تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 - 9:54
کد خبر : 2197

درس‌هایی از حوادث اخیر

درس‌هایی از حوادث اخیر

حوادث چند روز گذشته نشان داد که هیچ نسبتی بین ملت ایران با آنچه در مورد مخالفت با مقوله تصمیم‌گیری دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین و اعمالی که ضد انقلاب و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و فرقه ضاله بهائیت صادر می‌شود وجود ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدکاظم انبارلویی، طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:
۹ سوره در قرآن مسلمانان را دعوت به دشمن‌شناسی می‌کند. از میان یکصد و چهارده سوره قرآن در آغاز ۹ سوره به مسلمانان یادآور‌ می‌شود که دوستی با خدا و محبت به او حساب و کتابی دارد و دشمنی با دشمنان خدا سفارش شده است. سوره‌های برائت، احزاب، محمد (ص)، ممتحنه، منافقون، معارج، بیّنه، کافرون و مسد از جمله این سوره‌ها هستند.
آیات مربوط به دشمن‌شناسی در قرآن بیش از آیات الاحکام است. یکصد و نود و یک مرتبه واژه «ضَلّ»، پانصد و بیست و یک مرتبه واژه «کفر» و سی و هفت مرتبه واژه «نفاق» و چهل و پنج مرتبه واژه «صّد» در قرآن آمده است.
خداوند در قرآن می‌فرماید؛ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دشمن من و دشمن خود را دوست نگیرید» (ممتحنه آیه اول)
حوادث چند روز گذشته نشان داد که هیچ نسبتی بین ملت ایران با آنچه در مورد مخالفت با مقوله تصمیم‌گیری دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین و اعمالی که ضد انقلاب و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها  و فرقه  ضاله بهائیت صادر می‌شود وجود ندارد. یک مسلمان و یک شهروند ایرانی نمی‌تواند عقلا با آنچه از سوی رسانه‌های اهریمنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی مبنی بر آشوب صادر می‌شود همراهی کند. این از بصیرت مردم حکایت می‌کند. همین درک عمیق باعث شد خیلی زود اطراف کسانی که به فرمان سرویس‌های غربی، عربی و عبری سازمان‌دهی شده بودند خالی شود و نیروهای امنیتی بساط آنها را جمع کنند.
حوادث چند روز اخیر چند  درس برای مردم ما و چند هشدار برای دشمن داشت که در زیر به آن اشاره می‌شود.

۱- جمع شدن بساط آشوب طی دو روز گذشته نشان داد که ایران، عراق و لبنان نیست که سرویس‌های جاسوسی و جریان نفوذ دشمن بتوانند بر موج نارضایتی و یا مطالبات مردم سوار شوند و آن را به هر سویی که می‌خواهند ببرند. خیلی زود سرشاخه‌های آشوب شناسایی و دستگیر شدند و مردم نیز با بصیرت و تحلیل دقیق از اوضاع حساب خود را از اشرار و آشوب‌طلبان جدا کردند.

۲- قدرت و صلابت و خویشتن‌داری نیروهای امنیتی نشان داد آنها بر اوضاع مسلط هستند همانطور که نیروهای نظامی ارتش و سپاه در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی هوشیارند و اجازه نمی‌دهند دشمنان به آن نفوذ کنند و در لحظه، آماده واکنش هستند. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در داخل در رصد تحرکات منافقین و ضد انقلاب و اصحاب کفر دست به ماشه هستند و اجازه مانور نرم و سخت را به دشمن نمی‌دهند.

۳- تصمیم دولت مبنی بر اصلاح قیمت و مصرف سوخت ده‌ها دلیل کارشناسی دارد. البته دلایلی هم در همین سطح کارشناسی مبنی بر مخالفت با آن وجود دارد. اما در مجموع هر تصمیم در سطح ملی و رسیدن به عزم، فرآیند  خود را دارد که این فرآیند طی شده است. وقتی قوای کشور در مورد یک تصمیم به عزم رسیدند مخالفت با آن همانطوری‌که رهبر انقلاب فرمودند جایز نیست. اگر این عزم یک پیوست هوشمند رسانه‌ای داشت فرصت را از دشمن برای آشوب‌طلبی سلب می‌کرد یا خسارت آن را به پایین‌ترین حد می‌رساند.

