تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 5:52
کد خبر : 36000

نیمی از انگلیسی‌ها از انتخاب تراس به عنوان نخست وزیر ناامید هستند

نیمی از انگلیسی‌ها از انتخاب تراس به عنوان نخست وزیر ناامید هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نیمی از انگلیسی‌ها با شنیدن خبر انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر آینده این کشور، ناامید و یک سوم نیز «بسیار ناامید» شده‌اند.

به گزارش تیتر داغ؛ در نظرسنجی دیروز شرکت تحلیل داده «یوگاو»، تنها چهار درصد پاسخ‌دهندگان انگلیسی از روی کار آمدن لیز تراس به عنوان نخست وزیر جدید این کشور استقبال و نیمی از آنها نسبت به دورنمای تشکیل کابینه توسط تراس، ابراز ناامیدی کرده‌اند.

در این نظرسنجی، غیر از چهار درصدی که از تحولات جدید در انگلیس «بسیار خرسند» شده‌اند، ۱۸ درصد دیگر نیز نسبت به انتخاب تراس «نسبتا» ابراز خوشحالی کردند.

همچنین در نظرسنجی جدید دیگری که «یوگاو» انجام داده، مشخص شده که به نظر می‌رسد اکثر انگلیسی‌ها (۶۷ درصد) درباره توانایی تراس برای مقابله با افزایش سرسام‌آور هزینه زندگی در این کشور، تردید دارند. تقریباً ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هم گفته‌اند که وقتی پای توانایی نخست وزیر جدید برای مقابله با معضل افزایش هزینه زندگی در میان باشد، «به هیچ عنوان به تراس اعتماد ندارند.»

لیز تراس دیروز دوشنبه در انتخابات حزب محافظه‌کار حاکم، موفق شد با کسب حمایت بیش از ۸۰ هزار «توری‌» ها (محافظه‌کاران)، برابر ریشی سوناک، رقیب وی که بیش از ۶۰ هزار رأی را به‌دست آورد، پیروز شود. با این حال، براساس اعلام «یوگاو»، حمایت رای‌دهندگان محافظه‌کار از تراس فرسنگ‌ها یا انتظارات فاصله داشته است.

حدود ۴۰ درصد از انگلیسی‌ها بر این باورند که تراس «تقریبا» هیچ فرقی با بوریس جانسون، نخست وزیر سابق این کشور ندارد. کمی بیشتر از یک چهارم یعنی حدود ۲۷ درصد معتقدند که تراس حتی از جانسون هم بدتر است و تنها ۱۴ درصد مایلند تا به او بیشتر اعتماد کنند.

منبع: گاردین

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.