تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 10:39
کد خبر : 93209

گردو لاغر می کند یا چاق

گردو لاغر می کند یا چاق

یکی از اثراتی که آجیل میتواند روی بدن ما داشته باشد تاثیر در چاقی یا لاغریست، بطوریکه با میزان مصرف این محصولات میتوان نقش تعیین کننده در اثرات ان داشت. از این رو در این مقاله تصمیم داریم شما را به جواب این سوال که گردو لاغر میکند یا چاق برسانیم. اگر شما فردی هستید

یکی از اثراتی که آجیل میتواند روی بدن ما داشته باشد تاثیر در چاقی یا لاغریست، بطوریکه با میزان مصرف این محصولات میتوان نقش تعیین کننده در اثرات ان داشت. از این رو در این مقاله تصمیم داریم شما را به جواب این سوال که گردو لاغر میکند یا چاق برسانیم.

اگر شما فردی هستید که سعی در کاهش وزن دارید، مطمئناً از فواید گنجاندن آجیل در رژیم غذایی خود مطلع هستید. آجیل نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از مواد مغذی است که برای حفظ سلامتی لازم است. و گردو یکی از این آجیل‌هاست که می‌توان آن را برای کاهش وزن در رژیم غذایی گنجاند.

گردو لاغر میکند یا چاق

باور عمومی بر این است که گردو می تواند منجر به افزایش وزن یا افزایش خطر چاقی شود، اما این فقط یک افسانه است. یک مطالعه منتشر شده در مجله مواد مغذی نشان داد که سالمندان سالم که روزانه نزدیک به ۳۰۰ کالری گردو مصرف می‌کنند، هیچ اثر منفی بر وزن بدن نشان نمی‌دهند.

یکی از دلایلی که باعث شده است تا گفته شود گردو چاق میکند، مصرف بی رویه آن است. اگر روزانه بیش از مقدار لازم گردو مصرف کنید، میزان کالری دریافتی شما بالا خواهد بود و در نتیجه احتمال چاقی وجود خواهد داشت.

گردو لاغر می کند یا چاق

خواص گردو

قبلا در یک مقاله بطور کامل به این مورد که گردو برای چی خوبه پرداخته ایم ولی با این حال در ادامه به خواص گردو خواهیم پرداخت.

سلامت روده

روده سالم برای کنترل وزن بسیار ضروری است. روده ناسالم می تواند خطر چاقی، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر سلامت روده شما خوب باشد، به طور خودکار قادر خواهید بود غذا را به درستی هضم کنید و وزن خود را کنترل کنید.

حاوی کالری خوب است

گردو مطمئناً دارای کالری متراکم است، اما طبق چندین مطالعه در مورد خواص گردو انرژی جذب شده از آجیل کمتر از چیزی است که بر اساس مواد مغذی آنها انتظار می رود.

به کنترل اشتها کمک میکند

گردو همچنین به دلیل قدرت شگفت انگیز خود در کنترل اشتها شناخته شده است. به لطف وجود اسیدهای چرب امگا ۳، استرول های گیاهی و ویتامین ها که به سرکوب گرسنگی کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

گردو برای کنترل گرسنگی نابهنگام مفید است. این می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و ولع شما را برای غذاهای ناسالم کاهش دهد.

نحوه خوردن گردو برای لاغر شدن

گردو سرشار از چربی های غیراشباع مفید برای قلب است که آنها را برای کاهش وزن عالی می کند. مصرف روزانه ی یک مشت گردو می تواند کمک قابل توجهی در کاهش بافت چربی به بدن بکند.

بهترین زمان مصرف گردو قبل از هر دو وعده غذایی در روز است. ۷ تا ۸ عدد گردو بخورید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه یک لیوان آب بنوشید. احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری خواهید خورد.

گردو لاغر می کند یا چاق

چرا گردو لاغر میکند

  1. ۱. برخلاف سایر آجیل‌ها با چربی‌های تک غیراشباع، گردو حاوی سطوح بالایی از چربی‌های غیراشباع چندگانه (PUFA) است که چربی‌های سالمی هستند که کلسترول را کنترل می‌کنند و سلامت کلی بدن را ارتقا می‌دهند.
  2. ۲. آلفا لینولنیک اسید یا ALA (شکلی از اسیدهای چرب امگا ۳) موجود در گردو برای تقویت سلامت قلب شناخته شده است و بدن را وادار می کند تا به سرعت چربی بسوزاند.
  3. ۳. اعتقاد بر این است که گردو انسولای سمت راست – منطقه ای در مغز – را تحریک می کند که اشتها را تنظیم می کند و هوس های غذایی را کنترل می کند.
  4. ۴. یک مطالعه منتشر شده در مجله Nutrients ادعا می کند که اگر افراد به طور منظم حدود ۳۰۰ کالری گردو مصرف کنند، می توانند وزن خود را به روشی بهتر مدیریت کنند.

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین های A و D است و می تواند یک ابزار موثر برای کاهش وزن باشد. ۱۲ تا ۱۴ نصف گردو حدود ۱۹۰ کالری برای شما فراهم می کند، اما همه کالری ها برای سلامتی شما مضر نیستند. گردو همچنین دارای فواید متعددی برای سلامتی مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و به تاخیر انداختن پیری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.