تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 13:11
کد خبر : 92479

نکات کلیدی برای خرید سوییپر و اسکرابر مناسب و با کیفیت

نکات کلیدی برای خرید سوییپر و اسکرابر مناسب و با کیفیت

همانطور که میدانید برای نظافت مقیاس‌های بزرگ صنعتی از دستگاه های نظافت صنعتی مثل انواع سوییپر یا جاروهای صنعتی، اسکرابر، مکنده و دیگر موارد استفاده‌ می‌کنند. اسکرابر به منظور شستشوی محیط‌های اداری، ورزشی، صنعتی، درمانی و … در ابعاد و مدل‌های مختلف و هم چنین برای شستشوی انواع سطوح از جمله سنگی، سیمانی،کف پوش، سطوح

همانطور که میدانید برای نظافت مقیاس‌های بزرگ صنعتی از دستگاه های نظافت صنعتی مثل انواع سوییپر یا جاروهای صنعتی، اسکرابر، مکنده و دیگر موارد استفاده‌ می‌کنند. اسکرابر به منظور شستشوی محیط‌های اداری، ورزشی، صنعتی، درمانی و … در ابعاد و مدل‌های مختلف و هم چنین برای شستشوی انواع سطوح از جمله سنگی، سیمانی،کف پوش، سطوح سرامیکی، اپوکسی و هرگونه سطوح سخت طراحی و تولید می‌شوند. نمونه آن‌ها در مکان‌های عمومی مثل اماکن مذهبی، ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها بسیار دیده‌اید. اما آیا همه مدل‌های اسکرابر برای استفاده در تمامی مکانها مناسبند؟ پاسخ منفی است. اسکرابر مناسب هر مکان را باید با توجه به ویژگی‌های خاص آن مکان و توجه به ویژگی‌های هر مدل انتخاب کرد. اگر دقت و وسواس کافی به خرج داده و اسکرابری که منطبق ترین ویژگی‌ها را با خصوصیات محیط مد نظر شما داشته باشد انتخاب کنید می‌توان گفت که بهترین استفاده را از هزینه‌ای که باید بپردازید، خواهید برد.

سوییپر به انواع مختلفی تقسیم‌ می‌شود که باید با توجه به نیاز مدل مناسب را انتخاب کنید. برای مثال ابعاد سوییپرهایی که برای مکان‌های کوچکتری نسبت به شهرها یا شهرک ها استفاده‌ می‌شود نسبت به سوییپرهایی که برای خیابان‌های شهرها استفاده‌ می‌شود کوچکتر هستند. امروزه بسیاری از صنایع و هم چنین شهرداری ها به جای روش‌های سنتی نظافت از جاروهای صنعتی برای جمع آوری خاک و گرد و غبار در مکان‌های مسطح استفاده‌ می‌کنند.

نکات کلیدی برای خرید سوییپر و اسکرابر مناسب و با کیفیت

چرا سازمان ها باید برای خرید سوییپر هزینه کنند؟

وجود آلودگی و عدم رعایت نظافت در محیط کار می تواند هم برای منابع انسانی خطر آفرین باشد هم می تواند به مرور در عملکرد دستگاه ها اختلال ایجاد کند. هم چنین یک محیط نامرتب روی روحیه و عملکرد کارکنان نیز اثرات منفی دارد. بنابراین استفاده از دستگاه های اسکرابر، سوییپر و یا واترجت صنعتی که علاوه بر شسشتوی کف که کار شستشوی دستگاه ها را نیز به خوبی انجام می دهد، در محیط های صنعتی می تواند در افزایش بهره وری اثرگذار باشد.

نکات کلیدی برای خرید سوییپر و اسکرابر مناسب و با کیفیت

مزایای استفاده از سوییپر در مکان‌های صنعتی

  1. استفاده از سوییپر به مشتریان القا می‌کند که شما به کسب و کار خود اهمیت می دهید. تنها در صورتی که شما به سازمان خود اهمیت دهید می توانید آن را برای دیگران نیز با اهمیت جلوه دهید. توجه به جزئیات که توجه به نظافت کارخانه مثالی از آن است از چشم مشتریان دور نمی ماند و روی احساس آن ها نسبت به کسب و کار شما تاثیر بسزایی دارد. فراموش نکنید که خرید یک فرآیند احساسی است و هر چقدر بیشتر بتوانید احساسات مشتریان خود را درگیر کنید احتمال تکرار خرید توسط مشتریانی که سر راه شما قرار گرفته اند را بالاتر می برید.
  2. خود را به عنوان سازمانی که به نظافت و ایمنی اهمیت می دهد معرفی می کنید.
  3. براساس تئوری پنجره شکسته وجود یک مشکل که مدتها حل نشده باقی مانده باعث افزایش تصاعدی مشکلات و خرابی ها می شود. حتما در خیابان ها دیده اید که وقتی مقداری زباله در یک جا قرار بگیرد پس از مدتی به آن اضافه می شود. بنابراین بهتر است با تهیه و استفاده از سوییپر از انباشت زباله جلوگیری کنید. هم چنین با نشان دادن توجه خود به نظافت محیط کاری نیروهای شما نیز به مرور نسبت به این مساله حساس خواهند شد.
  4. تمیز نگه داشتن خیابان‌ها می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری شما را کاهش دهد. زباله‌ها می‌توانند آفات را جذب کنند و جوندگان و حشرات می‌توانند باعث تخریب اموال صنعتی شما شوند. پیشگیری از هجوم در وهله اول می‌تواند به معنای صرف هزینه کمتر برای تعمیرات و کنترل آفات باشد.
  5. همیشه پیشگیری بهتر و ارزانتر از درمان بوده است. انباشت زباله باعث جذب آفات، حشرات، جوندگان مثل موش و… می شود که از بین بردن این عوارض جانبی سخت تر، زمان برتر و پرهزینه تر از رعایت نظافت اولیه محیط های صنعتی است.

