تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 5:22
کد خبر : 36261

اندونزی خرید نفت از روسیه را بررسی می‌کند

اندونزی خرید نفت از روسیه را بررسی می‌کند

دولت اندونزی که این روزها با اعتراضات گسترده مردمیِ ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی روبروست، اعلام کرد خرید نفت از روسیه را به عنوان یک گزینه بررسی خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ با تشدید فشارهای اجتماعی ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی، «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی اعلام کرد این کشور خرید نفت از روسیه را بررسی می‌کند.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با نشریه «فایننشال‌تایمز درباره احتمال واردات نفت از روسیه گفت: ما همیشه همه گزینه‌ها را مدنظر داریم. اگر کشوری نفت را با قیمت مناسب بفروشد، البته که بررسی خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: دولت موظف است تا منابع گوناگون برای تأمین نیازهای انرژی را پیدا کند. ما خواهان راه‌‎حل برای وضعیت جاری هستیم.

به نوشته فایننشال‌تایمز، اندونزی سالهاست که حجم واردات نفت از روسیه را کاهش داده و هم‌زمان خرید نفت از روسیه بالاتر از محدوده تعیین‌شده توسط کشورهای گروه ۷، اندونزی را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد.

تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، فرایندی جمعی از طرف کشورهای اروپایی و آمریکاست که روز ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) توافق کردند با توجه به افزایش قیمت‌های انرژی در بازارهای جهانی، برای نفت روسیه قیمت مشخصی تعیین کنند و کسی نباید بالاتر از قیمت تعیین‌شده، نفت روسیه را خریداری کند. تعیین قیمت مشخص برای نفت روسیه ۵ دسامبر سال جاری و برای فراورده‌های نفتی روسیه ۵ فوریه ۲۰۲۳ اجرا می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد واشنگتن احتمالاً افراد و شرکت‌هایی را تحریم کند که نفت روسیه را با قیمت‌های بالاتر از سقف مشخص‌شده خریداری کنند. در مقابل نیز دولت روسیه تهدید کرده صادرات نفت به کشورهایی متوقف خواهد کرد که در اعمال تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه مشارکت دارند.

دولت اندونزی برای «مقابله با فشارهای مالی»، دو هفته پیش قیمت سوخت یارانه‌ای را ۳۰ درصد افزایش داد و این اقدام دولت با اعتراضات گسترده خیابانی در این کشور روبرو شد که همچنان ادامه دارد.

منبع: فایننشال‌تایمز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.