تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 7:23
کد خبر : 9082

کاخ سفید به مسئول اصلی مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا اجازه ایراد شهادت در کنگره را نداد

کاخ سفید به مسئول اصلی مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا اجازه ایراد شهادت در کنگره را نداد

کاخ سفید بر اساس گزارش‌ها به دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس پزشکی ارشد تیم ضربت ویژه دولت آمریکا اجازه به ایراد شهادت در یک جلسه استماع در کنگره با موضوع شیوع کروناویروس را نداده است.

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، اخیراً کمیته تخصیص‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آن شد که دکتر فائوچی درباره نحوه پاسخ دولت آمریکا به موضوع شیوع کروناویروس به ایراد شهادت بپردازد. ایوان هولاندر، سخنگوی این کمیته گفت، کمیته مذکور از جانب یک مقام دولت مطلع شده که کاخ سفید به دکتر فائوچی اجازه به ایراد شهادت نزد این کمیته را نداده است.

کاخ سفید اعلام کرد، دکتر فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، از بابت مدیریت مساله کروناویروس مشغله زیادی داشته و بعدا در زمانی مناسبتر در کنگره حاضر خواهد شد.

یک سخنگوی کمیته سلامت، آموزش، کار و بازنشستگی نیز اظهار کرد، دکتر فائوچی قرار شده هفته‌های بعد در یک جلسه استماع در سنا حضور پیدا کند. این در حالی است که مجلس سنای آمریکا در کنترل جمهوریخواهان هم‌پیمان با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور است، در حالی که مجلس نمایندگان در کنترل دموکرات‌ها است.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: هر چند که دولت دونالد ترامپ به کلیت عملیات پاسخ دهی خود به شیوع کووید ۱۹ از جمله با باز کردن مجدد فضا در آمریکا به شکلی ایمن و تسریع روند توسعه واکسن ادامه می‌دهد، این مساله که افراد دست اندر کار در این تلاشها در نشستهای استماع در کنگره حاضر شوند، مضر است.

وی افزود: ما متعهد به همکاری با کنگره به منظور تعیین زمانی پیشنهادی برای ایراد شهادتها در موقعیتی مناسب هستیم.

دکتر فائوچی دانشمند ارشد تیم ضربت کروناویروس دولت دونالد ترامپ است و با ایراد شهادت نزد کنگره غریبه نیست.

او در موقعیتهایی صحبت‌های خلاف با اظهارات خوش‌بینانه ترامپ درباره وضعیت شیوع ویروس مطرح کرده است. دکتر فائوچی نسبت به برداشتن زودهنگام قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی که به کند کردن روند شیوع ویروس کمک کرده، هشدار داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.