تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 11:57
کد خبر : 93121

ساندویچ پانل جایگزین مناسب برای مصالح سنتی

ساندویچ پانل جایگزین مناسب برای مصالح سنتی

ساندویچ پانل نوعی محافظ و ورق های ساختمانی است که دارای ساختاری چند لایه شامل لایه میانی عایق از جنس پلی یورتان، پشم سنگ و دولایه به عنوان جداره پوشش دهنده عایق تشکیل شده است. از ساندویچ  های پانل در ساختمان های چند طبقه برای محافظت در شرایط آب و هوایی مانند دمای هوای غیرمتعارف،

ساندویچ پانل نوعی محافظ و ورق های ساختمانی است که دارای ساختاری چند لایه شامل لایه میانی عایق از جنس پلی یورتان، پشم سنگ و دولایه به عنوان جداره پوشش دهنده عایق تشکیل شده است. از ساندویچ  های پانل در ساختمان های چند طبقه برای محافظت در شرایط آب و هوایی مانند دمای هوای غیرمتعارف، وزش باد شدید، خشکی و رطوبت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. ساندویچ پانل در کارخانه ها، مراکز خرید، استادیوم ها، استخرها کاربرد زیادی دارند. ساندویچ پانل یکی از بهترین و بادوام ترین محصولات عایقی است که در ساختمان های کشاورزی، نظامی، سیلوها و مسکن پیش ساخته استفاده می شود.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل آماده ترکیبی متشکل از دو سطح فلزی که با مواد عایقی پر میشود. دوام ساندویچ پانل بستگی به نوع عایق حفاظتی مورد استفاده نوع طراحی مناسب با توجه به نیاز ساختمان ها و شرایط آب و هوایی دارد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ های پانل با توجه به نوع تقاضا و نوع کاربرد در ساختمان ها انواع مختلفی دارد که به شرح ذیل است:

ساندویچ پانل سقفی

از این نوع ساندویچ پانل در سقف ساختمان ها به عنوان پوشش عایقی کاربرد دارد.

ساندویچ پانل دیواری

از ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل قیمت مناسب این نوع ساندویچ پانل ها کاربرد زیادی در صنعت ساختمانی دارد که شامل دو نوع ریلی و پیچی ساخته می شود.

ساندویچ پانل دورصاف یا کلین روم

از ساندویچ پانل کلین روم  برای ساخت ساختمان های تمیز و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل سردخانه ای

از این نوع ساندویچ پانل ها برای محافظت از مواد غذایی و پروتئینی استفاده می شود. زیرا این نوع مواد غذایی باید در مکانی دور از گرما نگهداری شوند.بنابراین استفاده از ساندویچ پانل های سردخانه ای با توجه به قیمت مناسب و ارزان آن بهترین انتخاب است.

کاربرد ساندویچ پانل

در ساندویچ پانل ورق های خارجی عایق باید دارای مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی، اشعه ماورا بنفش و تغییرات خارجی باشد. همچنین ورق داخلی ساندویچ پانل  باید در برابر مواد شیمیایی و اثرات فیزیکی و تراکم مقاومت زیاد داشته باشند. در ساندویچ پانل میزان تحمل بار در برابر فشار و حجم باری که به آن وارد می شود باید در نظر گرفته شود. بعد از نصب ساندویچ های پانل در ساختمان ها سالی یک بار تمیز شود. همچنین برای نگهداری و افزایش دوام ساندویچ های پانل باید از نظر خراش، زنگ خوردگی بررسی شود.

موارد کاربرد ساندویچ پانل

به طور کلی از ساندویچ پانل به عنوان عایق در مکان های ذیل استفاده می شود:

  • در ساختمان های کانکس
  • در سوله های ورزشی
  • در سوله های صنعتی
  • در انبار و مراکز خرید
  • سالن ها، مکان های ورزشی و استادیوم ها
  • ایستگاه حمل و نقل
  • استفاده در ویلاها
  • در کمپ های کارگری
  • مکان های اداری
  • استفاده در گلخانه ها

مزایای ساندویچ پانل‌ها

استفاده از ساندویچ های پانل در صنعت ساختمانی مزایایی دارد که به شرح ذیل است:

