تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 4:47
کد خبر : 21680

بایدن: باید اختلافات حزبی را در زمینه کرونا کنار بگذاریم

بایدن: باید اختلافات حزبی را در زمینه کرونا کنار بگذاریم

رئیس جمهور آمریکا خواستار کنار گذاشتن اختلافات میان دو حزب اصلی آمریکا در نحوه مبارزه با همه گیری کرونا شد.

به گزارش تیتر داغ؛  جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که در مراسم ۴ جولای و روز استقلال آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت: مردم آمریکا باید بدانند که ما نقطه‌های تاریک بسیاری را در تاریخ خود پشت سر گذاشته ایم و حالا قرار است با هم آمریکا را دوباره بسازیم.

بر این اساس، رییس جمهور آمریکا با اشاره به همه گیری کرونا در این کشور افزود: ما یک سال خیلی سخت را پشت سر گذاشتیم. به جایی که یک سال پیش بودید فکر کنید. این مدت فشار‌های زیادی به خانواده‌ها آمد. ما انسان‌های زیادی را از دست دادیم. سالی که گذشت، سالی پر از درد، انزوا و ترس بود.

بایدن با اشاره به شیوع نوع دلتای کرونا در آمریکا اظهار کرد: مردم نباید تصور کنند جنگ ما با این همه گیری تمام شده؛ گسترش نوع جهش یافته کرونا همه متخصصان را نگران کرده است. در مناطقی که واکسیناسیون با سرعت کمتری انجام شده باید این روند تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه فعلاً نمی‌توان در مورد بازگشت به زندگی عادی خیلی با اطمینان صحبت کرد، گفت: اشتباه نکنید؛ فعلاً صحبت از بازگشت به زندگی عادی خیلی زود است. انواع قدرتمندی از این ویروس با عنوان دلتا ظهور کرده اند.

جو بایدن با خطاب قرار دادن بخش زیادی از جمعیت آمریکا که مخالف واکسیناسیون هستند، تاکید کرد: تنها سلاح ما در مقابل جهش‌های این ویروس واکسن است. از تمامی افرادی که به هر دلیل واکسیناسیون را قبول ندارند می‌خواهم به خاطر خودشان و به خاطر هموطنانشان واکسن بزنند. در غیر این صورت ما شاید سال‌ها با این ویروس درگیر باشیم.

رییس جمهور آمریکا با اشاره به مرگ و میر بالای ناشی از کرونا در این کشور ادامه داد: یاد و خاطره تمامی عزیزانی که در این مدت به دلیل این همه گیری آن‌ها را از دست داده ایم گرامی می داریم.

در حالی که اختلافات زیادی میان طرفداران دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در مورد واکسیناسیون عمومی در مقابل ویروس کرونا وجود دارد، جو بایدن تلاش کرد با بی اهمیت جلوه دادن این اختلافات، مردم را تشویق به همکاری در زمینه واکسیناسیون کند.

وی تصریح کرد: موضوع کرونا جمهوری خواه و دموکرات نمی‌شناسند؛ باید تلاش کنیم اختلاف‌های حزبی را در زمینه این همه گیری کنار بگذاریم.

از زمان شیوع همه گیری کرونا در جهان، آمریکا یکی از کشور‌هایی است که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده است.  بسیاری از متخصصان امر در داخل و خارج آمریکا، مقامات این کشور را به دلیل نحوه برخورد و کنترل این همه گیری مورد انتقاد قرار داده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.