تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 7:10
کد خبر : 3302

۲۵ درصد تلفات جانی تصادفات، درون شهری است

۲۵ درصد تلفات جانی تصادفات، درون شهری است

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: ۲۵ درصد تلفات جانی ناشی از تصادفات درون شهری است و بیشتر برای عابران پیاده، موتورسیکلت سواران و رانندگان وسایل نقلیه رخ می دهد و در کلان شهرها اتفاق می افتد.

به گزارش تیتر داغ؛ رضا مسعودی ‌فر روز چهارشنبه در نشست خبری  درباره تلفات جانی تصادفات افزود: معاونت اجتماعی قوه قضاییه در جرائم امنیتی و اجتماعی برنامه‌ریزی هایی دارد و پیشگیری هایی که محور آن نیروی انتظامی و سایر ضابطان است، از جمله برنامه های ما است.

تصادفات

تصادفات

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۵ برنامه در سطح ستاد و استان ها داشتیم و در این مدت اقدامات خوبی انجام‌ شده است.
مسعودی فر گفت: یکی از برنامه های ما ارتقای مداخلات انتظامی در بحث کاهش تلفات جانی ناشی از تصادف درون‌شهری در حوزه برون‌شهری است.
وی اظهار داشت: در ۱۳ استان سه مسیر اولویت دار در شهرها انتخاب شد، افزایش حضور نصب دوربین ها و حضور پلیس را در دستور کار قرار دادیم و در ۶ ماهه نخست امسال تعداد تصادفات جرحی هفت درصد کاهش داشت.
مسعودی فر افزود: در این مدت ۱۱۶ هزار و۲۳۳ مورد تصادفات و ۱۲۵ هزار و ۸۲۸ مورد تعداد تصادفات سال گذشته بود که امسال هفت درصد کاهش را نشان می دهد. در تصادفات منتهی به فوت یک درصد افزایش داشته ایم. نرخ رشد یک درصد بوده و امیدوارم نرخ رشد تا پایان سال بیشتر نشود.
وی تصریح کرد: هزار و ۹۱۹ مورد تصادفات فوتی در ۶ ماهه اول امسال منجر به کشته شدن ۲۰۱۶ نفر شده است.
مسعودی فر گفت: در کنار اصلاح مهندسی و نصب دوربین، در مراحل بعدی آموزش و فرهنگ سازی نیز در برنامه های ما قرار دارد.

پیشگیری از جرایم خشن و تمرکز بر ضرب و جرم و قتل

 

مسعودی فر اضافه کرد: به دنبال شناسایی مناطق پرخطر در شهرها و ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم تا با شناسایی افراد پرخطر که سابقه ضرب و جرح دارند و با استفاده از نرم افزار جی آی اس، ارتباط میزان جرایم با شغل، میزان درآمد و تحصیلات اطلاعات لازم را دریافت کنیم. ایستگاه موقت دوربین مداربسته و گشت‌های پلیس نیز از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی قوه قضاییه است.

 

منبع: ایرنا 

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.