تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 0:22
کد خبر : 113183

متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

مواد شیمیایی امروزه در صنایع تولیدی مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند. مواد شیمیایی یا مواد اولیه محصولات نهایی بسیاری از شرکت‌ها، دارای ویژگی‌های ارزشمندی هستند. هر یک از مواد شیمیایی نظیر متیلن کلراید بر اساس خاصیت و عملکردهای مختلف خود به عنوان یک ماده اولیه در برخی از صنایع محبوبیت پیدا کرده است. قطعاً شما

مواد شیمیایی امروزه در صنایع تولیدی مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند. مواد شیمیایی یا مواد اولیه محصولات نهایی بسیاری از شرکت‌ها، دارای ویژگی‌های ارزشمندی هستند. هر یک از مواد شیمیایی نظیر متیلن کلراید بر اساس خاصیت و عملکردهای مختلف خود به عنوان یک ماده اولیه در برخی از صنایع محبوبیت پیدا کرده است. قطعاً شما هم می‌خواهید بدانید متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟ اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشخصات شیمیایی، فیزیکی، کاربرد و حتی مزایای استفاده از این ماده شیمیایی با ما همراه باشید.

 

متیلن کلراید چیست؟

متیلن کلراید یک ترکیب آلی فرار و پرکاربرد است که متیلن کلراید را با نام دی کلرومتان نیز می‌شناسند. این ماده شیمیایی غیر قابل اشتعال بی‌رنگ و بسیار شفاف است. امروزه در پاک کننده‌های رنگ این ماده به عنوان یک حلال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هیدروکربن کلردار تقریباً بوی نسبتا شیرینی دارد. یک مایع فرار است که در دمای ۳۹.۸ درجه سانتیگراد به جوش می‌آید. متیلن کلراید یک ماده قطبی است و برای فرآیندهای صنعتی مختلفی کاربرد دارد.

منشأ

متیلن کلراید معمولاً از آتشفشان، اقیانوس و حتی جلبک‌ها حاصل می‌شود. پس می‌توان گفت این ماده شیمیایی پرکاربرد منشأ طبیعی دارد.

ویژگی

متیلن کلراید در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند به سطح نفوذ کرده و باعث ورم سطح اضافی مورد نظر شود. تحت تاثیر این نفوذ و ورمی که به وجود می‌آید، رنگ‌های اضافی سطح به راحتی از بین می‌رود.

متیلن کلراید حلالیت بسیار بالایی دارد. حال اشتعال پذیری این ماده شیمیایی کم است و به همین سبب باعث محافظت از سطح فلز و چوب در برابر آتش‌سوزی می‌شود.

قیمت مقرون به صرفه متیلن کلراید باعث شده تا محبوبیت و سطح فروش آن روز به روز بیشتر شود.

ساختار نسبتا ساده‌ای دارد و به همین سبب به عنوان یکی از هیدروکربن‌های کلردار ساده شناخته می‌شود. این مواد شیمیایی تحت تاثیر جایگزینی دو اتم کلر در ازای اتم هیدروژن روی مولکول متان به دست آمده‌اند. جزو حلال‌های شیمیایی هالوژنی است که برای بسیاری از کاربردها اهمیت دارد.

کاربرد متیلن کلراید

متین کلراید یک ماده شیمیایی منحصر به فرد و پرکاربرد محسوب می‌شود که هم اکنون در صنایع بسیار زیادی شاهد کاربرد فراوان این مواد هستیم. بیشترین کاربرد این ماده شیمیایی به عنوان یک حلال در صنایع مختلف است. چرا که حل شدن برخی از مواد شیمیایی برای تولید یک محصول نهایی با کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

متیلن کلراید را امروزه در صنعت تولید لاک و پاک کننده‌های رنگ به منظور حذف پوشش‌های رنگ یا لاک از سطوح مختلف می‌توان استفاده کرد. البته به عنوان یک حلال در تولید دارو و فیلم‌های پوشش دهنده آن نیز کاربرد دارند. به منظور پاک کردن سطح فلزات در صنعت تولید قطعات الکترونیکی نیز استفاده می‌شود.

