تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 11:11
کد خبر : 93261

نقد بررسی چانگان cs35

نقد بررسی چانگان cs35

فروش خوب چانگان CS35 در بازار چین و کسب رتبه نهم این خودرو، مسئولان سایپا را بر آن داشت تا با انعقاد قرارداد و عرضه این محصول شرقی به کشورمان، این کراس اوور جمع و جور پس از مدتی از سایپا در سایت کاشان مونتاژ شود. دوره واردات مستقیم . چانگان CS35 به لطف طراحی

فروش خوب چانگان CS35 در بازار چین و کسب رتبه نهم این خودرو، مسئولان سایپا را بر آن داشت تا با انعقاد قرارداد و عرضه این محصول شرقی به کشورمان، این کراس اوور جمع و جور پس از مدتی از سایپا در سایت کاشان مونتاژ شود. دوره واردات مستقیم .

چانگان CS35 به لطف طراحی مناسب، استهلاک منطقی و حمایت گروه خودروسازی سایپا، توانست آمار فروش مطلوبی را در بازار ایران تجربه کند و به عنوان یک کراس اوور نسبتا ارزان و محبوب با کمترین حاشیه شناخته شود، اما شروع تحریم ها در صنعت خودرو خیلی زود موفق شد، یعنی همکاری سایپا و چانگان در سال ۱۳۹۷ به پایان می رسد و پس از آن تولید CS35 متوقف می شود.

متاسفانه با وجود عدم عرضه نسخه های جدید، شاهد افزایش قیمت نمونه های صفر مایل باقی مانده CS35 هستیم که با توجه به حضور رقبای امروزی چندان منطقی به نظر نمی رسد. البته رضایت نسبی مالکان باعث شده است که محصول محبوب چانگان با وجود خروج از بازار ما همچنان طرفداران خاص خود را داشته باشد اما افزایش قیمت اخیر فروش خودرو در بازار کارکرده را کمی دشوارتر از قبل کرده است.

چانگان CS35 یک کراس اوور جمع و جور شهری است که ممکن است شما را شگفت زده نکند، اما ناامید کننده هم نخواهد بود. به عنوان مثال ظاهر آن به اندازه ام وی ام X22 جذاب نیست اما مشکلات طراحی سوکت S3 را ندارد. یا در زمینه آپشن ها به S3 نمی رسد اما در مقایسه با امثال رنو ساندرو استپ وی بسیار کاملتر به نظر می رسد و خلاصه CS35 می تواند به عنوان خودکار کم حاشیه و کم مشکل همراهی قابل قبول برای شما باشد. از نظر شتاب و هندلینگ شرایط متوسطی دارد که برای استفاده روزانه و معمولی مشکلی نخواهد داشت.

البته کراس اوور چانگان جادارترین انتخاب در این بازه قیمتی محسوب نمی شود، اما فضای کافی برای استفاده خانواده های کم جمعیت را در اختیار خواهد داشت و با کیفیت سواری قابل قبول و ارگونومی نسبتا خوب، رضایت اکثر مشتریان را به دنبال داشته است. . . از دیگر نکات مثبت چانگان CS35 می توان به مسافت پیموده شده سوخت خوب، فرمان برقی نرم و پشتیبانی از شبکه خدمات سایپا اشاره کرد. البته فکر نکنید که سایپا در CS35 در تمامی شعبات خود خدماتی مشابه تیبا ارائه خواهد کرد، اما در مقایسه با برخی خودروهای چینی که در حجم بسیار کم به کشورمان وارد می شوند، شرایط چانگان بهتر است. علاوه بر این، کسب ۴ ستاره ایمنی از موسسه چینی CNCAP و وجود کیسه هوای جانبی (نسخه تمام اتوماتیک) باعث شد تا به ایمنی خودرو امیدوار بمانیم. به خصوص که اکثر رقبا در این سطح از بازار از کیسه هوای جانبی استفاده نمی کنند.

البته در میان همه این نکات مثبت، مشکلاتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک CS35 ساختاری قدیمی دارد و با وجود نرمی تغییرات، ضعف هایی را از نظر چابکی و هماهنگی با موتور نشان می دهد. فضای بار ۳۸۴ لیتری برای یک کراس اوور (حتی کامپکت) چندان جالب به نظر نمی رسد. علاوه بر این، عدم وجود آپشن های خاص رفاهی و ایمنی مانند کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر مرکزی، دوربین دید عقب و ESP از دیگر مشکلاتی است که اکنون با افزایش قیمت اخیر CS35 بیشتر به چشم می خورد. علاوه بر این، پلاستیک های خشک به کار رفته در داخل کابین تا حدی احساس اقتصادی بودن را القا می کند، اگرچه عنصر دوم ممکن است با توجه به شرایط رقبای چانگان نادیده گرفته شود.

طراحان چانگان در داخل کابین سعی کرده اند با ترکیب عناصر عجیب و غریب با عناصر قدرتمند، تمامی سلیقه ها را برآورده سازند. به عنوان مثال، نشانگرهای اسپرت پشت آمپر در ترکیب با فرمان سه پره و خطوط مواج داخلی، ترکیبی مدرن و ظریف را ایجاد کرده است، اما در عین حال دریچه های هوای بزرگ نسبتاً خشن در کنار آن مرکز. بیرون زدگی کنسول احساس قدرت را در روح ایجاد می کند. خلاصه ای از هدف، ترکیب نهایی هر چه که باشد، می توان به طراحی داخلی CS35 که از محصولات فورد الهام گرفته شده است، رضایت داد. لوازم یدکی چانگان در تهران به راحتی قابل دسترس می باشد و میتوانید با یک سرچ ساده در گوگل فروشگاه های زیادی در دسترس می باشد.

از نظر فضا نیز وضعیت نسبت به ابعاد بدنه قابل قبول است و ۴ سرنشین بزرگسال سواری نسبتاً راحتی را در داخل خودرو تجربه خواهند کرد که البته برای دستیابی به این فضا باید مقداری از ظرفیت صندوق عقب کاسته شود. علاوه بر این، ارگونومی اتاق ها و سطح دسترسی به ابزارها نیز مناسب به نظر می رسد و اگر کمبود آپشن های خاصی را در نظر نگیرید، می توان از حضور در اتاق CS35 قدردانی کرد.

نقد بررسی چانگان cs35

 

برخلاف بسیاری از خودروهای اقتصادی چینی، چانگان CS35 ظاهری ساده اما هماهنگ دارد. در واقع، چانگان موفق شد از عنصر سادگی برای تعریف زیبایی بهترین روش CS35 استفاده کند و با کمترین حجم زیاد و تزیینات غیر ضروری، طرحی تمام شده را به نمایش بگذارد. خطوط روان به کار رفته در قسمت‌های بدنه حس پویایی را در ذهن بیننده تداعی می‌کند و ابعاد منطقی جلوپنجره، چراغ‌ها و سایر قسمت‌ها باعث می‌شود خودرو با هر زاویه‌ای سازگار شود.

با این حال، اگر اندازه چرخ کمی بزرگتر در نظر گرفته می شد، بهتر بود. در این بین نباید از شکل عضلانی گلگیرها و سپرهای خودروی اسپورت غافل شد زیرا این المان ها با کمک المان های آفرود توانستند ظاهر محصول نهایی را به کراس اوورهای اسپرت واقعی نزدیک کنند. البته در سال های اخیر خودروهای جدیدتر و زیباتری به بازار ما عرضه شده است که کار را برای نماینده چانگان سخت کرده است اما همچنان می توان به طراحی CS35 به عنوان یکی از نقاط قوت خودرو اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.