تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 14:39
کد خبر : 90162

برای درمان دیسک گردن و کمر چگونه استراحت کنیم؟

برای درمان دیسک گردن و کمر چگونه استراحت کنیم؟

اگر ابتدا کمی درباره ستون فقرات خود، نحوه ساخت آن و محل یافتن دیسک‌های گردنی خود بدانید، کمک می‌کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید و با نوع آسیب و درد خود آشنا شوید. ستون فقرات از استخوان‌هایی به نام مهره تشکیل شده است. آن‌ها بدن را راست نگه می‌دارند. مهره‌ها همچنین اطراف نخاع را

اگر ابتدا کمی درباره ستون فقرات خود، نحوه ساخت آن و محل یافتن دیسک‌های گردنی خود بدانید، کمک می‌کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید و با نوع آسیب و درد خود آشنا شوید. ستون فقرات از استخوان‌هایی به نام مهره تشکیل شده است. آن‌ها بدن را راست نگه می‌دارند. مهره‌ها همچنین اطراف نخاع را احاطه کرده و از آن در برابر صدمات احتمالی محافظت می‌کنند که شبیه لوله‌ای است که مایعی از وسط آن عبور می‌کند. از مغز تا انتهای ستون فقرات کشیده می‌شود.

درمان دیسک گردن

در بین مهره‌ها بالشتک‌های اسفنجی به نام دیسک وجود دارد. آن‌ها مانند یک محافظ و ضربه‌گیر برای حرکات منظم و همچنین پریدن، دویدن و سایر فعالیت‌هایی که باعث فرسودگی بدن می‌شوند عمل می‌کنند. ستون فقرات دارای سه بخش اصلی است، که از بالا به پایین شامل بخش‌های زیر است:

گردن

قفسه سینه

کمری

هفت مهره اصلی ستون فقرات، مهره‌های گردنی هستند. نخاع ناحیه گردنی همچنین دارای اعصابی است که به بازوها، دست‌ها و قسمت بالای بدن متصل می‌شوند. دیسک‌های گردنی مهره‌های گردن را مهار می‌کنند. آن‌ها همچنین مهره‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند تا بتوانید گردن و پشت خود را خم کرده و بچرخانید.

گردن درد به طور کلی می‌تواند به دو صورت حاد یا مزمن طبقه‌بندی شود. گردن درد حاد می‌تواند ناشی از صدمه به مهره‌های گردن، دیسک‌ها یا مفاصل باشد، مانند ضربه با نیروی تند، یا فشار بر عضلات ناحیه‌ای مانند ضربه شلاقی. گردن درد مزمن یا طولانی مدت می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

بیماری دیسک گردن: انحطاط دیسک از طریق فرآیندهای طبیعی پیری، جایی که دیسک توانایی خود را برای محافظت از مهره‌ها از دست می‌دهد یا مایع آن نشت می‌کند و بر اعصاب اطراف فشار وارد می‌کند.

فتق دیسک: برآمدگی دیسک آسیب دیده که به اعصاب ناحیه برخورد می‌کند.

آرتروز: فرسودگی غضروف اجازه می‌دهد تا استخوان‌ها در برابر یکدیگر ساییده شوند.

تنگی کانال نخاعی گردن: تنگ شدن گذرگاه‌ها (کانال‌ها) که در آن عصب‌ها یا نخاع از هر مهره عبور می‌کنند.

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

مطالعه جهانی درباره‌ی بیماری‌ها، درد کمر را عامل اصلی ناتوانی در سراسر جهان نامیده است. نکته جالب‌تر این است که بیشتر کمردردها ناشی از بیماری‌های جدی مانند سرطان یا آرتروز نیستند. در عوض، اغلب به دلیل استرس یا فشار ناشی از وضعیت بد بدن، وضعیت نادرست خوابیدن و سایر عادات و الگوهای وضعیتی سبک زندگی ایجاد می‌شود.

در اینجا بهترین حالت خوابیدن در صورت داشتن کمردرد و همچنین برخی کارهای دیگر که می‌توانید برای استراحت بهتر شبانه انجام دهید، آورده شده است.

به پهلو بخوابید و بالشی بین زانوها قرار دهید

اگر در وضعیت به پشت خوابیدن احساس ناراحتی می‌کنید، سعی کنید به پهلو بچرخید:

به شانه راست یا چپ خود اجازه دهید تا به همراه بقیه قسمت‌های بدن با تشک تماس پیدا کند.

یک بالش بین زانوها قرار دهید.

اگر بین کمر و تشک فاصله وجود دارد، از یک بالش کوچک برای حمایت بیشتر استفاده کنید.

چه از یک بالش و چه از دو بالش استفاده کنید، باید در برابر متمایل شدن زیاد به یک طرف جلوگیری کنید. انجام بسیاری از موارد باعث ایجاد مشکلاتی مانند عدم تعادل عضلانی و حتی اسکولیوز یا کج پشتی می‌شود.

خوابیدن به پهلو به تنهایی وضعیت بدن را بهتر نمی‌کند. استفاده از بالش بین زانوها یک ترفند است که باسن، لگن و ستون فقرات را در یک راستای بهتر نگه دارد.

هر یک از این شرایط می‌تواند باعث درد، بی حسی و سوزن سوزن شدن بازوها و همچنین از دست دادن تحرک در اندام فوقانی شود که می‌تواند تأثیرات مخربی بر زندگی روزمره داشته باشد. کارهای ساده مانند گرفتن و بلند کردن دست‌ها می‌تواند ناراحت کننده، دشوار و در بدترین حالت‌ها غیرممکن باشد.

یکی از عواملی که بسیاری از مردم به عنوان علت درد مزمن گردن نمی‌شناسند، وضعیت بد بدن است. در حقیقت، به غیر از ضربه یا ضربه شلاقی، بیشتر گردن درد به دلیل وضعیت بد ایستادن و نشستن و خوابیدن است که ممکن است با بهبود نحوه نشستن، ایستادن و نگه داشتن سر کاهش یابد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.