تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:59
کد خبر : 117408

خدمات ضروری روزنامه!! [ روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و آگهی مفقودی ]

خدمات ضروری روزنامه!! [ روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و آگهی مفقودی ]

چه اطلاعاتی در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود؟ در مراحل ثبتی مانند ثبت شرکت و ثبت برند، قدم آخر چاپ آگهی ثبتی در روزنامه رسمی است که از آن طریق فعالیت تجاری شما به اطلاع عموم می‌رسد. روزنامه رسمی کشور از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه می‌باشد که به صورت شرکت سهامی اداره می‌شود. مطابق

چه اطلاعاتی در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود؟ در مراحل ثبتی مانند ثبت شرکت و ثبت برند، قدم آخر چاپ آگهی ثبتی در روزنامه رسمی است که از آن طریق فعالیت تجاری شما به اطلاع عموم می‌رسد. روزنامه رسمی کشور از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه می‌باشد که به صورت شرکت سهامی اداره می‌شود. مطابق اساسنامه قانونی ارکان شرکت عبارتند از : مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرس قانونی. سهام شرکت صد درصد متعلق به دولت بوده و ریاست محترم قوه قضائیه، رئیس مجمع عمومی شرکت می‌باشند.

مطابق اصل شصت و نهم قانون اساسی، مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق روزنامه رسمی و رادیو برای اطلاع عموم منتشر شود. در شرایط اضطراری در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزراء یا ده نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود. مصوبات جلسه غیرعلنی در صورتی معتبر است که با حضور شورای نگهبان به تصویب سه چهارم مجموع نمایندگان برسد. گزارش و مصوبات این جلسات باید پس از برطرف شدن شرایط اضطراری برای اطلاع عموم منتشر گردد، این نهاد در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را به صورت سامانه الکترونیکی ادامه داده است.

اطلاعاتی که در روزنامه رسمی کشور پس از ثبت شرکت منتشر می‌شود:

جهت اطلاع جامعه و ذی نفعان و همچنین رقبا احتمالی، برخی اطلاعات می‌بایست به طور دقیق و شفاف منتشر گردد. این اطلاعات عبارتند از :

– نام، نوع، موضوع، مرکز فعالیت و آدرس و مشخصات شرکت

– تاریخ و شماره ثبت شرکت

– میزان سرمایه شرکت با ذکر جزئیات موجود و تعهد شده

– اسامی هیئت مدیره و سمت آن‌ها

– تاریخ شروع به کار شرکت و در صورت محدود بودن مدت شرکت تاریخ خاتمه کار شرکت

– ذکر نام شرکاء ضامن در شرکت‌های تضامنی و مختلط

خدمات ضروری روزنامه!! [ روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و آگهی مفقودی ] 

مدارک مورد نیاز ثبت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی!!!

می‌توان گفت که برای ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی، ارائه و ثبت مدارک خاصی در سامانه روزنامه رسمی کشور، الزامی نمی‌باشد. بلکه با وارد نمودن کد ۱۸ رقمی مکانیزه در سایت روزنامه رسمی، متقاضی می‌تواند به متن آگهی، دسترسی پیدا کرده و پس از مطالعه و تایید مفاد آن، اقدام به پرداخت هزینه و ثبت آگهی در روزنامه رسمی نماید.

وظایف روزنامه رسمی

طبق قانون، این روزنامه نقش بسیار مهمی در امور ثبتی و حقوقی ایفا می‌کند. برای مثال، آگهی ثبت برند و علامت تجاری هر شخص حقیقی و حقوقی، دو مرتبه در این روزنامه چاپ و منتشر می‌شود تا عموم مردم از آن مطلع شوند. این موضوع در مورد ثبت شرکت‌ها نیز صادق است و هر شرکت موظف است تا آگهی تاسیس خود را در این روزنامه منتشر کند تا همه‌ی مردم از نام این شرکت، حوزه فعالیت و هیئت مدیره آن مطلع شوند. از طرفی، شرکت‌ها پس از تاسیس نیز باید تغییراتی از قبیل تغییر سهامداران، اعضای هیئت مدیره، اساس‌نامه، افزایش یا کاهش سرمایه و انحلال شرکت را از این طریق به اطلاع عموم برسانند.

