تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 4:08
کد خبر : 22355

رواج آب دزدی در کالیفرنیا به دلیل گسترش خشکسالی بی سابقه در این ایالت

رواج آب دزدی در کالیفرنیا به دلیل گسترش خشکسالی بی سابقه در این ایالت

به دلیل کمبود آب و گسترش خشکسالی در سراسر کالیفرنیا سارقان به دزدی آب از طرق مختلف در این ایالت روی آورده اند.

به گزارش تیتر داغ؛ در حالی که خشکسالی گسترده‌ای در سراسر ایالت کالیفرنیا حکمفرما شده، آب و منابع آبی در این ایالت کاهش و اهمیت زیادی یافته است.

حالا مقامات محلی می گویند سارقان از طریق شیر‌های آتش نشانی، رودخانه ها، مزارع و خانه‌ها اقدام به آب دزدی می‌کنند. به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر در این ایالت دزدی آب یک مسئله سابقه دار در این منطقه بوده، ولی امسال به خاطر تجربه گرما و خشکسالی بی سابقه این موضوع به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

جان نورس، رییس سابق حیات وحش کالیفرنیا در این باره گفت: امسال موج سرقت آب در کالیفرنیا بسیار بالاست. ما تا به حال تا این حد با دزدی آب مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۳ تا به حال بیش از ۱۲ میلیارد گالن آب از این ایالت دزدیده شده که این امر بر عملکرد منابع کشاورزی، منابع آب مصرفی و امور بهداشتی تاثیرات مخرب زیادی داشته است.

مقامات محلی می‌گویند سارقان با شکستن درب‌های محافظ منابع آب، آسیب زدن به تجهیزات آب رسانی آتش نشانی و اعمال خشونت و تهدید علیه کشاورزان اقدام به دزدیدن آب در این ایالت می‌کنند.

به گفته مقامات آمریکایی اقدام به آب دزدی در سال‌های اخیر در این ایالت موجب آسیب‌های جدی به سفره‌های آبی زیرزمینی و کشاورزان شده است. طبق آمار‌های رسمی در ماه‌های اخیر شکایت از ربایش آب در قسمت‌های مختلف کالیفرنیا به مراجع قانونی به طور چشمگیری افزایش داشته است.

کالیفرنیا به عنوان یکی از بزرگترین ایالت‌های آمریکا و پرجمعیت‌ترین ایالت در این کشور چند سالی می‌شود که با مشکلات جدی در زمینه خشکسالی مواجه است. تدام گرمای بی سابقه هوا در سال‌های گذشته، کاهش چشمگیر بارندگی و نزولات جوی و تغییرات اقلیمی زندگی در این ایالت را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.

کشاورزان در این ایالت چند سالی می‌شود که به دلیل کمبود آب و گرمای شدید هوا فقط می‌توانند در نهایت از نیمی از زمین‌های کشاورزی خود برای کشت محصولات استفاده کنند. میزان نارضایتی از عملکرد مسئولان در آمریکا به دلیل ناتوانی در مدیریت آب و خشکسالی بی سابقه در این کشور، در حال افزایش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.