تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 - 15:18
کد خبر : 14920

فروش مرغ با نرخ ۳۰ هزارتومان غیر منطقی است/ تامین به موقع نهاده‌های دامی ‌راه نجات صنعت مرغداری

فروش مرغ با نرخ ۳۰ هزارتومان غیر منطقی است/ تامین به موقع نهاده‌های دامی ‌راه نجات صنعت مرغداری

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: با توجه به قیمت مرغ زنده، عرضه مرغ با نرخ ۳۰ هزار تومان غیرمنطقی و بی انصافی است.

به گزارش تیتر داغ؛حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با اشاره به اینکه افزایش قیمت هزینه‌های تولید در نرخ‌مصوب مرغ لحاظ نمی‌شود، اظهار کرد: از ابتدای سال هر چند وقت یکبار شاهد افزایش هزینه‌های تولید اعم از واکسن، دارو، دستمزد و … هستیم که متاسفانه آثار آن را بر قیمت اعلامی مرغ نمی‌بینیم که با هیچ یک از اصول و منطق تعیین قیمت مرغ سازگار نیست.

وی افزود: با افزایش قیمت نهاده‌های دامی در کارگروه تنظیم بازار، نرخ مرغ و سایر کالا‌های مرتبط با نهاده‌ها باید تغییر کند چرا که در هزینه تمام شده تولید تاثیر دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها منطقی نیست، بیان کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۲۷ هزار تومان است و فروش با نرخ‌های بالاتر کم لطفی مغازه داران به مصرف کنندگان است.

وی از کاهش جوجه ریزی خبر داد و گفت: با توجه به مشکل تامین نهاده ها، صرف نظر از اینکه با مشکل کمبود تولید یا کاهش جوجه ریزی همراه بودیم، قیمت تمام شده تولید به شدت برای واحد‌ها افزایش یافت که این امر موجب شد قیمت مرغ نسبت به روز‌های اخیر افزایش یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: اگر ۱۰۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین شود، مرغداران این آمادگی را دارند که مرغ را با نرخ مصوب در بازار توزیع کنند، اما به سبب آنکه ۵۰ درصد نهاده با نرخ مصوب تعلق نمی‌گیرد و ۵۰ درصد مابقی به کندی صورت می‌گیرد، قیمت تمام شده مرغ بیش از ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم ۲۸ هزار تومان است.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۱۶ هزار تومان و ذرت را ۴ هزار تومان اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنگ خطر صنعت مرغداری به صدا درآمده است، تصریح کرد: تامین و توزیع به موقع نهاده‌های دامی در جلوگیری از بحران بازار مرغ نقش اساسی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.