تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 4:52
کد خبر : 16717

مقامات غربی بهتر است بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کنند

مقامات غربی بهتر است بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارنظر مداخله جویانه یک مقام آمریکایی در مورد بازداشت «آلکسی ناوالنی»، به مقامات کشورهای غربی توصیه کرد که بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ در پی بازداشت «آلکسی ناوالنی» از منتقدان دولت روسیه در هنگام ورود به فرودگاه مسکو، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در اقدامی مداخله جویانه با انتشار یک پیام توئیتری «خواستار آزادی فوری ناوالنی و محاکمه عاملان این حمله ظالمانه به زندگی این منتقد روس شد!».

جیک سالیوان در ادامه این پیام توئیتری مدعی شد که «حمله های [مقامات کاخ] کرملین به آقای ناوالنی نه تنها نقض حقوق بشر بلکه توهینی آشکار به آن دسته از مردم روسیه است که می‌خواهند صدایشان شنیده شود».

در واکنش به اظهارنظر مداخله جویانه این مقام آمریکایی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به مقامات خارجی به خصوص کشورهای غربی توصیه کرد که موازین حقوق بین الملل را رعایت کرده، به قوانین ملی کشورهای مستقل تجاوز نکرده و [در عوض] بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کنند.

گفتنی است، «آلکسی ناوالنی» یکی از منتقدان دولت روسیه روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان مسمومیت ادعایی خود در تابستان گذشته از آلمان عازم روسیه شد؛ اما به محض ورود به فرودگاه مسکو توسط پلیس روسیه بازداشت شد.

سازمان خدمات زندان مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوالنی به دلیل نقضِ محکومیت زندان تعلیقی خود بازداشت شده و تا زمان برگزاری جلسه دادگاه در ماه میلادی جاری در بازداشت خواهد بود.

اکنون ناوالنی با احتمال محکوم شدن به ۳ سال و نیم حبس روبروست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.