تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 14:34
کد خبر : 35953

در زمان آشپزی، چیزهای کوچک می توانند تفاوتهای بزرگی ایجاد کنند!

در زمان آشپزی، چیزهای کوچک می توانند تفاوتهای بزرگی ایجاد کنند!

برای اینکه به یک آشپز بهتر تبدیل بشوید نیاز نیست به مدرسه آشپزی بروید.  کارهای ساده و کوچک زیادی وجود دارند که با انجام دادن و رعایت آنها هر بار که آشپزی می کنید نتایج بهتر و حرفه ای تری می توانید داشته باشید. در اینجا می خواهم ۱۰ نکته برتر برای بهبود آشپزی را

برای اینکه به یک آشپز بهتر تبدیل بشوید نیاز نیست به مدرسه آشپزی بروید.  کارهای ساده و کوچک زیادی وجود دارند که با انجام دادن و رعایت آنها هر بار که آشپزی می کنید نتایج بهتر و حرفه ای تری می توانید داشته باشید.

در اینجا می خواهم ۱۰ نکته برتر برای بهبود آشپزی را به شما بگویم.

۱-  یک ضرب المثل است که می گوید چاقوی خود را خفه کنید. این ضرب المثل به این معناست که برای کنترل هر چه بهتره چاقو دسته را تا جایی خفه کنید که انگشت شست و اشاره خود را روی دو سمت تیغه درست بالای دسته قرار دهید.  وقتی صحبت از چاقو ها  شد، روی یک چاقوی خوب سرمایه گذاری کنید و سعی کنید همیشه آن را تیز نگه دارید.  تیغه بلند تر و پهن تر چاقوی شما، به شما سرعت و کنترل بهتر می دهد. و این سرعت و کنترل بهتر به شما اعتماد به نفس میدهد.

۲-  با بهترین مواد اولیه شروع کنید مثلاً پنیر پارمزان وارداتی بسیار بهتر از پنیر های داخلی است که حتی نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد.  مثلاً یک شکلات عالی تفاوت ‌فوق‌العاده‌ای در یک کاپ کیک شکلاتی ایجاد میکند. و یا آرد سوخاری تازه خانگی کیفیت شگفت انگیزی نسبت به خرد نان های بسته بندی شده دارد.  پس بهتر است در رابطه با استفاده از مواد اولیه بهترین مواد با بهترین کیفیت استفاده کنید.

۳-  از دستان خود استفاده کنید دستها ابزار آشپزی بسیار پیچیده و حساسی هستند. شما میتوانید از حس لامسه خود با توجه به اینکه غذاهای مختلف در درجات پخت  از هم تفاوت دارند، استفاده کنید. حتی زمانی که برای اطمینان خاطر از پخت یک غذا با دماسنج یا خلال دندان یا چاقو چک میکنید میتوانید با استفاده از حس لامسه خود وقتی که از این ابزار استفاده می کنید دانش خود را توسعه دهید.  مثلاً شما با استفاده از حس لامسه خود می توانید بفهمید که کیک چه زمانی پخته شده است؟ آیا خمیر به اندازه کافی ورز داده شده؟  و اینکه آیا این میوه رسیده است؟ تمام اینها برای شما با استفاده از حس لامسه قابل درک است.

در زمان آشپزی، چیزهای کوچک می توانند تفاوتهای بزرگی ایجاد کنند!

۴-   در استفاده از نمک دریا خسیس نباشید نمک دریا طعم بسیار بهتری نسبت به نمک معمولی دارد. اگرچه در اینجا منظور ما این نیست که غذای شما شور بشود، ما با رفتن به سمت افراطی هر چیزی مخالف هستیم استفاده از نمک  کم یا بدون نمک در پخت و پز باعث می شود که غذای شما بی طعم به نظر برسد.  البته حتی اگر یک دستور پخت غذا مقدار نمکی  به شما برای استفاده پیشنهاد می کند ممکن است با توجه به مواد تشکیل دهنده شما و همچنین ذائقه شما اندازه استفاده شما نسبت به دستور پختی که دارید  .میزان نمکی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد که نیاز به تنظیمات خود شما دارد

۵- برای تفت دادن غذا ماهیتابه را شلوغ نکنید.  این به این معناست ست که اطمینان حاصل کنید که وقتی که مواد را درون تابه میریزید کف تابه را بین تکه های غذا ببینید.  غذای زیاد دمای ماهیتابه را پایین می آورد و بخار زیاد ایجاد میکند، و این به این معنی است که غذای شما خوب تفت داده نمی شود. همچنین مهم است که قبل از تفت دادن غذا، ماهیتابه خود را خشک کنید. و همینطور قبل از ریختن مواد داخل تابه  از داغ بودن تابه مطمئن شوید.

۶- برای هرچه بهتر شدن طعم غذای خود غلظت آن را افزایش دهید.  اگر گوشت یا سبزیجات را سرخ کرده اید، بعد از اتمام پخت خود مواد سرخ شده خود را بردارید هنگام سفر مقداری اندازه سس را کمتر روی غذا بریزید.  بعد مایعی که در آن گوشت و سبزیجات را پخته اید  تابه  آن را روی دارد بگذارید و با جوشاندن مایع آن را غلیظ کنید.  مقداری از این مایع غلیظ خوش طعم بر روی موادی که سرخ کردید بریزید.

در زمان آشپزی، چیزهای کوچک می توانند تفاوتهای بزرگی ایجاد کنند!

۷- پای، کراست و تارت لیمویی را مقداری طولانی تر از آنچه گفته شده بپزید.  خمیر های قنادی اگر به اندازه ای پخته شوند که قندهای موجود در پوسته آنها کاراملی رنگ شوند طعم بسیار بهتری دارند.  پس بهتر است اجازه بدهید پوسته کیک خود به رنگ کاراملی برسد.

۸-  اجازه دهید گوشت های برشته یا کباب شده قبل از سرو استراحت کند.  بدون استراحت گوشت کباب شده شما حالتی سفت و خشک پیدا می کند

۹-  در آخرین لحظه تقریباً به هر غذای گیاهی یا گوشتی یا دسر میوه ای مقدار کمی اسید(سرکه یا آب مرکبات) اضافه کنید، تا طعم آن بهتر شود.

۱۰- به زمان آماده شدن غذا اعتماد کنید. وقتی برای اولین بار یک دستور غذا را امتحان می کنید، در آن دستور غذا خوب به کلمات آموزشی که داده می شود دقت کنید:(تا زمانی که طلایی شود بپزید)  یا (آنقدر بجوشانید تا نصف شود).  نگران نباشید که زمان لازم برای رسیدن حالت مطلوب بیشتر یا کمتر از زمان پیشنهاد شده در دستور پخت باشد و به رسپی پخت اعتماد کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.