تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 - 5:28
کد خبر : 34845

دهقانی: تیم نوجوانان دختر ایران آینده روشنی در هندبال دارد

دهقانی: تیم نوجوانان دختر ایران آینده روشنی در هندبال دارد

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال با مثبت ارزیابی کردن شرایط تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: این تیم آینده روشنی خواهد داشت و در صورت صعود به دور بعد اتفاق تاریخی را رقم خواهد زد.

به گزارش تیتر داغ؛ نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان جهان از امروز شنبه هشتم مردادماه با حضور ۳۲ تیم در شهر اسکوپیه مقدونیه شمالی آغاز می‌شود. تیم ملی هندبال دختران ایران هم به واسطه اولین قهرمانی خود در آسیا جواز حضور در این رویداد را کسب کردند.

افسانه دهقانی نایب رئیس فدراسیون هندبال گفت: تا به امروز در هیچ کدام از رشته های توپی و تیمی بانوان نبوده اند که هر سه تیم در رده های سنی ضمن ایستادن روی سکوهای قهرمانی جواز حضور در رقابت های جهانی را بدست بیاورند. وی افزود: قطعا نقش مربیان و کادر فنی و در کنار آنها حمایت مسئولین ورزش کشور و در نهایت رسانه ها از هندبال زنان در انگیزه دادن به این موفقیت ها موثر بوده است.

نائب رئیس بانوان فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم در اولین گام امروز برابر تیم ازبکستان برنده شویم راهمان در مسابقات جهانی هموارتر خواهد شد. ازبکستان در مسابقات قهرمانی آسیا به ما باخت و قطعا با برنامه ریزی بیشتری به این رقابت ها آمده تا برنده میدان باشد.

وی ادامه داد: اگر در این مسابقه برنده باشیم می توانیم به برد در دو مسابقه بعد هم امیدوارتر شویم در این صورت تیم می تواند شانس صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جهان را برای اولین بار بدست بیاورد و اگر این اتفاق بیافتد یک اتفاق تاریخی است. حتی در صورت باخت برابر قهرمانان و مدعیان دنیا در این مرحله ما بازهم شانزدهم جهان خواهیم بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: فدراسیون هندبال روزهای شلوغ و پر ترافیکی ار در بخش زنان ومردان سپری می کند. در این مدت تیم زنان بزرگسال برای اولین بار جواز حضور در مسابقات جهانی را گرفته و راهی این رقابت ها شدند و در جهانی در رده ۳۱ قرار گرفتند. تیم دختران جوان بعد از ایستادن روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ماه گذشته به اسلوونی رفته و در قهرمانی جهان ۲۹ ام شدند.

وی بیان داشت: ما به این تیم پر انگیزه امیدوار هستیم این تیم ذهن برنده دارد. چند سالی است این گروه با هم تمرین می کنند و حتی بازیکنان ۱۷ و ۱۸ ساله ما در لیگ برتر حضور دارند. ۱۴ اردو را برای مسابقات قهرمانی آسیا و چندین مرحله اردو را برای حضور در مسابقات جهانی پشت سر گذاشتند.

نایب رئیس فدراسیون هندبال اظهار داشت: این تیم در سطح تکنیکی خوبی است به طوریکه در بازی های تدارکاتی توانست تیم بزرگسالان را مغلوب خود کند این یعنی آینده روشنی پیش روی نوجوانان دختر ما خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.