تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 - 10:18
کد خبر : 3766

استیضاح کار شق‌القمری نیست

استیضاح کار شق‌القمری نیست

نماینده تهران در مجلس نهم گفت: در فاجعه بنزین به نظر‌ من مجلس بیش‌تر از دولت ‌و رئیس مجلس بیش‌تر از رئیس‌جمهور ‌مقصر‌ بوده‌ و باید پاسخ‌گو‌ باشد چراکه اگر ریل‌گذاری مناسبی می‌شد، حتما شاهد این فجایع نمی‌شدیم.

به گزارش تیتر داغ؛ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: برای سامان‌بخشی به این بلبشوها و بی‌تدبیری‌ها‌ی مستمر، تصمیم‌گرفتم با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی برای ادای دین به مردم‌ در صحنه حاضر شوم و با توکل به حضرت حق فرصت خدمت‌گذاری را پیدا کنم.

وی ادامه داد: با تاسف باید گفت، این روزها مجلس جایگاه واقعی خود را ندارد و در نظام‌حاکمیتی ما عملا نه تنها در راس امور ‌نیست، بلکه در جریان بسیاری از امور هم ‌نیست.

نادران گفت: مجلس در سال‌های اخیر خیلی به بازی‌ گرفته نشده است و‌ مقصر اصلی این موضوع، ریاست آن است که‌ مجلس را برای دفاع از حقوق مردم فعال نکرده است.

وی تصریح کرد: برای نمونه در فاجعه بنزین به نظر‌ من مجلس بیشتر از دولت، ‌و ریاست مجلس بیشتر از رئیس‌جمهور ‌مقصر‌ بوده‌‌اند و باید در برابر مردم پاسخگو‌ باشند. اگر ریل‌گذاری مناسبی از سوی مجلس صورت می‌پذیرفت، حتما شاهد این فجایع نمی‌شدیم.

این نماینده ادوار مجلس گفت: عذرخواهی‌های رییس‌جمهور‌ را شنیدم؛ فقط خدا خدا کردم‌ نگوید که این‌هایی که در این اعتراض‌ها کشته شدند خانواده‌هایشان بیمه هستند، چون سابقه‌ داشته‌ است که مدیران ‌دولتی ‌از‌ این‌ ادبیات استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شما به قدرت بازگردید به دنبال خروج ایران از ‌برجام ‌خواهید بود؟ اظهار داشت: آقای روحانی اخیرا گفته‌اند که اجازه نخواهیم داد آمریکا کلاه سرمان بگذارد؛ ما در مجلس نهم تمام تلاشمان را کردیم که کلاه سر دولت نرود؛ بعد از این هم تلاشمان این خواهد بود که کلاه سر دولت نرود و منافع ملی را حفظ کنیم. بنده معتقد به تعامل با دولت هستم.

نادران درباره مذاکره با غرب گفت: مذاکره و دیپلماسی افراد توانمند و‌آگاه لازم دارد.

نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم در پاسخ به این سوال که آیا اصولگراها با هدف استیضاح برخی وزرایی که عملکرد مناسبی نداشتند وارد مجلس می‌شوند؟ گفت: ما با هدف تعامل‌ و‌ کمک به وزرا وارد مجلس می‌شویم‌، اما اگر‌ عملکردها ضعیف باشد استیضاح، کار شق‌القمری نیست.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.