تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 12:26
کد خبر : 121085

با اعزام دانش‌بنیان‌ها به کنیا دنبال شد؛

گسترش فرصت‌های فراسرزمینی صنعت کشاورزی ایران در آفریقا

گسترش فرصت‌های فراسرزمینی صنعت کشاورزی ایران در آفریقا

با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصت‌های تجاری در کنیا بررسی شد.

به گزارش تیتر داغ؛ یکی از سیاست های راهبردی کشور، ارتباط اقتصادی با کشورهای آفریقایی و بهره‌مندی از فرصت های کشاورزی فراسرزمینی در آن قاره و ایجاد فرصت برای ورود محصولات دانش‌بنیان به عرصه بین المللی است.

در این راستا با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا، هیأتی با حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه غذا و کشاورزی برای شرکت در نهمین نمایشگاه فناوری های کشاورزی آفریقا، هفتمین نمایشگاه دام شیری و طیور و چهارمین نمایشگاه فناوری های غلات آفریقا به کشور جمهوری کنیا اعزام شدند.

در این نمایشگاه‌ها، ۱۶ شرکت در قالب پاویون دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و در حوزه‌های بذر، کود و سم، صنایع غذایی، پهپاد، ماشین‌آلات، چای و دامپروری دستاوردهای خود را ارائه کردند. بازدیدکنندگان از نمایشگاه عمدتاً از کشورهای آفریقایی، هندوستان و چین بوده که از محصولات دانش‌بنیان ایرانی استقبال بسیار زیادی داشتند.

مواردی از قبیل پهباد، ماشین‌آلات کشاورزی، بذر ذرت، فناوری انتقال جنین دام و فرآوری چای بیشترین استقبال از جهت تعداد بازدیدکننده را در طول نمایشگاه به خود اختصاص داد. در این راستا، بیش از ۱۰ عنوان جلسه با حضور نماینده ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی، شرکت‌های ایرانی و طرف‌های کنیایی در خارج از فضای نمایشگاهی با هدف بازدید از زیرساخت‌های مرتبط کشور کنیا، بررسی میدانی برای امکان‌سنجی سرمایه گذاری مشترک و یا انتقال فناوری و مذاکرات تجاری برای تدوین نقشه‌راه همکاری برگزار شد.

فرصت‌های فراوانی با حضور شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در حوزه کشاورزی کشور کنیا شناسایی شد که امید است با همت شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل‌گری خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا و حمایت‌های این ستاد، منجر به قراردادهای اقتصادی با طرف‌های کنیایی طی ماه‌های آینده شود.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.