تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 6:50
کد خبر : 33415

هتک حیثیت در فضای مجازی نتیجه جواب «نه» به خواستگار

هتک حیثیت در فضای مجازی نتیجه جواب «نه» به خواستگار

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم با ایجاد چندین صفحه جعلی دست به این اقدام زده بود.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده اش و هتک حیثیت او شده اند.

وی بیان کرد: شاکی گفت که مدتی قبل فردی ناشناس در فضای مجازی تهدیدم می‌کرد که باید با او ارتباط داشته باشم و اگر این کار را نکنم تصاویر خصوصی ام را منتشر می‌کند، بنده اهمیتی ندادم تا اینکه متوجه شدم تعدادی صفحه جعلی با نام و شماره تلفن بنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی ام می‌کند و موجب برهم زدن آرامش و آبروی خانوادگی بنده شده است.

گودرزی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: کارشناسان این پلیس با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضائی مجرم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ از موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کرد اما پس از رو به رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت قصد ازدواج با این خانم را داشتم اما وی قبول نکرد و من هم برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصات او دست به این اقدام زدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام جویی نیست، با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.