در صنعت تولید مواد غذایی نقش یک حلال استخراج کننده برای رازک به منظور حذف کافئین از قهوه و اولئورزین‌های ادویه استفاده می‌شود.

متیلن کلراید نقش یک ماده چربی‌زا را دارد و به همین سبب در بسیاری از صنایع برای حذف چربی می‌توان از گریدهای مختلف آن استفاده کرد.

در صنعت عمرانی گاهی نیاز به جدا کردن قیر از برخی مواد سخت است. برای جداسازی قیر می‌توانید از متیلن کلراید استفاده کنید.

متیلن کلراید در صنعت تولید پلاستیک و لاستیک یک ترکیب فوق العاده عالی و یک ماده اولیه ضروری به شمار می‌رود.

در صنعت رنگ‌سازی برای ساخت رنگ و رزین از این ماده به عنوان یک ماده اولیه می‌توان استفاده کرد. در واقع نقش یک حلال را دارد که باعث حل شدن رنگ و رزین می‌شود.

در صنعت تولید مواد شیمیایی به دلیل حلالیت و خواص فیزیکی عالی به عنوان یک حلال مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنعت چاپ روی لباس نیز به عنوان یک حلال از آن استفاده می‌کنند.

روغن

جایگزین متیلن کلراید

متیلن کلراید به عنوان یک ماده شیمیایی بیشتر به عنوان یک حلال کاربرد دارد. گاهی به دلیل به صرفه نبودن یا ایمنی نبودن برخی از مواد اولیه شیمیایی نظیر متیلن کلراید، برای استفاده در برخی از صنایع باید به دنبال جایگزین این ماده بود. جایگزین متیلن کلراید نیز باید با در نظر قرار دادن تمامی مشخصات فیزیکی، شیمیایی، قدرت انحلال و البته ویژگی‌های ماده انتخاب شود.

قطعاً مصرف بی‌رویه برخی از مواد شیمیایی به ویژه متیلن کلراید می‌تواند خطرآفرین باشد. از این رو بسیاری از افراد به دنبال بهترین جایگزین مناسب متیلن کلراید هستند. برای پیشگیری از خطرات زیست محیطی و سلامتی انسان هم اکنون در برخی از صنایع تولیدی از جایگزین این ماده شیمیایی استفاده می‌کنند. با در نظر قرار دادن تمامی مشخصات متیلن کلراید می‌توان جایگزین‌های متعددی را برای آن انتخاب کرد.

موادی نظیر اتانول، استان اتیل، استات بوتیل و ایزوپروپانول می‌توانند جایگزین مناسبی برای این مواد باشند. بهترین و کاربردی‌ترین جایگزین برای متیلن کلراید شامل:

حلال‌هایی سبز

حلال سبز بهترین جایگزین برای متیلن کلراید محسوب می‌شود؛ زیرا درصد سمیت حلال سبز در مقایسه با حلال شیمیایی و این ماده شیمیایی کمتر است. همچنین حلال‌های سبز نسبت به این مواد شیمیایی کارایی بالاتری دارند. مقرون به صرفه‌تر بودن قیمت حلال سبز یکی دیگر از دلایل مهمی است که بسیاری از افراد این ماده را به متیلن کلراید ترجیح می‌دهند.

متیلن کلراید شاندونگ

کاربران در بازار به دنبال متیلین کلراید تولید شرکت‌های شناخته شده هستند. متیلن کلراید شاندونگ هم اکنون در بازار با استقبال بسیار بالایی مواجه است. شاندونگ یکی از شرکت‌های تولید کننده مطرح جهانی در کشور چین و کره جنوبی می‌باشد. تولیدات این شرکت در گریدهای صنعتی و دارویی به شکل یک مایع بی‌رنگ روانه بازار شده‌اند.

