تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 8:39
کد خبر : 5297

شاگردان کالدرون در جمع بهترین‌ها

شاگردان کالدرون در جمع بهترین‌ها

پس از برگزاری ۱۶ هفته از لیگ نوزدهم، آمارهای جالبی توسط تیم‌های مختلف در لیگ برتر به ثبت رسید که از نمونه‌های بارز آن، حضور یک دروازه‌بان در جمع خشن‌ترین بازیکنان لیگ است.

به گزارش تیتر داغ ؛ نیم‌ فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران پس از انجام ۱۶ بازی و با قهرمانی پرسپولیس پایان یافت تا تیم‌ها حداقل یک ماه استراحت کنند و با برگزاری اردوهای آماده‌سازی، مهیای حضور در نیم فصل دوم شوند. حاصل ۱۶ هفته و ۱۲۶ بازی تیم‌ها در لیگ برتر، ۲۶۳ گل بود که تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان بیش‌ترین سهم را در ثبت این آمار داشتند.

این تعداد گل زده، میانگین ۲.۰۶ گل را در هر بازی نشان می‌دهد. استقلال با به ثمر رساندن ۳۳ گل، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و سپاهان با ۲۷ و پیکان با ۲۳ در رده‌ها بعدی هستند. گل‌گهر سیرجان که این فصل، نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد با به ثمر رساندن تنها ۶ گل و میانگین ۰.۳۷ گل در هر بازی، ضعیف‌ترین آمار را دارد و شاهین شهرداری بوشهر با ۸ گل و نفت مسجدسلیمان با ۱۱ گل در رده‌های بعدی ضعیف‌ترین تیم‌های گلزن لیگ هستند.

پرسپولیسی‌ها که فصل گذشته هم قهرمان نیم فصل شدند، این بار هم توانستند این کار را با وجود شروعی ضعیف انجام دهند و علاوه بر این، یک آمار مثبت را هم از خود به جای بگذارند. شاگردان کالدرون بر خلاف فصل، قبل ضمن عنوان قهرمانی نیم فصل، بهترین خط دفاع لیگ را هم با ۷  گل خورده در اختیار دارند و این آمار در حالی به ثبت رسیده که میانگین گل خورده آن‌ها کمتر از ۰.۵ گل در هر بازی است. پس از پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان با ۸ گل خورده و فولاد و شهرخودرو با ۹ گل خورده در رده‌های بعدی قرار دارند.

هم‌چنین شاهین شهرداری بوشهر با ۳۳ گل خورده، لقب بدترین خط دفاعی لیگ نوزدهم را تا به این‌جای کار به خود اختصاص داده است و پیکان با ۲۹ گل و نساجی با ۲۲ گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۱ برد، بیش‌ترین برد را در نیم‌فصل از آن خود کرد و شاهینی‌ها با وجود تغییر مربی، نتوانستند هیچ بردی را در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم تجربه کنند. هم‌چنین شاهین با ۱۹ باخت، صاحب بیش‌ترین شکست نام گرفت و نفت مسجدسلیمان و سپاهان با یک باخت، کم‌ترین تعداد باخت را دارند.

۶ بازیکن در نیم‌ فصل نخست رقابت نزدیکی برای آقای گلی داشتند که پس از انجام ۱۶ بازی، عیسی آل کثیر مهاجم صنعت نفت آبادان با ۹ گل توانست در صدر جدول گلزنان لیگ نوزدهم را از آن خود کند و شهریار مغانلو از پیکان، شیخ دیاباته و مهدی قائدی از استقلال با ۸ گل در تعیقب او هستند و احمد زنده روح از ماشین‌سازی و مهدی ترابی از پرسپولیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

با قرار گرفتن پرسپولیس در صدر جدول، تراکتوری‌ها صدرنشین بازی‌های خانگی با ۱۹ امتیاز هستند و سپاهان و صنعت نفت با ۱۸ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. استقلال با ۱۶ امتیاز در رده‌های چهارم قرار دارد و پرسپولیس با همین امتیاز اما تفاضل گل کم‌تر، در رده هفتم قرار دارد. ضعیف‌ترین تیم‌ بازی‌های خانگی، شاهین شهرداری بوشهر با ۴ امتیاز است.

شاگردان کالدرون در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری داشتند و با ۱۸ امتیاز، صدرنشین بازی‌های خارج از خانه هستند و استقلال و سپاهان با ۱۳ امتیاز در رده‌های بعدی قراردارند. شاهینی‌ها در ادامه عملکرد بدشان در نیم‌فصل اول، لقب بدترین تیم خارج از خانه را هم در کنار پارس جنوبی جم و فقط با ۲ امتیاز از آن خود کردند.

نکته عجیب آمارهای نیم‌فصل اول لیگ حضور یک دروازه‌بان در بین ۳ بازیکن خشن ۱۶ هفته برگزار شده لیگ نوزدهم است. محمد محبی بازیکن سپاهان، با ۲ کارت قرمز و ۳ کارت زرد در رده نخست قرار دارد و حامد لیک با ۵ کارت زرد و یک کارت قرمز در رده بعدی است.

۵ بازیکن، در تمامی بازی های تیم‌شان در لیگ نوزدهم به میدان رفته‌اند. محمد ستاری از پیکان، وریاغفوری و سیدحسین حسینی از استقلال، محمد طیبی از نفت مسجدسلیمان و محمدحسین مرادمند از شهرخودرو با ۱۴۴۰ دقیقه بازی در لیگ نوزدهم رکورددار هستند.

 

منبع: ایسنا 

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.