تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 16:30
کد خبر : 116746

منطقه ۵ بورس املاک در تهران

منطقه ۵ بورس املاک در تهران

منطقه ۵ تهران دارای محلات زیادی است که اغلب آن‌ها حتی در زمان رکود بازار مسکن، دارای معاملات قابل توجهی هستند. خرید و اجاره آپارتمان در سازمان آبِ شهر زیبا، خیابان سازمان برنامه، خرید و اجاره املاک بلوار فردوس غربی ( مرحوم ناصر حجازی) ، بلوار فرساد، منوچهری، جنت آباد، بلوار فردوس شرق، بلوار تعاون، شهرک اکباتان و … در صدر جدول معاملات و اجاره مسکن در تهران قرار دارد.

 

یکی از بهترین مناطق برای  خرید و فروش و اجاره در تهران، منطقه ۵ واقع در غرب تهران است. در این منطقه املاک و مستغلات، کمترین مقدار و زمان رکود را در ۲۰ سال اخیر تجربه کرده‌اند.

منطقه ۵ تهران دارای محلات زیادی است که اغلب آن‌ها حتی در زمان رکود بازار مسکن، دارای معاملات قابل توجهی هستند. خرید و اجاره آپارتمان در سازمان آبِ شهر زیبا، خیابان سازمان برنامه، خرید و اجاره املاک بلوار فردوس غربی ( مرحوم ناصر حجازی) ، بلوار فرساد، منوچهری، جنت آباد، بلوار فردوس شرق، بلوار تعاون، شهرک اکباتان و … در صدر جدول معاملات و اجاره مسکن در تهران قرار دارد.

یکی از مناطق معروف در شمال غربی تهران و قسمتی از منطقه ۵ است. در گذشته منطقه ۵ تهران را بیشتر به نام شهر زیبا، زیباشهر یا آریاشهر می‌نامیدند؛ اما امروزه با رشد ساخت و ساز محلات مختلفی در منطقه ۵ احداث شده است که  محله قدیمی شهر زیبا یکی از این محلات منطقه است.

این منطقه یکی از مناطق مسکونی پرجمعیت و با زیرساخت‌های شهری و فرهنگی توسعه یافته است. البته تاریخچه محله‌ها و مناطق مختلف تا حدی متفاوت است. این منطقه دارای سرانه خوبی از فضای سبز، فضای آموزشی و تفریحی نسبت به سایر مناطق قدیمی تهران است.

قبل از انقلاب اسلامی  شهرزیبا به عنوان یک منطقه مسکونی معتبر و پرطرفدار در غرب تهران شناخته می‌شود و در دهه ۱۳۵۰ به شهر تهران متصل شد. قبل از آن بیشتر اراضی این منطقه گندم زار و باغ‌ بود.

در دوران پس از انقلاب اسلامی و با گسترش شهری در دهه ۱۳۶۰، شهر زیبا نیز به‌طور چشمگیری گسترش یافت و به یک منطقه مسکونی بزرگ با تمرکز بر زیر ساخت‌های شهری و اجتماعی تبدیل شد. در اوایل دهه شصت بیشتر ساختمان‌های این منطقه به صورت ویلایی و نهایتا در ۳ طبقه احداث می‌شدند؛ اما با ازدیاد جمعیت شهر تهران و مهاجرت از شهرهای دیگر و همچنین برخی مناطق دیگر تهران به منطقه ۵ و شهر زیبا تعداد طبقات ساختمان ها بیشتر و بیشتر شد تا به ساخت آپارتمان های ۵ طبقه و بالاتر و برج‌های مسکونی اداری رسید. با تورم بسیار زیادی که در ۱۰ سال قبل شاهد بودیم، بیشتر ساکنان جدید این منطقه از اقشار منطقه ۲، ۱ و دیگر مناطق گران قیمت تهران هستند که به منطقه ۵ مهاجرت کردند. دلیل این مهاجرت داخل شهری علاوه بر قیمت، دسترسی، امکانات آموزشی، هوای پاک، فضای سبز مناسب، نسبت به دیگر مناطق تهران است.

با ورود به دوران مدرنیته و با توجه به افزایش جمعیت، معماری شهرزیبا نیز به شکل مدرنی پیشرفت کرد و محلات زیادی در اطراف شهر زیبا ساخته شد. این محلات اغلب به صورت آپارتمانی هستند که بسته به سن بنا، تعداد طبقات و امکانات آن‌ها متفاوت است. به طور مثال املاک قدیمی بیشتر به صورت ۲ یا ۳ طبقه تک واحد یا دو واحدی ساخته و در سال‌های اخیر آپارتمان‌های ۵ و ۶ طبقه و برج‌های مسکونی در جای جای منطقه ۵، ساخته شده اند.

زیرساخت‌های حمل و نقل در منطقه ۵ تهران

دسترسی به خیابان‌ها، محلات مختلف تهران، و وجود ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی از دیگر ویژگی‌های مثبت شهرزیبا است. عبور چندین خط مترو از منطقه ۵ تهران و دسترسی به بزرگراه‌ها زندگی و سکونت را برای اهالی این منطقه راحت کرده است.