  1. عایق محافظتی در برابر گرما و سرما در شرایط آب و هوایی مختلف
  2. مقاومت زیاد در برابر زلزله
  3. قابل جابجایی
  4. دارای دوام زیاد
  5. قابل شستشو
  6. دارای هزینه نگهداری کم

دلایل استفاده از ساندویچ پانل چیست؟

استفاده از ساندویچ پانل در ساختمان ها دلایلی دارد که شامل موارد ذیل است:

وزن سبک

ساندویچ های پانل به دلیل استفاده از فوم های فشرده در لایه درونی دارای وزن کم هستند. بنابراین وزن سازه کم است. سقف و دیوارهای ساخته شده با ساندویچ پانل ها به دلیل سبک بودن نسبت به دیوار و سقف های ساخته شده با سیمان ۳۰ برابر سبک تر است. در نتیجه مقاومت سازه با ساندویچ پانل در برابر زلزله و عوامل محیطی بالا است و هزینه زیرسازی نیز کاهش می یابد.

مقاومت بالا

ساندویچ های پانل علاوه بر وزن سبک دارای مقاومت بالا در فشار و ضربه وارده شده به آن است.ساندویچ های پانل نسبت به مصالح ساختمانی دیگر کیفیت بالاتری دارند. بنابراین با توجه به ویژگی های این نوع سازه در ساخت سقف و دیوار در ساختمان ها و کانکس ها کاربرد زیادی دارد.

هزینه نگهداری پایین

هزینه کم در نگهداری و تامین ساندویچ های پانل یکی از ویژگی های آن است که به دلیل عدم زنگ خوردگی در برابر رطوبت باعث کاهش هزینه های نگهداری می شود. همچنین نسبت به پارتیشن ها و دیوارهای دیگر دارای دوام و عمر بیشتری است.

سهولت و سرعت نصب و اجرای ساندویچ پانل

ساندویچ های پانل در محل پروژه ساختمانی ساخته نمی شود و به شکل پیش ساخته در محل پروژه به یکدیگر متصل و سقف و دیوار را تشکیل می دهد. بنابراین سرعت نصب و اجرای ساندویچ پانل بالا است.

عایق بودن

در ساخت ساندویچ های پانل از فوم فشرده در بین دو لایه استفاده می شود و به همین دلیل به عنوان عایق صدا، حرارت و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد و در دو مدل ضد آتش و آکوستیک طراحی و ساخته می شود.

 مقاومت در برابر هوای گرم و سرد

از ساندویچ های پانل با توجه به ویژگی های خاص آن در شرایط آب و هوایی مختلف کاربرد دارد.

استحکام و دوام بالا

مقرون به صرفه بودن در ساخت و طراحی

گروه کارن پانل بهترین تولید کننده ساندویچ پانل

گروه کارن پانل یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده ساندویچ های پانل است که به وسیله آخرین تکنولوژی روز دنیا با استفاده از مواد با کیفیت انواع ساندویچ های پانل دیواری و سقفی را تولید می کند. گروه صنعتی کارن آلتای شامل چهار برند کارن دیزاین، کارن پانل، کارن کانکس و کارن سازه است.

تولید ساندویچ پانل سقفی و دیواری در تهران

ساندویچ های پانل با توجه به نوع کاربرد و شرایط آب و هوایی در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. شرکت های زیادی ساندویچ های پانل را طراحی و می سازند. شرکت کارن پانل یکی از شرکت های معتبر در زمینه طراحی و تولید انواع ساندویچ های پانل است که خدمات ذیل را به مشتریان ارائه می کند:

-طراحی و تولید انواع ساندویچ های پانل مانند ساندویچ پانل های دیواری، سقفی، پیش ساخته، سوله صنعتی و ساندویچ پانل کلین روم

-به کارگیری تیم مهندسی متخصص و مجرب در طراحی و ساخت انواع ساندویچ های پانل

-طراحی و تولید ساندویچ های پانل با متریال های با کیفیت

-طراحی و آنالیز ساختمان ها با توجه به نوع ساندویچ پانل به کار رفته در آن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.