علاوه بر مطالب گفته شده، روزنامه رسمی از آن جایی که یکی از سازمان‌های زیر نظر قوه قضائیه است به غیر انتشار آگهی‌های حوزه ثبتی و حقوقی، وظایف مهم دیگری هم دارد. برای مثال وظیفه دارد تا:

  • مصوبات شوراهای عالی اداری، انقلاب فرهنگی، شهرسازی و معماری را منتشر کند.
  • سفارش‌ها و امورات چاپی وزارت دادگستری، قوه قضائیه و همچنین سازمان‌های زیر نظر آنها را انجام دهد.
  • قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان می‌رسند را اطلاع رسانی کند.
  • مواردی که در نهادهای هیئت دولت، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری به تصویب می‌رسند را منتشر کند.

موارد قانونی‌ای که شرکت‌ها باید در روزنامه رسمی انتشار و به ثبت برسانند!!!

  • هیات مدیره قبل از اقدام به کاهش اختیاری سرمایه باید تصمیم مجمع عمومی در این زمینه، حداکثر تا مدت یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار ی که آگهی‌های مربوط به شرکت در آن منتشر می‌شود چاپ کند.
  • تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آنها باید ظرف ۵ روز به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود (بر اساس ماده ۲۰۷) تا پس از ثبت برای اطلاع عموم در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مربوط به شرکت در آن منتشر گردد و آگهی شود.
  • تقسیم دارایی شرکت بین صاحبان سهام خواه در مدت تصفیه و خواه پس از آن ممکن نیست مگر آنکه شروع تصفیه و دعوت بستانکاران قبلاَ سه بار و هر بار به فاصله یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مربوط به شرکت در آن درج می‌گردد آگهی شده و لااقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد.

مجازات قانونی در صورت عدم ثبت شرکت در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار چیست؟

  • بر اساس ماده ۲ قوانین ثبت شرکت‌ها، در صورت عدم ثبت و انتشار آگهی ثبت، شرکت شما توسط دادگاه ممکن است منحل شود.
  • بر طبق ماده ۱۹۸ قانون تجارت بر اثر این تخلف احتمال دارد شرکت شما باطل شود و این بطلان به ضرر خود شرکت است نه افراد خارج از آن. به این معنی که شرکت و افراد منتفع از آن نمی‌توانند از انحلال شرکت سوء استفاده کنند مثلا در مواردی مثل کوتاهی در انجام وظایف؛ اما افراد خارج از شرکت حق دارند در موارد لازم به بطلان فعالیت شرکت استناد کرده و در موارد قانونی از آن استفاده کنند.

پس باید دقت داشته باشید که تاسیس شرکت شما وقتی نهایی می‌شود که آن را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی کنید.

خدمات ضروری روزنامه!! [ روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و آگهی مفقودی ] 

روزنامه کثیرالانتشار چیست؟

در پاسخ ابتدا می‌توان گفت یکی از اصول مهم از دیدگاه قانون گذاران، مسئله آگاهی تمامی سهامداران و ذینفعان از تصمیمات و اتفاقاتی است که در هر شرکتی در جریان است. هرچند که سهامدار اقلیت باشد و یا در محلی به دور از محل شرکت ساکن باشد و یا به هر علت دیگری، از محل شرکت دور باشد، نباید از امور مهم شرکت بی اطلاع مانده و حق آگاهی از تصمیمات و روند امور مهم شرکت از وی گرفته شود.

روزنامه کثیرالانتشار به تمام نشریات چاپی که در قطع روزنامه‌ای (غیر صحافی شده) با ترتیب انتشار روزانه یا غیر آن، که در گستره توزیع سراسری، منطقه‌ای، استانی یا محلی و با هر شمارگانی چاپ می‌شوند و حداقل شش ماه به‌طور منظم، مطابق با دوره انتشار مصوب خود  اعلام وصول کرده باشند و در دکه‌های مطبوعاتی بیش از ۶۰% مراکز استان‌هایی که در زمره گستره توزیع نشریه است، توزیع شوند و همواره دارای ۸ صفحه یا بیشتر باشند و اسامی آن‌‌ها به صورت برخط در وبگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است،‌ اطلاق می‌گردد.

نشریات چاپی دارای مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات شامل روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی، استانی، منطقه‌ای و سراسری با داشتن شرایط مشخصی، واجد شرایط خواهند بود که اسامی آن‌‌ها به صورت برخط در وبگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است.

