تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 9:36
کد خبر : 104760

مدل و ایده های مدرن برای کابینت های آشپزخانه

مدل و ایده های مدرن برای کابینت های آشپزخانه

همان طور که میدانید آشپزخانه در دکوراسیون منزل اهمیت بالایی دارد. چراکه خانم ها عمدتا بیشتر روز را در آشپزخانه سر می کنند. مهم ترین نکته در دکوراسیون آشپزخانه، کابینت میباشد. کابینت آشپزخانه به عنوان یک عنصر مهم و متمایز در دکوراسیون و تنظیمات فضای آشپزخانه به شمار میروند، و به شما امکان می‌دهند تا آشپزخانه‌ای جذاب، کاربرپسند و سازمان‌یافته بر اساس بودجه خود،

همان طور که میدانید آشپزخانه در دکوراسیون منزل اهمیت بالایی دارد. چراکه خانم ها عمدتا بیشتر روز را در آشپزخانه سر می کنند. مهم ترین نکته در دکوراسیون آشپزخانه، کابینت میباشد.
کابینت آشپزخانه به عنوان یک عنصر مهم و متمایز در دکوراسیون و تنظیمات فضای آشپزخانه به شمار میروند، و به شما امکان می‌دهند تا آشپزخانه‌ای جذاب، کاربرپسند و سازمان‌یافته بر اساس بودجه خود، و قیمت مد نظرتان داشته باشید که هم از لحاظ ظاهری مورد توجه باشد و هم عملکرد بهتری را به شما ارائه دهد.
در اینجا قصد داریم در مورد طراحی و انواع کابینت های آشپزخانه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. حتما قبل از انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید درست ترین و مناسب ترین نوع کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

 

انتخاب درست اولین اولویت در خرید کابینت

انتخاب درست کابینت برای آشپزخانه، امری بسیار مهم و حیاتی است که تاثیر بسیاری بر زیبایی، کارایی و عملکرد آشپزخانه‌ی شما خواهد داشت. در ادامه به برخی از اصول و نکاتی که در انتخاب درست کابینت آشپزخانه باید مد نظر قرار دهید، اشاره خواهیم کرد:

  • اندازه و ابعاد کابینت
  • سبک و دکوراسیون
  • جنس و متریال
  • تنوع و انعطاف‌پذیری
  • کیفیت و استاندارد
  • متناسب با بودجه
  • مطابق با نیازها

اصول انتخاب کابینت

دکوراسیون AE به شما راهنمایی هایی جامع و دقیق برای انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه براساس نیازها، سلیقه و قیمت مدنظر شما ارائه خواهد داد. همچنین، انواع مختلف کابینت را به شما معرفی می‌کند و با اصول انتخاب کابینت آشپزخانه آشنا خواهید شد تا بتوانید انتخابی کامل و آگاهانه انجام دهید.

انواع کابینت آشپزخانه بر اساس طراحی و مواد ساخت

در این قسمت به معرفی انواع مختلف کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت. هر نوع کابینت طراحی، مواد ساخت و قیمت متفاوتی دارد که در انتخاب نهایی شما تاثیرگذار خواهد بود.

مدل و ایده های مدرن برای کابینت های آشپزخانه

 

  • کابینت ام دی اف MDF

یکی از محبوب‌ترین انواع کابینت در آشپزخانه است. این کابینت ها از چوب فیبری چگال شده ساخته شده‌اند و با روکش‌های مختلفی مانند لمینیت یا ونیر تزئین می‌شوند. با طراحی‌های متنوع و قیمت مناسب، کابیت‌های MDF گزینه ای عالی برای بسیاری از خانواده‌ها به شمار می‌آیند.

  • کلاسیک چوبی

کابینت های کلاسیک یکی از انواع محبوب کابینت های آشپزخانه هستند که با طراحی‌های زیبا و خاص به آشپزخانه شما شکوه می‌بخشند. کابینت‌های کلاسیک از جنس چوب ساخته می‌شوند، به همین دلیل ظاهر طبیعی و خاصی را به خود میگیرند که محبوبیت بسیاری در بین طرفداران دکوراسیون سبک کلاسیک دارد.

  • کابینت های کلاسیک با جنس MDF

اگر علاقه‌مند به زیبایی‌های دکوراسیون کلاسیک هستید، اما قیمت چوب کابینت با بودجه مدنظرتان هم‌خوانی ندارد کابینت‌ کلاسیک با جنس MDF نیز یکی دیگر از گزینه های محبوب در دنیای طراحی آشپزخانه هستند. MDF کوتاه‌شده‌ی کلمه Medium-Density Fiberboard است و ماده‌ای است که از ترکیب چوب چند لایه با روکش فیبر میانی ساخته می‌شود.