 

بزرگراه‌های مهم منطقه ۵ تهران

بزرگراه شهید همت از اتوبان های اتصال دهنده غرب به شرق تهران است، که از کرج آغاز و تا شرقی ترین نقطه تهران ادامه دارد.
اتوبان شهید باکری از شمال تا جنوب منطقه ۵ را با اتوبان نیایش، شهید همت، شهید حکیم و اتوبان تهران کرج پیوند می‌دهد.

اتوبان شهید حکیم (از غرب تا شرق) که از شهرک قدس ( قلعه حسن خان) شروع شده و وارد منطقه ۲۲می‌شود، پس از عبور از منطقه ۵ و ۲ شهرداری تهران تا شرق تهران و تهرانپارس ادامه پیدا می‌کند.

اتوبان شهید ستاری از جنوب به شمال ساخته شده است و جاده مخصوص تهران کرج و شهرک اکباتان تا دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه دارد و محلات بلوار فردوس غربی و شرقی، آیت الله کاشانی، جنت آباد و …. را به هم متصل می‌کند.

خطوط مترو
خط ۵ مترو که از ایستگاه شهید سردار سلیمانی در کرج شروع و به ایستگاه صادقیه ختم میشود. ایستگاه های چیتگر، ورزشگاه آزادی، ارم سبز در دسترس محلات مختلف منطقه ۵ قرار دارد.

خط ۶ مترو تهران که از کوهسار (کن و سولقان) شروع شده و بعد از عبور ایستگاه های شهدای کن، شهران، شهرزیبا، آیت الله کاشانی، شهید ستاری و شهید اشرفی اصفهانی طی مسیر کرده و در انتها به حرم مطهر شاه عبدالظیم میرسد.

خط ۴ مترو که از چهارباغ شروع شده و بعد از عبور از ایستگاه های آیت الله کاشانی، علامه جعفری، ارم سبز شهرک اکباتان،بیمه از یک سو به دو پایانه فرودگاه مهرآباد و با طی مسیر از ایستگاه آزادی و …. در نهایت به شرق تهران و ایستگاه کلاهدوز می‌رسد.

 

خدمات رفاهی و خدماتی

با توسعه این منطقه، مراکز خرید، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های مختلفی نیز در این منطقه ساخته شده اند. از این مجتمع های خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع خرید هایپراستار در اتوبان باکری لاین شمال به جنوب بعد از اتوبان حکیم و بلوار فردوس

در این مجتمع برندهای مختلف و بزرگترین فروشگاه مواد غذایی، مصرفی و … هایپر قرار دارد. این مرکز خرید دارای پارکینگ رایگان است و همیشه ظرفیت خالی برای مراجعه کنندگان وجود دارد.

مرکز خرید و تفریحی کوروش

واقع در اتوبان شهید ستاری دارای انواع فروشگاه اعم از خرید انواع البسه، لوازم آرایش و… و همچنین فودکورت و مجتمع سینمایی و تفریحی قرار دارد. داشتن چندین پردیس مختلف سینمایی، رستوران های متنوع از فست فود، غذاهای ایرانی و خارجی، اتاق بازی و … این مجتمع را به یکی از بهترین مراکز خرید و تفریحی تهران تبدیل کرده است.

مجتمع فروشگاهی مگا مال

این مجتمع در شهرک اکباتان ساخته شده است و مانند مجتمع کوروش از فروشگاه خرید مواد غذایی، آرایشی، البسه و سینما و فود کورت قرار دارد. دسترسی راحت به این مجموعه از اتوبان شهید ستاری شمال به جنوب با پارکینگ ظرفیت بالا بسیار مناسب است. فضای داخلی بسیار بزرگ و کریدورهای پهن، سینما، پارکینگ و دسترسی بسیار راحت از مزایای خرید و گردش در این مرکزتجاری و تفریحی است.

مجتمع تجاری سمرقند

سمرقند از قدیمی ترین مراکز خرید منطقه ۵، در محله جنت آباد تهران ساخته شده و دارای فروشگاه های متنوع از اصناف مختلف است.

مراکز آموزشی مختلف

وجود مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های مختلف به ساکنان این منطقه خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات ایران، دانشگاه تهران غرب، دانشگاه تهران مرکز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف با دسترسی کوتاه از تمام محلات این قرار دارند.

مدارس هم در تمام پایه های ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم در تمام این منطقه با نسبت فراوانی بالا پراکنده شده اند. مجتمع آموزشی علوی، سلام و مدارس نمونه دولتی عفاف و آموزشگاه های زبان، موسیقی، کنکور در این منطقه به راحتی در دسترس شما قرار دارند.

سرانه فضای آموزشی منطقه ۵ و کیفیت آموزشی در این منطقه نسبت به اغلب مناطق تهران بالاتر است. 

وضعیت مسکن در محلات منطقه ۵

قیمت آپارتمان، املاک کلنگی، ویلایی و …. در محلات مختلف، کمی با هم متفاوت است. دسترسی آسان این منطقه به شریان‌های اصلی تهران، آب و هوای بهتر نسبت به مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی تهران، وجود مراکز آموزشی، درمانی، فروشگاه های مختلف باعث شده که املاک منطقه همیشه دارای مشتری باشند و در دوران رکود معاملات راحتی را داشته باشید.