چگونه باید روزنامه کثیرالانتشار را انتخاب کنیم؟

خب در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که صاحبان سهام و شرکا به هنگام ثبت و تاسیس شرکت، به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار از میان روزنامه‌های موجود پرداخته و در اساسنامه شرکت مشخص می‌کنند. اما روزنامه‌های کثیرالانتشار تنوع نسبتا بالایی دارند. بر چه اساسی بدانیم که کدام روزنامه برای کسب و کار ما مناسب‌تر است؟

روزنامه‌های کثیرالانتشار بر اساس تیراژشان و همچنین شناخته شدن آن‌ها دسته بندی می‌شوند. روزنامه‌های شناخته شده و معروف، که پرتکرارتر نیز هستند، به روزنامه‌های با هزینه بالاتر و روزنامه‌های کمتر شناخته شده، به روزنامه‌های کم هزینه معروفند. معمولا کسب و کارهای نوپا که سرمایه اندکی نیز دارند، روزنامه‌های کم هزینه را انتخاب می‌کنند که ظاهرا انتخاب مناسبی نیز هست. اما اینکه شما یک روزنامه کثیرالانتشار پرهزینه را انتخاب کنید و یا یک روزنامه کثیرالانتشار کم هزینه را، کاملا به رویکرد شما و نوع فعالیت تجاری شما بستگی دارد. اما شرکت‌های بزرگ و معمولا شناخته شده، برای تبلیغات و کسب اعتبار در اذهان عمومی، هزینه‌ای را در نظر می‌گیرند. در واقع اعتبار عمومی و تبلیغات برای این شرکت‌ها اولویت در میان هزینه‌های دیگر به شمار می‌رود. به همین دلیل روزنامه‌های پرهزینه انتخاب مناسب‌تری برای این گونه شرکت‌ها هستند.

هزینه‌ انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار!!!

شرکت‌‌ها باید فعالیت‌‌هایی که در بالاتر ذکر شده است را در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانند و هزینه ثبت کردن این آگهی در روزنامه نیز به عهده خود شرکت می‌باشد. روزنامه‌های کم هزینه که برای شرکت‌‌هایی است که نوپا و نوظهور هستند و سرمایه چندانی هم ندارند و در مصرف مخارج خود صرفه جویی می‌کنند. روزنامه‌های کم هزینه اگرچه مبلغ کمتری می‌گیرند اما خواننده و مخاطب کمتر و محدود‌تری دارند. اما دسته دوم از روزنامه‌های کثیرالانتشار که روزنامه‌های پرهزینه هستند و شرکت‌های بسیار بزرگ برای آگهی‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین دلیل استفاده این شرکت‌ها از روزنامه‌های پر هزینه ذهن مخاطب و تبلیغات گسترده است.

خدمات ضروری روزنامه!! [ روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و آگهی مفقودی ] 

همچنین از عوامل موثر در تعیین هزینه درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار تعداد کارکنان شرکت و تعداد کارکنان دفتر روزنامه کثیرالانتشار می‌باشد. در ضمن باید گفته شود قدمت روزنامه‌های کثیر الانتشار در هزینه درج آگهی تاثیر بسزایی دارد و می‌توان گفت به همین علت است که شرکت‌ها به دنبال روزنامه‌هایی با قدمت بیشتر هستند و حاضرند هزینه بیشتری بپردازند. زیرا مخاطب آن‌ها بیشتر است و آگهی آن‌ها بیشتر مورد مطالعه و توجه قرار می‌‌گیرد.

روزنامه‌های کثیرالانتشار پرهزینه!!

روزنامه‌های شناخته شده و معروف که پرتکرارتر نیز هستند، به روزنامه‌های با هزینه بالاتر معروف هستند.

اطلاعات ایران، شرق، جمهوری اسلامی، همشهری، آفتاب یزد، کیهان، اعتماد، دنیای اقتصاد، فرهیختگان، جهان صنعت، خراسان، گل، هفت صبح، جوان و دیگر روزنامه‌‌های معتبر.

روزنامه‌های کثیرالانتشار کم‌هزینه!!

