تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مرداد 1401 - 8:27
کد خبر : 34904

عوارض ومزایای کامپوزیت دندان چیست؟

عوارض ومزایای کامپوزیت دندان چیست؟

در روش  زیبایی لبخند با خرید کامپوزیت نیاز زیادی به دست‌کاری ساختار دندان و تراشیدن آن نیست  و فقط گاهی مواقع به علت اینکه میزان بدرنگی دندان‌ها زیاد است،یا مقدار کجی آنها زیاد است و یا اینکه اندازه دندان بزرگ‌تر از سایر دندان‌ها است و یا دندان جلو زده باشد، امکان دارد لازم شود دندان 

در روش  زیبایی لبخند با خرید کامپوزیت نیاز زیادی به دست‌کاری ساختار دندان و تراشیدن آن نیست  و فقط گاهی مواقع به علت اینکه میزان بدرنگی دندان‌ها زیاد است،یا مقدار کجی آنها زیاد است و یا اینکه اندازه دندان بزرگ‌تر از سایر دندان‌ها است و یا دندان جلو زده باشد، امکان دارد لازم شود دندان  کمی بیشتر تراشیده شود تا به کامپوزیت فرم بهتری داد شود و پوشش‌دهی بیشتری را درست کرد و برای گرفتن بهترین نتیجه از این ترمیم افزود.

همان طور که می دانید در انجام هر کاری عوارض و مزیت هایی است بنابراین کامپوزیت دندان علاوه بر اینکه به زیبایی لبخند شما می افزاید فواید و مضراتی دارد که در این مقاله به بررسی عوارض و مزایای کامپوزیت دندان می پردازیم .با ما همراه باشید.

طول عمر کامپوزیت ‌دندان  معمولاً بین ۲ تا ۵ سال است و در صورت رعایت نکردن مراقبت‌های لازم نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. اما اگر بیشتر از آنها مراقبت کنید، می‌توانید مدت زمان بیشتری از دندان‌های زیبای خود استفاده کنید.عمر کامپوزیت دندان های جلوتر کم است زیرا این دندان ها بیشتر در خطر تغییر رنگ و شکستگی هستند پس باید بهداشت فردی دندان را رعایت کرد.

 برخی از عوارض کامپوزیت دندان به شرح زیر است:

عوارض ومزایای کامپوزیت دندان چیست؟

  1. تغییر رنگ

کامپوزیت‌ها رنگ پذیری زیادی دارند بنابراین باید  از  مواد با کیفیت استفاده کرد ، علاوه بر این باید در رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف غذاهای رنگی دقت  زیادی شود.و  تا حد امکان سیگار و دخانیات را نباید مصرف کرد. بعد از کامپوزیت دندان امکان دارد  سالانه، ۱ یا ۲ بار جهت برطرف کردن بد رنگی دندان ها ، به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا با انجام پالیش این ایراد رفع شود.

۲.مصنوعی جلوه کردن

اگر دندانپزشک برای کامپوزیت دندان  از مواد بی کیفیت استفاده کند، نتیجه به اندازه استفاده از مواد مناسب و با کیفیت، رضایت بخش نمی شود و زیبایی طبیعی و مطلوب دندان‌ها حاصل نمی‌شود. بلکه دندان ها از حالت طبیعی خارج میشود و جلوه ای مصنوعی به خود میگیرد که این یکی دیگر از معایب کامپوزیت ها است.
پس در  انتخاب دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی دقت کافی داشته باشید، تا این مشکلات برایتان ایجاد نشود.

انواع کامپوزیت دندان زیاد است ولی باید هنگام انتخاب  تحقیق کرده باشید تا کامپوزیتی انخاب کنید که از نظر کیفیت مواد بهترین باشد تا طول عمر کامپوزیت دندان شما بیشتر شود و از زیبایی آن بهره مند شوید.

سایت تجهیزات دندان پزشکی نماد گستر تارویژ یکی از مراجع معتبر در این زمینه می باشد که هم از نظر قیمت مناسب می باشد هم از نظر کیفیت ، بهترین را برای شما برمیگزیند.

آدرس :  ngt-medical.com

برخی از مزایای کامپوزیت به شرح زیر است:

  1. سریع‌تر بودن طول دوره درمان

در کامپوزیت دندان در یک جلسه دندانپزشک پس از آماده کردن دندان‌ها، مواد کامپوزیت را بر روی آنها قرار می‌دهد و آن را در جای خود محکم می‌کند. ولی دردرمان های دیگر برای دندان که آماده سازی دندان‌ها و قالب گیری از آنها باید ۲ الی ۳ جلسه به کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود.

  1. ارزان‌تر بودن

انواع کامپوزیت دندان به عنوان ارزانترین و به صرفه ترین روش ایجاد زیبایی لبخند شناخته شده است.

  1. برگشت‌پذیر بودن

هنگام نصب کامپوزیت تراش دندان خیلی  کم و جزئی می‌باشد طوری که گفته میشود دندان‌ها در کامپوزیت تراشیده نمی‌شوند. به این علت پس از برداشتن کامپوزیت میتوان از دندان‌ها بدون داشتن روکش استفاده کرد.

انواع کامپوزیت دندان که به عنوان روش اصلاح طرح لبخند ارزان قیمت است علاوه بر مزایا معایب خاص خود را دارند. بنابراین زمانی که قصد دارید بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند خود را انتخاب کنید بهتر است تمام مزایا و معایب کامپوزیت دندان را در مقایسه با لمینت سرامیکی در نظر بگیرید و پس از مشورت با دندانپزشک با تجربه بهترین روش را انتخاب کنید و هنگام انتخاب دندان پزشک متخصص و مواد کامپوزیت دقت کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع کاشت کامپوزیت را تجربه کنید.

همچنین برای مطالعه بیشتر در این زمینه علاوه بر نماد گستر تارویژ که شرکتی ایرانی در این حوزه می باشد به این آدرس هم در اینجا کلیک نمائید.

مرجع : ngt-medical.com

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.