پارک‌ها و فضاهای سبز

این منطقه دارای پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی است که به ساکنان فرصت‌های تفریحی و ورزشی ارائه می‌دهد. پارک ارم که دارای شهربازی، باغ وحش رستوران و … است در منطقه ۵ واقع شده است. پارک‌های مختلفی از جمله بوستان الهام، بوستان شقایق، پارک جوانمردان، مجموعه تفریحی ورزشی استادیوم آزادی، بوستان جنگلی چیتگر، پارک جنگلی کوهسار و فضاهای سبز بی‌شماری که در جای جای منطقه ۵ وجود دارند، کیفیت زندگی در این منطقه را بسیار بهبود بخشیده اند.

معرفی محلات منطقه ۵

  • بلوار فردوس شرق که خود دارای محلات مختلفی است. در بلوار فردوس شرق، مجتمع های تجاری، رستوران و فست فود و … قرار دارند.
  • بلوار فردوس غرب دارای محلات مختلفی مانند شقایق، سازمان برنامه، بهار جنوبی و شمالی است. بلوار فردوس غرب به بلوار ناصر حجازی تغییر پیدا کرده است. مجموعه ورزشی باشگاه استقلال با نام مرحوم ناصر حجازی در بلوار فردوس غرب قرار دارند.
  • محلات سازمان آب، بلوار فرساد، خیابان شربیانی از محلات اعیان نشین منطقه ۵ و در جوار شهرزیبا هستند.
  • محله کوی کیهان نیز یکی از محلات پرطرفدار در منطقه ۵ است.
  • جنت آباد جنوبی، مرکزی و جنت آباد شمالی
    جنت آباد در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و از بلوار آیت الله کاشانی تا شمالی  ترین نقطه تهران گسترش یافته است.
  • شهرک اکباتان
    در زمان پیش از انقلاب این شهرک ساخته شده است. بعد از انقلاب تعدادی ساختمان هم در این شهرک به سبک قبلی ساخته شده است. شهرک اکباتان دارای فضای سبز، مجتمع خرید، بازارچه میوه تره و بار و به نوعی دارای تمام امکانات شهری است که تمام نیاز خود را در این محله تامین کرده و نیازی به خروج از اکباتان نداشته باشید.

ایستگاه مترو اکباتان، بزرگراه شهید ستاری، جاده مخصوص و اتوبان تهران کرج، به راحتی ارتباط شما را با تمام مناطق تهران برقرار می‌کند.

  • شهرک آپادانا
    یکی از شهرک‌های خلوت و آرام در نزدیکی شهرک اکباتان است. این شهرک در نزدیکی ایستگاه مترو صادقیه، پارک سوار آزادی، ایستگاه آزادی، اتوبان تهران کرج، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بلوار آیت الله سعیدی دسترسی راحتی برای مسافرت در تهران فراهم آورده است.
  • محله پونک شمالی و پونک جنوبی

محله پونک هم یکی از محلات تقریبا قدیمی این منطقه است. دسترسی آسان این منطقه به بزرگراه ها، مراکز آموزشی، دانشگاه علوم تحقیقات و تهران غرب و همچنین مجتمع های تجاری، مراکز خرید و … پونک را به محله ای برای سکونت و آسایش فراوان تبدیل کرده است.

  • کوی ارم

در شمال پارک تفریحی ارم و جنوب بلوار فردوس غربی و سمت غرب اتوبان شهید باکری قرار دارد. این محله در ۱۰ سال اخیر بیشترین ساخت و ساز را داشته است. فروشگاه هایپر استار یکی از شاخص های رشد این محله است.

  • محله شاهین
  • کوی بیمه
  • محله اندیشه
  • حصارک
  • مراد آباد

مشاوران املاک منطقه ۵ تهران

مشاوران املاک فراوانی در تمام محلات منطقه ۵ وجود دارند. متاسفانه برخی از این مشاوران املاک دارای مجوزهای لازم را نداشته و متاسفانه گرفتن کمیسیون های خارج از عرف و در برخی کلاهبرداری و …. دیده شده است. برای خرید، اجاره یا فروش حتما به مشاوران املاک دارای مجوز و با سابقه طولانی در این منطقه مراجعه نمایید و حتما با رویت و استعلام مجوزهای مربوطه قراردادهای خود را منعقد کنید. املاک تاج یکی از مشاوران املاک قدیمی و خوشنام در منطقه ۵ و بلوار فرساد شرقی است. مدیریت این مجموعه یکی از سازندگان بزرگ و قدیمی در این منطقه است که دارای املاک بسیار زیادی در منطقه ۵ است. همچنین به علت سابقه طولانی و اعتماد سایر سازندگان و صاحبان املاک دارای فایل بسیار کاملی از املاک فروشی، اجاره، آپارتمان، مغازه، کلنگی و …. است. برای ارتباط با این مشاور املاک می‌توانید با شماره ۴۴۱۷۱۴۷۱ تماس بگیرید.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.