موارد ذکر شده تنها بخشی از مزایای مجهز کردن فضاهای صنعتی به سوییپر هستند. در شرایط کنونی با توجه به افزایش هر روزه قیمت دلار حتی می توانید به عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه کنید چرا که هرچه در خرید آن تعلل کنید در آینده باید هزینه بیشتری برای این منظور بپردازید.

سوییپرها یا جاروهای مکانیزه اگر از فروشگاه های معتبر که محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهند، خریداری شوند هزینه نگهداری اندکی دارند و کمتر پیش می آید که نیاز به تعمیر داشته باشند.

نکات کلیدی برای خرید سوییپر و اسکرابر مناسب و با کیفیت

مزایای استفاده از سوییپر برای منابع انسانی

  • این سیستم مکانیزه نظافت صنعتی با مکش گرد و غبار موجود در محیط تاثیر بسزایی روی سلامت کارکنان مخصوصا کارکنانی که به آلرژی مبتلا هستند دارد. بر هیچ کس پوشیده نیست که تنفس مدام در محیط‌های آلوده با درگیر کردن سیستم تنفسی رو سلامت کلی بدن اثر منفی دارد و به مرور راندمان کاری افراد را نیز کاهش‌ می‌دهد.
  • سوییپرها با استفاده از سیستم فیلترینگ قوی که دارند مانع بازگشت گرد و غبار به محیط‌ می‌شوند.
  • استفاده از جاروهای صنعتی یا همان سوییپرها به جای روش‌های سنتی نظافت صرفه جویی در وقت و هزینه را با خود به همراه دارد.
  • کارکنانی که در یک محیط تمیز مشغول به فعالیت هستند نسبت به کارکنانی که محیط کاری تمیزی ندارند حال روحی و جسمی بهتر و در نتیجه راندمان کاری بالاتری دارند.
  • شاید در کوتاه مدت هزینه خرید سوییپر بنظرتان زیاد باشد اما اگر مزایای مادی و معنوی بلند مدت آن را در نظر بگیرید متوجه‌ می‌شوید که خرید بسیار ارزشمندی است. درست مانند هزینه‌هایی که برای نظافت منزل خود‌ می‌کنید و هیچ وقت از هزینه که برای نظافت منزل پرداخت‌ می‌کنید پشیمان‌ نمی‌شوید. چرا که با این کار حال خود و اعضای خانواده را بهتر‌ می‌کنید.

نکات کلیدی برای خرید سوییپر و اسکرابر مناسب و با کیفیت

نحوه عملکرد سوییپر

سوییپرها یک برس مرکزی استوانه ای شکل دارند. دو برس دیسکی جانبی نیز دارند که البته نصب یکی از برس‌های جانبی اختیاری است. برس‌های کناری به سمت داخل حرکت‌ می‌کنند. سوییپرهای شهری سرنشین دار هستند و مثل یه خودرو حرکت‌ می‌کنند و با این تفاوت که مسیر حرکت خود را توسط برس‌هایی که دارند نظافت‌ می‌کنند. دستگاه‌های صنعتی عملکرد دوگانه مکانیکی-مکشی دارند. به این صورت که ابتدا با حرکت برس ها آلودگی ها را جمع آوری و به درون مخزن سوییپر‌ می‌ریزند، سامانه مکشی برس‌های جانبی نیز با مکش گرد و خاک ها از پخش شدن ذرات غبار جلوگیری‌ می‌کند.

سوییپر مناسب و با کیفیت بخریم

اشاره کردیم که سوییپرها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها قابلیت این را دارند که سرنشین یا راننده داشته باشند و اپراتور بوسیله فرمان دستگاه آن را هدایت‌ می‌کند. این سوییپرهای خودرویی باید با توجه به نوع کاربری و محیطی قرار است در آن استفاده شود‌ می‌تواند انتخاب بسیاری صنایع باشند.

نوع دیگر سوییپر، سوییپرهای دستی هستند که که کار با آنها شبیه به هدایت یک کالسکه است. به این شکل که اپراتور در پشت دستگاه قرار‌ می‌گیرد و آن را هدایت‌ می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.