تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 12:34
کد خبر : 121003

منتقد سرسخت کمک به اوکراین با هدف حل و فصل جنگ وارد کی‌یف شد

منتقد سرسخت کمک به اوکراین با هدف حل و فصل جنگ وارد کی‌یف شد

نخست وزیر مجارستان که از منتقدان سرسخت کمک اتحادیه اروپا به اوکراین محسوب می‌شود، به منظور مذاکره با رئیس جمهور این کشور وارد کی‌یف شد.

به گزارش تیتر داغ؛ ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که یکی از منتقدان سرسخت و دیرینه کمک تسلیحاتی و مالی اروپا به اوکراین است، به منظور مذاکره با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد پایتخت این کشور شد.

برتالان هاواسی، سخنگوی مطبوعاتی اوربان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرصت دستیابی به صلح اصلی‌ترین موضوع این ملاقات خواهد بود. اوربان و زلنسکی همچنین درباره مسائل جاری روابط دوجانبه مجارستان و اوکراین بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

این نخستین سفر اوربان به کی‌یف از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است. نخست وزیر مجارستان برخلاف سایر رهبران اروپایی همواره با ارسال تسلیحات برای اوکراین مخالفت کرده و خواستار حل و فصل جنگ از طریق دپیلماتیک است.

اوربان و زلنسکی در جریان اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل که هفته گذشته برگزار شد، با یکدیگر صحبت کوتاهی داشتند. پیشتر رئیس جمهور اوکراین اوربان را به کی‌یف دعوت کرده بود. آنها ظرف دو سال و تیم اخیر در حاشیه رویدادهای بین‌المللی چندین بار با یکدیگر ملاقات کردند.

زلنسکی هشتم ماه مه در تماسی تلفنی اوربان را به کنفرانس «صلح» اوکراین در سوئیس دعوت کرد اما نخست وزیر مجارستان آن را نپذیرفت. پیتر سیارتو، وزیر خارجه بوداپست در آن کنفرانس به نمایندگی از اوربان شرکت کرد.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.