  • هایگلاس

کابینت‌ هایگلاس یکی دیگر از نسخه‌های کابینت‌ کلاسیک هستند که باعث می‌شوند آشپزخانه شما به یک فضای شیک و روزمره تبدیل شود. MDF هایگلاس مانند MDF معمولی ساخته می‌شود، اما با یک روکش هایگلاسی بر روی سطح آن‌ها که باعث می‌شود ظاهری براق و محکم داشته باشند.

  • کابینت پی وی سی (PVC)

افراد زیادی در طراحی کابینت آشپزخانه خود از پی وی سی PVC استفاده می کنند. این نوع کابینت نسبتا پرطرفدار است و استفاده از آن، میتواند سبب زیبایی بیشتر آشپزخانه شود. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب میشود تا افراد زیادی از پی وی سی PVC در طراحی کابینت های خود، از آن استفاده کنند، ضد آب بودن آن میباشد. این نوع کابینت از پلاستیک فشرده ساخته شده است و در مقابل رطوبت و نم مقاوم است. به همین علت است که عمر بالایی دارد.

  • کابینت روکش چوب

بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل میباشند. استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز میتواند زیبایی را چندین برابر کند اما با مشکلاتی همراه است. مهم ترین مشکل کابینت های تمام چوب برای آشپزخانه هزینه بالای آن ها می باشد. اگر علاقه مند به کابینت های چوبی می باشید و با مشکل کمبود هزینه مواجه هستید میتوانید از کابینت هایی با روکش چوب استفاده کنید. به طور مثال شما کابینتی از جنس ام دی اف (MDF) با روکش چوب انتخاب می کنید. این نوع انتخاب میتواند برای شما هزینه کمتری به بار آورد. روکش های چوبی متفاوتی در بازار موجود است و شما میتوانید روکش متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید.

  • کابینت انزو

کابینت انزو نوعی طرح خاص میباشد که این طرح برگرفته شده از شرکت زنتیک ایتالیا است. این نوع کابینت به دلیل طرح خاصی که داشت بسیار زود معروف شد. امروزه شرکت های مختلفی از این طرح در ساخت کابینت استفاده میکنند. در ساخت کابینت انزو از ورق ام دی اف استفاده میشود. عموما این نوع کابینت به شکل سفید براق طراحی میشود و به همین علت باعث روشنایی و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه میگردد.

کابینت های فلزی نیز مانند کابینت های تمام چوب از جمله کابینت های قدیمی می باشند. البته کابینت های تمام چوب قدیمی تر هستند. این نوع کابینت اگرچه امروزه پرکاربرد نمی باشند اما با این حال برخی افراد آن را ترجیح میدهند.

  • کابینت وکیوم

کابینت وکیوم از جمله کابینت های پرفروش محسوب میشود. متریال اصلی این نوع کابینت، ام دی اف (MDF) میباشد. البته توجه داشته باشید که این کابینت با کابینت های ام دی اف (MDF) تفاوت دارد و هم چنین دارای قیمت بالاتری است. این نوع کابینت دارای طرح و نقش و نگار های خاصی است که سبب متمایز شدن آن از کابینت های ام دی اف (MDF) میگردد. لایه نهایی کابینت وکیوم را ورق پی وی سی PVC تشکیل می دهد. درواقع این ورق کاملا به ام دی اف (MDF) می‌چسبد و در نتیجه از آن برای ساخت و طراحی کابینت وکیوم استفاده میشود.

مدل و ایده های مدرن برای کابینت های آشپزخانه

 

اهمیت طراحی سه‌بعدی کابینت آشپزخانه

در نهایت، پیشنهاد اکید ما این است که قبل از خرید کابینت آشپزخانه، برای طراحی سه‌بعدی کابینت‌ از سایت‌ها یا شرکت‌های معتبر مشاوره دریافت کنید. طراحی سه‌بعدی به شما امکان می‌دهد تا ظاهر نهایی کابینت‌ها را در آشپزخانه خود مشاهده کنید و از قبل با طرح و نقشه کامل آشنا شوید. تا بتوانید از تمام فضای خود به درستی بهره ببرید.

منبع: مدل های کابینت آشپزخانه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.