تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 11:08
کد خبر : 99499

اینسرت تراشکاری چیست؟

اینسرت تراشکاری چیست؟

در صنعت تراشکاری و ابزار تراش و قالب سازی یکی از ابزار تراش پر کاربرد و بسیار مهم ، اینسرت تراشکاری میباشد یا همان الماس تراشکاری  . اینسرت  برای تراش و براده برداری از روی انواع سطوح فلزی مورد استفاده قرار میگیرد ، و دارای تنوع مخلف از لحاظ آلیاژ و ضخامت و ابعاد و

در صنعت تراشکاری و ابزار تراش و قالب سازی یکی از ابزار تراش پر کاربرد و بسیار مهم ، اینسرت تراشکاری میباشد یا همان الماس تراشکاری  . اینسرت  برای تراش و براده برداری از روی انواع سطوح فلزی مورد استفاده قرار میگیرد ، و دارای تنوع مخلف از لحاظ آلیاژ و ضخامت و ابعاد و سختی میباشد . بعبارتی میتوان گفت اینسرت تراشکاری نوعی تیغه تراش است که نیاز به تیز کردن ندارد و به راحتی قابل تعویض میباشد .

اینسرت تراشکاری به منظور داشتن قابلیت براده برداری از سطح فلز می بایست دارای سختی سطحی بسیار بالایی باشد. در واقع سختی سطحی که با دیمانسیون راکول، برینل و ویکرز مشخص می شود مهمترین فاکتور کیفی اینسرت تراشکاری محسوب می شود. بالا بردن سختی سطحی Hardness اینسرت تراشکاری اولا با انتخاب ترکیبات و آلیاژ های مناسب و ثانیا طی عملیات سخت کاری حرارتی میسر می شود. برند های مختلف روش های مختلفی را برای بالا بردن قابلیت سایشی اینسرت تراشکاری استفاده کرده و از این رو برند و کشور سازنده نقش بسیار موثری در کیفیت و ماندگاری این محصول دارد.

برند های  معروف اینسرت تراشکاری در ایران

در بازار ایران انواع برند اینسرت تراشکاری موجود است که میتوان به برند های ( اینسرت تراشکاری سندویک و اینسرت تراشکاری لامینا و اینسرت تراشکاری تانگلوی و اینسرت تراشکاری تاکیم ساش  اشاره کرد . البته ابزار تراش آلسا با سالها تجربه در خصوص واردات انواع ابزار تراشکاری و نماینده انحصاری برند های معتبری از جمله تاکیمساش و هایپر کات و یاماتو و تانگولو توانسته تا حد بسیاری نیاز های موجود ابراز تراش را در این بازار فراهم کند .

گرید اینسرت تراشکاری

از خصوصیات اصلی  الماس تراشکاری جنس و آلیاژ در آن است که تعیین می‌کند یک الماس تراشکاری  برای تراش چه فلزی مناسب امیباشد. لازم بذکر است اینسرت‌ها از از جنس تنگستن کارباید  میباشند و با میزان سختی متفاوت و سرمت‌ها نیز ترکیبی از سرامیک‌ با فلزاتی از جمله ( آهن و کروم و تیتانیوم و نیکل) میباشد . طراحی و دیجیتال مارکتینگ نانو تجارت

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.