جراحی بیشتر می شود.

 

از همین جهت باقی مانده درمان سینه با پرتو درمانی انجام میشود. آیا با برداشتن سینه بافت باقی مانده بدن شکل بدی خواهد گرفت؟ این موضوع بسته به مهارت جراح و دوره های اختصاصی جراحی سرطان سینه موثر است. بهترین جراح سینه تهران  با توجه به علم و مهارت خود درمان را به بهترین شکل خواهد گذراند. دکتر جلیلی با مهارت فوق تخصصی در زمینه پستان بهترین خدمات درمانی را ارائه میدهد. روشهای جدیدی که در جراحی سرطان پستان به وجود آمده تکنیک های خاصی دارد که با استفاده از آن ها باقی مانده پستان و شکل آن تا حتی الامکان حفظ می شود. جراحی سرطان سینه به وسعت بیماری بستگی دارد. این جراحی در شرایط مختلف با تخلیه کامل پستان و یا عمل جراحی حفظ پستان همراه است.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

در عمل جراحی سرطان سینه تنها ضایعه بدخیم سینه خارج می شود و قسمت های دیگر پستان حفظ می شود. همچنین در جراحی تخلیه کامل سینه، سینه به شکل کامل برداشته میشود. برای انتخاب این روش درمان نظر جراح سرطان سینه نسبت به شرایط بیمار و وسعت بیماری و سلول های سرطانی اهمیت دارد.

در صورتی که سلول های سرطانی در قسمت های مختلف سینه وجود داشته باشد و یا وسعت بیماری نسبت به حجم سینه زیاد باشد امکان جراحی با حفظ سینه وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک روبرو مراجعه نمایید : www. drjaliliroghieh.com

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.