۴- قطعا از این تصمیم دولت سه دهک پایین به ویژه در روستاها و نیز کسانی که خودرو ندارند و نیازی به زدن بنزین ۱۵۰۰ تومانی و ۳۰۰۰ تومانی پیدا نمی‌کنند منتفع می‌‌شوند. یارانه‌ای که از این طریق نصیب آنها می‌شود یک نمکی روی سفره آنها می‌آورد. امیدواریم دولت بموقع پرداخت‌های خود را انجام دهد. واقعی شدن قیمت انرژی در کشور یک گام به سوی شفاف‌سازی است.

۵- بخشی از کسانی که در آشوب‌های چند روز گذشته سهیم بودند و به فرمان منافقین و سلطنت‌طلب‌ها با ایجاد راهبندان و ترافیک مزاحم کسب و کار مردم شدند با پلاک مشخص و نوع ماشین‌های مدل بالا معلوم شده از چه طبقه‌ای بوده‌اند قضات شجاع و چشم و گوش بیدار مأموران حفظ امنیت مردم باید خسارات وارده به بیت‌المال، اموال عمومی و خصوصی را از این جماعت بگیرند و در احکام قضائی مجازات‌های سنگین مالی را اعمال نمایند.

۶- کاخ سفید از یک سو و وزیرخارجه آمریکا از سوی دیگر رسما حمایت خود را از منافقین و سلطنت‌‌طلب‌ها و ضد انقلاب آشوب‌گر اعلام کردند. آنها به اسم حمایت از مردم از اشرار در بیانیه‌های رسمی دفاع کردند. سؤال این است آیا تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر آنها فلج کننده علیه ملت ایران با این حمایت فریبکارانه و مزورانه چگونه قابل جمع است؟ اگر آنها می‌خواهند از ملت ایران حمایت کنند چرا با نقض پیمان برجام و اعمال تحریم‌های جدید علاوه بر تحریم‌های قدیم، کمر به نابودی اقتصاد کشور بسته‌‌اند. آنها باید بدانند ضعیف‌تر از آن هستند که آسیبی به اقتصاد کشور وارد کنند ملت در جنگ اقتصادی علیه استکبار و استبداد جهانی پیروز خواهد شد.

۷- آمریکا و رفقای اروپایی او باید بدانند در ایران یک نظام مردم سالارانه مستقر است. مردم هوشیاری و بصیرت دینی دارند. این نظام سلسله اعصاب امنیتی،‌ قضائی و دفاعی خوبی دارد و از عهده نبردهای نرم و سخت طی ۴۰ سال گذشته برآمده است. دولت مستقر با رأی مردم روی کار آمده تا وقتی مستظهر به تنفیذ رهبری است  مورد حمایت حتی منتقدین او و کسانی که به او رأی نداده‌اند هم می‌باشد. لذا تکان دادن ارکان نظام با جنگ‌ رسانه‌ای، ترور شخصیتی و ترور سیاسی ممکن نیست. این نظام از یک  مرکزیت هوشمند رهبری و هدایت می‌شود والحمدلله  در چهار دهه گذشته  با تأییدات الهی به جلو رفته است.
مانور نرم اخیر توسط دشمن صرفا بخش باقی‌مانده عناصر خود فروخته و جریان فعال کفر و نفاق را لو داد که در تور رسیدگی قضائی گرفتار آمده‌اند و تا مرز تسلیم از این گرفتاری رهایی نخواهند یافت.

۸- تحرکات بدنه دولت در کنترل بازار، قیمت‌ها و پاسخ به سؤالات مردم نشان داد عناصر دلسوزی در دولت وجود دارد، که پای کار هستند تا مشکلات بیشتری برای مردم پدید نیاید. مردم باید از طریق رسانه ملی در جریان این آزمون و فرصت تاریخی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی قرار گیرند. انصافا صدا و سیما در جریان اطلاع‌رسانی و نیز تحلیل رویدادهای اخیر و افشای چهره اشرار و نیز انعکاس تفاوت صدای مردم با صدای اشرار، خوب عمل کرد و توانست از عهده تنویر افکار عمومی در این‌باره برآید. رسانه‌ها و نیز نخبگان و جریان‌های سیاسی هم با هوشمندی جلوی شرارت مخالفان نظام را گرفتند و مرز بین نقد مشفقانه و مخالفت شریرانه را رعایت کردند و این در روشنگری و تعیین اوضاع برای مردم بسیار مؤثر بوده است.

منبع: فارس

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.