شرکت شاندونگ متیلن کلراید خود را با درصد خلوص ۹۹.۹ به تولید رسانده است. معمولاً در صنعت تولید دارو به عنوان یک ماده اولیه ضدعفونی کننده کاربرد دارد. حتی در تولید آنتی بیوتیک و ویتامین نیز از آن استفاده می‌شود. در گریدهای صنعتی نیز نقش یک فرم‌دهنده فرم‌های پلی اورتان را دارد. برای پاک کردن رنگ و چربی زدایی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این ماده در آب حلالیت کمی دارد؛ اما در اتانول به راحتی حل می‌شود.

این مایع بی‌رنگ با بوی شیرین به شکل مایع فرار و غیرقابل احتراق می‌باشد. هرگز متیلن کلراید را در معرض حرارت بسیار بالا قرار ندهید؛ چرا که در معرض دمای بالا دود کلرید سمی از آن به وجود می‌آید. چنانچه این ماده در غلظت بالا قرار بگیرد، نقش یک مخدر خواهد داشت. هم اکنون برندهای بسیار زیادی از این ماده شیمیایی در بازار وجود دارند. برند شاندونگ بهترین برند کشور چین برای تولید محصولات شیمیایی است.

شما می‌توانید متیلن کلراید شاندونگ را با کیفیت اصل و قیمت مقرون به صرفه همین حالا از مجموعه اسپیناس شیمی تهیه کنید. برند شاندونگ جزو برندهای مطرحی است که در ایران استقبال بالایی دارد. محصولات تولیدی این مجموعه با درصد خلوص بالا، کیفیت مطلوب و قیمت ارزان مورد توجه قرار گرفته‌اند. شما کاربران عزیز نیز برای دسترسی به تولیدات شرکت شاندونگ تنها کافیست تا با کارشناسان این مجموعه معتبر تماس بگیرید.

 

قیمت متیلن کلراید

بررسی قیمت متیلن کلراید یکی از نکات مهمی است که افراد هنگام خرید به آن توجه دارند. قیمت تمامی مواد شیمیایی به ویژه متیلن کلراید پس از آنالیز آنها مشخص می‌شود. در واقع با آنالیز این مواد شما متوجه می‌شوید که ارزش واقعی آنها چقدر است.

نحوه تولید متیلن کلراید یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید به آن توجه می‌شود. روش تولید، ماشین آلات خط تولید و حتی شرکت تولید کننده مهم‌ترین عامل تعیین قیمت متیلن کلراید هستند.

وزن متیلن کلراید در حالت‌های مختلف را نیز مورد توجه قرار دهید. معمولا این مواد شیمیایی در حالت مایع در بشکه‌هایی با وزن مختلف توزیع می‌شود. پس به تناسب افزایش هر کیلو وزن متیلن کلراید، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

درصد خلوص متیلن کلراید را نیز بررسی کنید. قطعاً متیلین کلراید در درصد خلوص بیشتر برای صنایع حساس‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چقدر درصد خلوص متیلن کلراید بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. چرا که برای تولید متیلن کلراید با درصد خلوص بالاتر، روش‌های بهتر و بیشتری را پشت سر گذاشته‌اند.

متیلن کلراید در گریدهای مختلف خوراکی و صنعتی تولید شده است. قطعاً قیمت گرید خوراکی متیلن کلراید به دلیل حذف برخی از سمیت‌ها در ماده، بیشتر است.

نتیجه

متیلن کلراید جزو مواد شیمیایی با گریدهای مختلف و کاربردهای بسیار زیاد است. این ماده شیمیایی هم اکنون در برندهای بسیار زیادی به ویژه برند شاندونگ با درصد خلوص بالا در بازار توزیع می‌شود. دسترسی به کیفیت اصل این محصولات یا درصد خلوص بالا و قیمت ارزان یکی از دغدغه‌های مهم کاربران است.

شما عزیزان می‌توانید همین حالا در کمترین زمان ممکن و با حذف واسطه‌ها متیلن کلراید را از اسپیناس شیمی تهیه کنید. کارشناسان توانمند این مجموعه جهت ارائه محصولات شیمیایی مانند کارنوباواکس، سویامید و … همچنین اطلاعات کافی در رابطه با این محصولات پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.