تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 9:02
کد خبر : 4179

گام به گام با استراچومانی در ایران

گام به گام با استراچومانی در ایران

  به گزارش تیتر داغ ؛ سرمربی ایتالیایی استقلال از زمان حضورش در این تیم روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و توانست با کار جدی و تلاش بسیار این تیم را به صدرجدول رده بندی برساند. او با وجود جذابیت هایی که در ابتدا داشت اما آرام آرام توانست به مرد محبوب

 

به گزارش تیتر داغ ؛ سرمربی ایتالیایی استقلال از زمان حضورش در این تیم روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و توانست با کار جدی و تلاش بسیار این تیم را به صدرجدول رده بندی برساند. او با وجود جذابیت هایی که در ابتدا داشت اما آرام آرام توانست به مرد محبوب آبی های شهرتهران بدل شود به طوری که از شب گذشته خبر جدایی او و فسخ قراردادش با استقلال تبدیل به مهمترین خبر ورزشی کشور شده است. در اینجا نگاهی داریم به اولین های آندره آ استراماچونی در فوتبال ایران ؛از روزهای پایانی خرداد تا روزهای میانی آذر.

*اولین دیدار : ۲۹ خرداد

آندره آ استراماچونی یک هفته بعد از امضای قرارداد الکترونیکی با باشگاه استقلال، در روز چهارشنبه ۲۹ خرداد و یک روز پس از دستیارانش به تهران آمد. او اولین سرمربی ایتالیایی تاریخ باشگاه استقلال لقب گرفت.

 

*اولین مصاحبه : رابطه خوب ایران و ایتالیا

مرد ایتالیایی یک روز بعد از ورودش به تهران کنفرانس خبری و اولین مصاحبه اش را برگزار کرد. او در این کنفرانس گفت:” یکی از دلایلی که این پیشنهاد را قبول کردم، رابطه خوب ایران و ایتالیا بوده است. من می‌دانم سختی‌هایی را در ایران تجربه خواهم کرد.”

 

*اولین تمرین: آغاز کار

روز دوم تیرماه و سه روز بعد از حضورش در ایران استراماچونی اولین تمرینش را با استقلال برگزار کرد. او از همین اولین تمرین با لباس ورزشی و سوتی که به گردن داشت همه امور فنی را در اختیار گرفت.

 

اولین غربال: کنار گذاشتن سه بازیکن

در پانزدهم تیرماه استراماچونی سه بازیکن را از استقلال کنار گذاشت. آرمین سهرابیان، روح الله باقری و رضا کریمی توسط استراماچونی در اختیار باشگاه قرار گرفتند.

*اولین ضیافت: افتر قرعه کشی

در روز ۱۵ مرداد و بعد از گذشت ۴۵ روز از حضورش در ایران ، بعد از انجام مراسم قرعه کشی لیگ برتر استراماچونی بازیکنان استقلال را به صرف شام میهمان کرد. کاری که با هدف ایجاد بیشتر دوستی و همدلی در تیم انجام شد.

*اولین مشکل: نبود مترجم

۴ روز بعد و در ۱۹مردادماه اولین مشکل استراماچونی در استقلال در رسانه ها مشخص شد. این مربی در تمرین با مشکل نبود مترجمی که به مسائل فنی آگاه باشد مواجه شد و از این قضیه ابراز ناراحتی کرد.

 

اولین عصبانیت: کنفرانس خبری هفته اول

بعد از بازی با ماشین سازی که با شکست استقلال همراه بود استراماچونی بدون هیچ همراهی به کنفرانس خبری آمد. او حتی از خبرنگاران خواست اگر انگلیسی بلد هستند کار مترجم را برای او انجام بدهند:” این چیزی هست که اصلا برای من قابل قبول نیست. بازی اول یک مربی ایتالیایی در ایران بعد از دو ماه کار و نمی دانم این شخص مال فدراسیون بود یا استقلال؟ اما یک مربی ایتالیایی در ایران بدون حضور مترجم روی نیمکت. این یک بی حرمتی به من است.”

 

اولین اعتراض به داوری: علیرضا فغانی

در دقیقه ۹۶ بازی تیم های استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی فولاد به گل رسید و این خشم استراماچونی را به همراه داشت. او اولین اعتراض جدی اش را به علیرضا فغانی داور مسابقه داشت و میزان اعتراضات به حدی بود که حتی کار داشت به درگیری او با نیمکت نشینان فولاد هم می رسید.

 

 

اولین توبیخ

اتفاقات کنفرانس خبری بازی استقلال برابر ماشین سازی باعث شد کمیته انضباطی برای اولین بار مرد ایتالیایی را توبیخ کند. این اتفاق در دوازدهم شهریور ۹۸ رخ داد.

اولین برد: گل ریحان

استراماچونی برای رسیدن به اولین پیروزی اش با استقلال ۵ بازی را پشت سر گذاشت. او در لیگ برتر و در ۵ بازی ابتدایی نتوانسته بود به پیروزی برسد اما در جام حذفی و برابر گل ریحان با نتیجه سه بر یک به برتری رسید.

 

 

سرمربی ایتالیایی استقلالی ها که اکنون در ایران حضور ندارد امروز در مصاحبه ای با روزنامه ایل مساجرو درباره خروج خود از ایران و فعالیت در تهران و تیم استقلال به صحبت پرداخت.

 

این روزنامه پیش از آغاز صحبت ها با استراماچونی می نویسد: ایران کشوری است که این روزها تحت فشار تحریم های اقتصادی قرار دارد و به همین دلیل نمی تواند از کانال های معمول برای انتقال پول استفاده کند. آنها می توانستند از یکسری از درآمدهای خود برای حضور در لیگ داخلی و لیگ آسیایی استفاده کنند اما این موضوع نیز امکان پذیر نشد.

