تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 11:15
کد خبر : 27688

راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی

راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی

از سیستم های رایج در عرصه دستگاه های خنک کننده می توان به کولر آبی اشاره داشت که از دیرباز در کشور ایران مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. در مقاله حاضر به راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی پرداخته ایم تا با ارائه اطلاعات کافی در این خصوص عزیزانی را که قصد خرید

از سیستم های رایج در عرصه دستگاه های خنک کننده می توان به کولر آبی اشاره داشت که از دیرباز در کشور ایران مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. در مقاله حاضر به راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی پرداخته ایم تا با ارائه اطلاعات کافی در این خصوص عزیزانی را که قصد خرید این محصول را دارند، یاری رسانند. کولر آبی با الهام از بادگیرهایی که در گذشته جهت خنک سازی هوا مورد بهره برداری قرار می گرفت، ساخته شده و در سطح جهانی نیز به عنوان کولر ایرانی شناخته می شود. این سیستم سرمایشی در روزهای بسیار گرم تابستان وسیله ای حیاتی به شمار می رود که افراد ساکن در محیط بسته را از گرمای طاقت فرسای بیرون حفظ کند. از کولر آبی می توان در سازه های مختلف و انواع پروژه های ساختمانی از جمله آپارتمان های مسکونی، اداره ها، مغازه ها، مطب ها، بانک ها، مدارس و غیره استفاده نمود تا دمای هوای محیط معتدل شده و حرارت تابستان آسایش را از ساکنان محیط نگیرد. بنابراین چنانچه قصد خرید این سیستم را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه به راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی بپردازیم.

پیش از انتخاب کولر آبی لازم است این نکته را در نظر داشت که تولیدکنندگان زیادی اقدام به طراحی و عرضه آن می کنند و انتخاب از میان تعداد زیادی برند تا حدی دشوار می باشد. بدین منظور پیشنهاد می شود خرید خود را از برندهای شناخته شده و معتبر انتخاب نموده تا از عملکرد آن در بلند مدت رضایت کافی داشته باشید و کولر خریداری شده دچار استهلاک زودرس نشود. لازم به ذکر است که خرید و قیمت انواع برندهای کولر آبی مستلزم در نظر داشتن این نکته می باشد که برندهای مطرح و موفق به منظور اخذ سهم بیشتر بازار، از متریال اولیه درجه یک استفاده می کنند و قطعاتی که در ساخت کولر آبی به کار می گیرند، از کیفیت کافی برخوردار اند. همچنین مزیت دیگر برندهای صاحب نام تولید کننده کولر آبی، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری ست که از سوی خریداران نیز مورد استقبال فراوان قرار دارد. برای بررسی راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی لازم است ابتدا به توضیح این دو مدل پرداخت.

در واقع کولر آبی در تهویه مطبوع هوا از آب و پوشال استفاده می نمایند؛ به این صورت که آب به وسیله الکتروپمپ به بالای پوشال های کولر منتقل شده و آن ها را خیس می کند. با روشن کردن الکتروموتور کولر، هوا از پوشال های مرطوب عبور کرده و باعث تخریب آب می گردد و در نهایت هوای خنک ایجاد شده از طریق کانال ها به سالن و اتاق های محیط منتقل می شود. پوشال مورد استفاده در کولر آبی در دو مدل معمولی و سلولزی اند. کولر آبی سلولزی دارای پوشال هایی با پد سلولزی است که به صورت متراکم طراحی شده و از مزایایی برخوردار می باشد؛ از جمله این مزایا می توان به عملکرد آن در جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل بدنه کولر و در نهایت منزل اشاره داشت. همچنین پد سلولزی نیازی به تعویض سالیانه ندارد و با توجه به آن که آب بیشتری را به خود جذب کرده، سرمای بیشتری را فراهم می کند. از سوی دیگر در مدل های معمولی لازم است تا سالیانه نسبت به تعویض پوشال های آن اقدام نمایید تا بوی بدی نگیرند و عملکرد آنها افت نکند. نکته دیگر در زمینه راهنمایی خرید کولر آبی سلولزی و پوشالی انواع مدل های آن بر اساس ابعاد و کاربری است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند.

با توجه به نیازهای متفاوت و شرایط منحصر به فرد هر مکان، کولر های آبی در مدل های معمولی، پرتابل، کم مصرف، مینی کولر و همچنین کولر صنعتی تولید و در بازار موجود می شود تا پاسخگوی تقاضای انواع خریداران باشد. منظور از کولر آبی صنعتی، مدل هایی است که قدرت هوادهی بالایی داشته و قدرت پرتاب و انتقال باد آن نیز بالاست. از این محصول می توان در سوله ها، ورزشگاه ها، دانشگاه ها، مراکز تجاری و مجتمع های بزرگ بهره گرفت تا به وسیله آن تمام محیط مورد نظر پوشش داده شده و هوای آن به صورت یکنواخت خنک گردد.  ظرفیت هوادهی آن ها از ۱۱۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰ متغیر می باشد که با توجه به متراژ خود می توانید بهترین مدل را خریداری نمایید. همچنین فن به کار رفته در سری های صنعتی در دو مدل آکسیال یا سانتریفیوژ است. برای خنک کردن فضاهایی با مساحت ۲۰ الی ۳۰ متر می توان از مدل پرتابل استفاده کرد که به سادگی قابل حمل بوده و از ابعاد و وزن کمتری نیز برخوردار می باشد.

به منظور تجربه انتخاب موفق و راهنمای خرید انواع کولر آبی سلولزی و پوشالی، می توانید به فروشگاه اینترنتی دماپویا مراجعه نمایید و تمامی مدل ها را به همراه مشخصات و معرفی برندهای آن مشاهده نمایید و در صورت لزوم نیز می توانید با کارشناسان فروش دماپویا تماس حاصل نمایید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.