روزنامه‌هایی که از قدمت، تیراژ و وسعت پخش کمتری برخوردارند در دسته‌ی روزنامه‌های کم‌هزینه قرار می‌گیرند:

اعتدال، توریسم، صدای اصلاحات، رویش ملت نسل ، فردا، افکار، تولید، صدای جامعه، اقتصاد روز، نشاط و زندگی، اقتصاد پویا، ثروت، صدای ملت، اقتصاد و مردم، نقش، اقتصاد جوان، جمهور، صمت، رسالت، نوآوران، اقتصاد روز، حسبان، طب و اقتصاد، هدف و اقتصاد، اقتصاد ملی، حمایت، عصر اقتصاد، دنیای امروز، هفت الست

خدمات ضروری روزنامه!! [ روزنامه رسمی، کثیرالانتشار و آگهی مفقودی ] 

انتشار آگهی مفقودی و اقدامات لازم!!

اولین مرحله پس از مفقودی مدارک، مراجعه به قسمت مربوط به مدارک پیدا شده در سایت ثبت احوال. سپس چنانچه کارت ملی گم شده شما در سامانه فوق پیدا نشد، مراجعه به سایت پست‌یافته. برای شناسنامه نیز به وبسایت «پست‌یافته» مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات خود از پیدا شدن شناسنامه‌ی خود مطلع شوید. اگر با انجام مراحل قبلی همچنان موفق به یافتن مدارک مفقودی خود نشدید باید به انتشار آگهی مفقودی اقدام نمایید.

الزام انتشار آگهی مفقودی مدارک در روزنامه‌های کثیرالانتشار در چیست؟

هنگامی که مالک‌ به‌ علت‌ از بین‌ رفتن‌ یا گم‌ شدن‌ سند مالکیت‌، تقاضای‌ صدور المثنی‌ سند مالکیت‌ می‌نماید، بایستی‌ از بین‌ رفتن ‌یا گم‌ شدن‌ سند را کتبا به‌ اداره‌ ثبت‌ محل‌ اعلام‌ و استشهادیه‌‌ای‌ (که‌ نمونه‌ آن‌ را سازمان‌ ثبت‌ اسناد و املاک‌ کشور چاپ‌ نموده‌ و دو برگ‌ برای‌ تنظیم‌ و تکمیل‌ به ‌درخواست‌ کننده‌ داده‌ می‌شود)، مبنی‌ بر شهادت‌ و اظهار اطلاع‌ حداقل‌ سه‌ نفر که‌ هویت‌ و امضای‌ آنها به‌ گواهی‌ یک ‌نفر از شهود مذکور رسیده ‌و هویت‌ و امضای‌ نامبرده‌ به‌ گواهی‌ نیروی‌ انتظامی‌ محل‌ یا یکی‌ از دفاتر اسناد رسمی‌ رسیده‌ باشد ضمیمه‌ نماید.

در آگهی‌ که‌ در روزنامه‌ منتشر می‌شود باید مطالب‌ زیر قید شود:

۱ ـ نام‌ و نام‌ خانوادگی‌

۲ ـ شماره‌ پلاک‌ و بخش‌ و محل‌ وقوع‌

۳ ـ خلاصه‌ ادعای‌ از بین‌ رفتن‌ یا گم‌ شدن‌ سند مالکیت‌.

۴ ـ معاملاتی‌ که‌ به‌ حکایت‌ سوابق‌ ثبتی‌ و اظهار مالک‌ مستند به‌ سند رسمی‌ در سند مالکیت‌ نوشته‌ شده‌ است‌.

۵- به این نکته باید اشاره کرد که هر کس‌ نسبت‌ به‌ مدارک مورد آگهی‌ معامله‌ای‌ کرده‌ که‌ در قسمت‌ ۴ ذکر نشده‌ یا مدعی‌ وجود سند مالکیت‌ نزد خود می‌باشد، باید تا ده ‌روز پس‌ از انتشار آگهی‌ به‌ ثبت‌ محل‌ مراجعه‌ و اعتراض‌ خود را ضمن‌ ارائه‌ اصل‌ سند مالکیت‌ یا سند معامله‌ تسلیم‌ نماید. اگر در طی مهلت‌ مقرر اعتراضی‌ نرسد و یا در صورت‌ اعتراض‌ اصل‌ سند مالکیت‌ یا سند معامله‌ ارائه‌ نشود اداره‌ ثبت‌ المثنی‌ سند مالکیت‌ را طبق‌ مقررات‌ صادر و به‌ متقاضی ‌تسلیم‌ خواهد کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.