 

در حالی که عنوان می شد به باشگاه استقلال پول خواهد رسید این اتفاق نیفتاد و پس از پیروزی در دیداری مهم برابر صنعت نفت و رسیدن به صدر جدول رده بندی باز هم این اتفاق نیفتاد تا اتفاقاتی در این باشگاه بیفتد.

 

* تاخیر در پرداخت پول در کشورهای اروپایی هم پیش می آید. به چه دلیل شما تصمیم گرفتید باشگاه را ترک کنید؟

 

بله در پاناتینایکوس هم اتفاق اینچنینی برای من افتاد و آنها با شش ماه تاخیر پول قرارداد من را می دادند اما اینجا مشکل بزرگی که وجود داشت این بود که هیچ نظمی در پرداخت ها نیست و عملا بلاتکلیفی حاکم است. درخواست پرداخت می دهید و بعد از آن هم وارد پروسه ای می شود که تکلیف آن مشخص نیست.

 

* بهتر نبود ایران را ترک نمی کردید؟ شما می توانستید در ایران بمانید چون آنها دیر یا زود پول شما را می دادند.

 

از زمانی که فیفا تصمیم گرفت که مدرک مربیگری من را معلق کند دیگر نمی توانستم کار کنم. پس از نامه فیفا کار کردن برای من ریسک بود و ممکن بود که دیگر نتوانم کار کنم.

 

(توضیح: حرفهای استراماچونی درباره ابلاغیه فیفا مبنی بر تعلیق وی، احتمالا به پرداخت غیرمعمول پول قرارداد او بر می گردد که برای فدراسیون جهانی فوتبال مورد سوال واقع شده بود.)

 

 

 

* خداحافظی شما برای هواداران تیم به مانند آخرالزمان بود. آنها به خیابان ها آمدند و وزیر ورزش را زیر سوال بردند و همینطور کانالی دیپلماتیک با سفارت ایتالیا برای بازگرداندن شما راه افتاد.

 

بدشانسی من همین چیزهاست. قضیه من فراتر از ورزش شد و پیدا کردن زمینه ای سیاسی چیزی بود که من حتی تصورش را هم نمی کردم.

 

* به چه دلیل مربی که اینتر، اودینزه، اسپارتا پراگ و پاناتینایکوس را مربیگری کرده است تصمیم می گیرد که برود و در ایران مربیگری کند. چه کسی شما را مجبور به این کار کرد؟

 

نمی توانم دو رو باشم. وقتی در تابستان با یک باشگاه ایتالیایی به نتیجه نرسیدم تصمیم گرفتم که بروم. من ۴۳ سال دارم و می خواهم مربیگری کنم و به غیر از آن هم این ماجراجویی برای من بسیار جالب بود. یک دنیا طرفدار که آدمهای گرم و پرشوری هستند و ورزشگاه هایی که همیشه پر هستند و بازی آسیایی و جوی که من را یاد دهه هشتاد می انداخت اتفاقات مهمی بود. من از همان ابتدا با خانواده ام در تهران حاضر شدم. شهر بسیار زیبایی که هم به خوبی می توان در آن زندگی کرد و هم غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد.

 

 

مذاکرات مفصلی با استراماچونی داشتیم

 

با پیگیری از طریق وزارت ورزش و وزارت امور خارجه مذاکرات مفصلی با استراماچونی انجام شده است. این شائبه به وجود آمده بود که هیئت مدیره مخالف استراماچونی است در حالی که ما دقیقا قرارداد دوساله امضا کردیم که همین مشکلات ایجاد نشود. ما در ۵ هفته ای که استقلال نتیجه نمی گرفت به طور کامل از آقای استراماچونی حمایت کردیم و از تیم جوانش تعریف کردیم، استراماچونی انتخاب آقای فتحی بود. الان خلیل زاده که امشب به ترکیه می رود با دو موضوع مواجه است، یکی اینکه باید دو حقوق برگشته خورده استراماچونی را پرداخت کند و یکی اینکه باید قرارداد سال دوم او را فسخ کند.

 

در مورد پول استراماچوین یک کار ملی انجام شد

 

در مورد پول آقای استراماچونی یک کار ملی انجام شد. یک شرکت قبول کرده پول را بدهد و آقای استراماچونی هم با این شرکت هماهنگ است. در اروپا قانونی است که باید مبدا و مقصد پول مشخص شود و ما به دلیل تحریم ها نمی توانیم مستقیم پول بزنیم. او از پلیس ایتالیا و بانکش اخطار دریافت کرده بود و چون خودش در این کشور نبود مساله بزرگ شده بود. این مشکل تا حد زیادی حل شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد استراماچونی فردا و یا حداکثر پس فردا با آقای خلیل زاده به ایران بر می گردد و در کنار تیم محبوبش خواهد بود.

استراماچونی فردا یا پس‌فردا در تهران

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از حضور استراماچونی در تهران طی یک یا دو روز آینده خبر داد.

 کامران منزوی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال امروز مصاحبه ای انجام داده و جزئیات شرایط استقلال و ماجراهای قرارداد با استراماچونی را تشریح کرده است.

او در بخش مهمی از این حرف ها گفت: در اروپا قانونی است که باید مبدا و مقصد پول مشخص شود و ما به دلیل تحریم ها نمی توانیم مستقیم پول بزنیم. استراماچونی از پلیس ایتالیا و بانکش اخطار دریافت کرده بود چون خودش در این کشور نبود مساله بزرگ شده بود.

 

وی افزود: این مشکل تا حد زیادی حل شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد استراماچونی فردا و یا حداکثر پس فردا با آقای خلیل زاده به ایران بر می گردد و در کنار تیم محبوبش خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.