تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 11:03
کد خبر : 4207

کیفرخواست برای متهمان جدید پرونده سکه ثامن صادر شد

کیفرخواست برای متهمان جدید پرونده سکه ثامن صادر شد

وکیل پرونده سکه ثامن گفت: دادگاه قرار منع تعقیب برای متهمان جدید پرونده را نقض و قرار شد برای‌شان کیفرخواست صادر شود.

به گزارش تیتر داغ؛ رسول کوهپایه‌زاده گفت: روز گذشته دستور رئیس قضایی گرفته شد که مطابق با عدالت و انصاف بوده و گام بزرگی در جهت احقاق حقوق موکلانم در پرونده سکه ثامن است.

وی ادامه داد: در مرحله دادسرا در این پرونده با حجم و گستردگی که وجود داشته و ۵۰۰ میلیارد تومان اندوخته موکلان ربوده شده و سایتی در فضای مجازی راه‌ اندازی و اقدامات مجرمانه به وقوع پیوسته، با این وجود متأسفانه دادسرا فقط یک نفر را متهم و برای سایر متهمان قرار منع تعقیب صادر کرد.

کوهپایه زاده گفت: در حالی که وقوع چنین بزه‌هایی بدون وجود معاونت‌ افراد دیگر امکانپذیر نیست به همین دلیل بنده با وکالت شکات نسبت به قرار منع تعقیب شکایت کردم، لایحه اعتراضی ارسال شد و شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری ۲ تهران مستقر در مجتمع امور اقتصادی با بررسی لایحه دفاعیه تصمیم جدیدی را گرفت.

این وکیل دادگستری گفت: دادگاه قرار منع تعقیب نسبت به همسر و خواهر متهم و طراحان سایت را نقض و آنها را متهم تشخیص داد و از دادسرا خواست تا نسبت به آنها کیفرخواست صادر شود و تفهیم اتهام انجام شود و با اخذ تأمین مناسب پرونده به دادگاه ارسال شود.

وی گفت: در این راستا از رئیس مجتمع اقتصادی قاضی مسعودی مقام تشکر خود را اعلام می‌کنم چرا که چندی پیش به نمایندگی از موکلین و شکات خدمتشان رسیدم و نزدیک به دو ساعت مشکلات که در مرحله تحقیقات و دادسرا اتفاق افتاده بود را در میان گذاشتم.

کوهپایه‌زاده افزود: در طول این دو ساعت ایشان ایستاده و سرپا با سعه صدر به همه گلایه‌ها و درددل‌های موکلین گوش داد، نکات لازم حقوقی را یادداشت کردند، عرایض بنده را به عنوان وکیل شکات شنید، در همان جا هم مقرر شد لایحه‌ای در ارتباط با بحث اعتراض به قرار منع تعقیب صادره خدمت دادگاه تقدیم کنیم.

این وکیل دادگستری گفت: متعاقب خدمت قاضی در شعبه ۱۰۶۴ رسیدم، مطالب را خدمت ایشان هم عنوان کردیم و در نهایت دادگاه خوشبختانه این قسمت دادسرا که فقط یک نفر را متهم شناخته بود و نسبت به بقیه منع تعقیب صادر کرده بود این تصمیم را نقض کرد و در واقع دستور به جلب دادرسی صادر کرد.

کوهپایه زاده گفت: این اقدام گام مهمی در جهت احقاق حقوق تضییع شده موکلین و مالباختگان سکه ثامن بود که از این حیث جای سپاسگزاری از مسؤولان قضایی پرونده دارد.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.