تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398 - 12:04
کد خبر : 5200

مسکو در حال بررسی سرمایه‌گذاری طلا در صندوق دارایی ملی است

مسکو در حال بررسی سرمایه‌گذاری طلا در صندوق دارایی ملی است

وزیر دارایی روسیه گفت: مسکو احتمالا بخشی از صندوق دارایی ملی خود را به صورت طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل از رویترز، آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه گفت مسکو احتمالا بخشی از صندوق دارایی ملی خود را به صورت طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود سرمایه‌گذاری در فلزهای گران‌بها در طولانی‌مدت، پایدارتر از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است.

روسیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در جهان است اما در عین حال، بانک مرکزی این کشور در سال‌های اخیر به علت تحریم‌های غرب علیه در سال ۲۰۱۴ ، خریدار عمده طلا بوده است. بانک مرکزی روسیه، سهم دلار آمریکا در ذخایر خود را کاهش داده است.

سیلوآنوف به خبرنگاران گفت در حال حاضر، وزارت دارایی مطرح می‌کند که ساختار سرمایه‌گذاری جدید صندوق دارایی‌های ملی نشان‌دهنده ساختار ذخایر خارجی ارز بانک مرکزی بدون طلا است.

صندوق دارایی ملی وزارت دارایی، درآمدهای صادرات نفت را جمع می‌کند و در ابتدا برای حمایت از سیستم مستمری طراحی شده بود. این صندوق تا ابتدای دسامبر ارزشی برابر با ۱۲۴ میلیارد دلار داشت.

ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه تا یکم دسامبر، ۷۲.۷ میلیون اونس به ارزش ۱۰۵.۹ میلیارد دلار بوده است.

سیلوآنوف توضیح داد: «بحث‌هایی وجود دارد که آیا سرمایه‌گذاری این صندوق به طلا و فلزهای گران‌بها باشد یا نه. موافقان و مخالفان بسیاری برای این طرح وجود دارد.»

معادن‌کاران طلای روسیه معمولا، طلای خود را به بانک‌های تجاری روسیه می‌فروشند که آنها نیز این طلاها را دوباره به بانک مرکزی می‌فروشند.

به گزارش فارس، وزارت اقتصاد روسیه گزارش داد که در ۶ ماهه نخست سال جاری روسیه ۱۸۵.۱ تن طلا تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۷۷ درصد افزایش داشته است.

روسیه در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۵۷.۲ تن طلا تولید کرده بود.

به گزارش بانک مرکزی روسیه، حجم ذخایر طلای این کشور تا روز یک دسامبر به ۲ هزار و ۲۶۱ تن رسیده است که این حجم از ذخایر روسیه را پس از آلمان، آمریکا، ایتالیا و فرانسه در جایگاه پنجمین کشور با بیشترین ذخایر طلا در جهان قرار داده است.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.