تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 9:12
کد خبر : 33544

نباید با ایجاد تشنج به‌دنبال رسیدن به خواسته‌ها باشیم

نباید با ایجاد تشنج به‌دنبال رسیدن به خواسته‌ها باشیم

رئیس فدراسیون چوگان با تاکید بر اینکه هر رئیس فدراسیونی بنابر مسئولیتی که بر عهده وی نهاده شده برای کمیت و کیفیت بودجه حق اعتراض دارد، گفت: بهتر است که این اعتراض به‌صورت منطقی عنوان شود و نباید جلسات را به تشنج کشاند تا حرفمان بر کرسی بنشیند.

به گزارش تیتر داغ؛ ابراهیم نوزایی روز دوشنبه با تاکید بر اینکه در اختصاص اعتبارات و بودجه به فدراسیون‌ها تبعیض وجود دارد و برخی با لابی‌گری با مجلس به این تبعیض دامن زده‌اند، اظهار داشت: اگر همه به نحوی ناشایست دست به لابی‌گری برای تأمین بودجه بزنند هرج‌ومرج ایجاد می‌شود. باید این مسئولیت را بر عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشت تا بودجه به‌صورت منصفانه بین فدراسیون‌ها تقسیم شود.

وی ادامه داد: هدف رئیس فدراسیون این است که بودجه را در جهت توسعه و ارتقا ورزش و برگزاری مسابقات و مدال‌آوری و افتخارآفرینی برای کشور اختصاص دهد. قطعاً این بودجه کفاف توسعه و رسیدن به هدف موردنظر را نمی‌دهد و لاجرم باید از کانال‌های مختلف جذب اسپانسر کرد.

رئیس فدراسیون چوگان با بیان اینکه ورزش چوگان به دلیل نداشتن مخاطب زیاد، به‌سختی می‌تواند حامی مالی جذب کند، تصریح کرد: این در حالی است که ورزشی با هزینه بالا است.

رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه بودجه فدراسیون چوگان فقط ۳ میلیارد تومان است، متذکر شد: به‌عنوان مسئول فدراسیون موظف به بیان این مسئله هستم که با این بودجه نمی‌توان به توسعه تجهیزات و حتی آموزش این ورزش فکر کرد اما نیاز به دعوا و بحث نیست.

نوزایی با تاکید مجدد بر اینکه بودجه اختصاص‌یافته به فدراسیون‌ها به‌هیچ‌عنوان کفاف مخارج یک سال را نمی‌دهد، تشریح کرد: باید برای این موضوع فکری شود تا اختصاص بودجه به ورزش افزایش یابد زیرا ورزش باروح و روان افراد جامعه ارتباط دارد و در حقیقت شاخص سلامت محسوب می‌شود. اگر ورزش در جامعه‌ای توسعه یابد به طور حتم نیاز به پزشک و درمان کاهش خواهد یافت پس بهینه است با اختصاص بودجه، راه برای حضور بیشتر مردم در عرصه ورزش و سلامتی فراهم شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، ‌ به بحث پیش‌آمده در مجمع کشتی اشاره و خاطرنشان کرد: در هر مسئولیتی، باید شأن و شئون رعایت شود؛ بخصوص در حیطه کشتی که نماد اخلاق و قهرمانی است و انتظار می‌رود که شئونات اخلاقی در جلسات مربوط به این ورزش رعایت شود.

نوزایی افزود: درست است که آقای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی قهرمان و چهره ملی کشور است اما این موضوع مجوزی بر بی‌اخلاقی نیست. کار وی توجیه‌پذیر نیست زیرا در جلسات دیگر هم شاهد بودیم که اعتراض می‌کنند و بلافاصله جلسه را ترک می‌کند.

به گفته وی، این برخوردها برای مسئولی که در راس یک فدراسیون ورزشی آن هم کشتی که نماد پهلوانی و راه مرحوم تختی است صحیح نیست.

رئیس فدراسیون چوگان با تاکید بر اینکه هر رئیس فدراسیونی بنا بر مسئولیتی که بر عهده وی نهاده شده، حق اعتراض برای کمیت و کیفیت بودجه دارد، تصریح کرد: بهینه است که این اعتراض به‌صورت منطقی عنوان شود و دلیل نمی‌شود که جلسه را به تشنج کشاند تا حرفمان بر کرسی بنشیند. بخصوص در بازه زمانی کنونی که تمامی اخبار به‌سرعت در انظار عمومی منتشر می‌شود و برای جامعه ورزش مناسب نیست. امیدوارم این مسئله پیش‌آمده تکرار نشود.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.