تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 8:45
کد خبر : 25270

افزایش شمار جان باختگان درگیری‌های بیروت به ۷ نفر

افزایش شمار جان باختگان درگیری‌های بیروت به ۷ نفر

در جریان تیراندازی‌های روز گذشته به تظاهرات مسالمت آمیز در بیروت، بنابر اعلام صلیب سرخ لبنان تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تیتر داغ: صلیب سرخ لبنان اعلام کرد تعداد جان باختگان درگیری‌های روز گذشته در بیروت به هفت نفر رسیده است.

روز گذشته، تجمع مسالمت آمیز مردم لبنان در اعتراض به قاضی پرونده انفجار بیروت به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام صلیب سرخ این کشور تاکنون ۷ نفر در جریان این درگیری‌ها کشته شده و بیش از ۳۰ نفر زخمی شده اند.

در جریان این رخداد، افراد مسلح و تک تیراندازان با تفنگ، تپانچه و نارنجک در محل حادثه رویت شدند و حتی پس از ورود ارتش نیز درگیری‌ها ادامه داشت.

بسام مولوی، وزیر کشور لبنان در این خصوص گفته است بسیاری از زخمی‌ها توسط تیراندازان تیر خورده اند و افزود این رویداد‌ها نشانه‌های خطرناکی هستند.

خبرگزاری سی ان ان در این خصوص نوشت: اختلافات سیاسی بر سر تحقیق در مورد انفجار بندر بیروت در آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی باعث بدترین خشونت لبنان در ده سال اخیر شده است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا در گفتگو با الحدث اعلام کرده است که وزای امور خارجه این اتحادیه روز دوشنبه با هم دیدار خواهند کرد و مسئله لبنان ممکن است یکی از موضوعات مورد بحث آنان باشد. این اتحادیه اعلام کرد قصد دارد در صورت لزوم تحریم‌هایی علیه افرادی که جلوی پروسه سیاسی لبنان ایستاده اند وضع کند.

اتحادیه اروپا با ادعای اینکه مردم لبنان حق دارند پاسخی درست برای انفجار در بندر بیروت دریافت کنند گفت پیامی به مقامات لبنان در خصوص لزوم اصلاحات سیاسی در این کشور ارسال کرده ایم.

گفتنی است تظاهرکنندگان لبنانی روز گذشته خواستار برکناری قاضی پرونده انفجار بندر بیروت از روند بررسی پرونده بودند که با تیراندازی تک تیراندازان مواجه شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.