تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 4:47
کد خبر : 23588

گروه طالبان مطمئنا برخورد محکم و تندی با داعش خواهد داشت

گروه طالبان مطمئنا برخورد محکم و تندی با داعش خواهد داشت

سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد جنگی آشتی ناپذیر بین طالبان و گروه تروریستی داعش در افغانستان در جریان است.

به گزارش تیتر داغ؛  دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت: انفجار و حملات تروریستی در فرودگاه کابل یک چالش برای طالبان بود نه برای آمریکا.

وی افزود: جنگ بین گروه طالبان و گروه تروریستی داعش صلحی در پی نخواهد داشت. این طالبان است که اکنون مسئولیت افغانستان را برعهده گرفته است و حمله تروریستی به فرودگاه کابل خطری برای طالبان است.

این دیپلمات روس اضافه کرد: طالبان به تازگی بر افغانستان تسلط پیدا کرده و به طور طبیعی نمی‌‎تواند مسئول آنچه که در اطراف فرودگاه اتفاق افتاد، شناخته شود. تا آنجا که من می‌دانم گروه طالبان دو شبه نظامی داعشی را دستگیر کرد، ظاهرا آنها شهروندان مالزی بودند. من مطمئن هستم که آنها با اعضای این گروه تروریستی محکم و خشن برخورد خواهند کرد.

پس از حمله تروریستی داعش به فرودگاه کابل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت: اوضاع افغانستان بی نهایت خطرناک است و خطر حملات تروریستی به فرودگاه کابل بالاست.

با خروج نظامیان خارجی از افغانستان و تسلط گروه طالبان در این کشور، شورای امنیت در نظر دارد جلسه اضطراری درباره این کشور تشکیل دهد.

قرار است در این جلسه اضطراری طرح فرانسه و انگلیس به منظور ایجاد منطقه امن در کابل مورد بررسی و رایزنی قرار گیرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است فردا با اعضای این سازمان از جمله انگلیس، فرانسه، آمریکا، چین، روسیه و اعضای موقت شورای امنیت نشستی اضطراری درباره وضعیت فعلی افغانستان داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.