تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 7:28
کد خبر : 25006

سید حسن نصرالله: ایران ثابت کرده که متحد صادقی است

سید حسن نصرالله: ایران ثابت کرده که متحد صادقی است

دبیرکل حزب لبنان از وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

به گزارش تیتر داغ: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه او از حمایت ایران در رفع بحران لبنان قدردانی کرد.

او همچنین تاکید کرد: ایران ثابت کرد که متحد صادقی است که دوستانش را در شرایط دشوار رها نخواهد کرد.

نصرالله همچنین با اشاره به شرایط بحرانی لبنان افزود: امیدها برای خروج لبنان از شرایط سخت کنونی و با همکاری همه بسیار زیاد است.

وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار بر موضع ثابت ایران در حمایت از لبنان در همه عرصه ها تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در جریان سفر به لبنان با مقامات این کشور از جمله رئیس‌ جمهور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز فراکسیون الوفاء للمقاومه در پارلمان لبنان در بیانیه‌ای پس از نشست دوره‌ای خود به ریاست محمد رعد اعلام کرد: از حضور جناب آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در بیروت به گرمی استقبال می‌کنیم. ما دیدار‌ها و گفتگو‌های او با مسئولان و گروه‌های سیاسی لبنان را تأکیدی راستین بر مواضع برادرانه و دوستی جمهوری اسلامی با رهبران و مردم لبنان می‌دانیم.

تجمع علمای مسلمان لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران در تمام مراحل تاریخ معاصر حامی ما بوده، از مقاومت حمایت کرده است و امکان پیروزی مقاومت در جنگ‌های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ را فراهم و در بازسازی خرابی‌های جنگ به ما کمک کرد. این کشور همواره دست یاری خود را به سمت لبنان دراز کرده در حالی که آمریکا همیشه مانع از ارائه کمک به لبنان شده است.

 

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد. در پی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرده است که از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا نیز سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به واردات سوخت از ایران کرد.

بر اساس تحلیل‌های کارشناسان، خرید سوخت از ایران از سوی حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور را بشکند؛ اول ایران که توانست علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا سوخت خود را بفروشد، دوم سوریه که در محاصره‌ای منطقه‌ای قرار گرفته بود، ولی سوخت از خاک سوریه به لبنان رفت و سوم لبنان که تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود و سوخت در آن پیدا نمی‌شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.