تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398 - 15:32
کد خبر : 5642

نحوه اطلاع از مقدار سود سهام عدالت

نحوه اطلاع از مقدار سود سهام عدالت

سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه سهام عدالت درحال‌حاضر قابل خرید و فروش، انتقال و واگذاری نیست، نحوه اطلاع از میزان سود تخصیص یافته را اعلام کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ سهام عدالت درحال‌حاضر قابل خرید و فروش، انتقال و واگذاری نیست؛ سهام عدالت متوفیان ، در دفاتر پیشخوان بر اساس گواهی حصر وراثت، صرفا به وراث قانونی آنها قابل تقسیم و انتقال می‌باشد. این در حالی است که لایحه ساماندهی سهام عدالت نیز در انتظار طرح و تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

saham-edalat.jpg

همچنین بر اساس تصویب‌نامه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، کلیه مشمولان نهایی سهام عدالت می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت سهامداری (ارزش اولیه سهام تخصیص یافته)، میزان سود تخصیص یافته، دریافت صورت‌حساب، ثبت شماره شبای بانکی (جهت دریافت سود)، به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه نمایند.

درحال‌حاضر، برگه‌های عضویت سهامداری ملاک بهره‌مندی مشمولان طرح توزیع سهام عدالت نمی‌باشد چرا که امکان دارد در فرآیند تکمیل، ثبت‌نام نهایی دارندگان این برگه‌ها انجام نشده باشد. برگه‌های سهام عدالت در حکم ورقه سهام نمی‌باشند، بلکه در هنگام ثبت‌نام به عنوان رسید به مشمولان سهام عدالت داده شده است. فعلا برگه‌ای تحت عنوان برگ سهامداری به مشمولان نهایی تهیه و ارائه داده نشده است. این برگه‌ها قابل خرید و فروش و انتقال به غیر نمی‌باشند.

بر این اساس کلیه افراد می‌بایستی برای اطلاع از وضعیت سهامداری خود صرفا به سامانه یاد شده مراجعه نمایند.

همچنین درحال‌حاضر با عنایت به طرح لایحه ساماندهی سهام عدالت (قابل معاملاتی کردن سهام عدالت) در مجلس شورای اسلامی و عدم آزادسازی، سهام عدالت به هیچ وجه قابل نقل و انتقال، معامله و واگذاری نمی‌باشد.

در ارتباط با سهام عدالت اموات هم به اطلاع می‌رساند صرفا، وراث قانونی متوفیانی (اموات) که مشمول سهام عدالت بوده‌اند می‌توانند مطابق تصویب‎نامه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با ارائه گواهی حصر وراثت از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک نسبت به تقسیم و انتقال سهام متوفی فقط بین وراث اقدام نمایند.

بنابراین تقسیم و انتقال سهام متوفی فقط برای وراثی صورت می‌گیرد که مشخصات آنها در گواهی حصر وراثت درج گردیده باشد. پس، انتقال و واگذاری سهام متوفیان به هر شیوه‌ای خارج از این چارچوب، رویه‌ای غیرقانونی می‌باشد. افرادی هم که احیانا تاکنون نسبت به خرید این برگه‌ها اقدام کرده‌اند قطعا متضرر خواهند شد. در صورت کسب اطلاع از وقوع هر گونه اقدام غیرقانونی توسط هر شخص و مجموعه‌ای در ارتباط با خرید و فروش سهام عدالت، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.