تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 11:16
کد خبر : 119985

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد؛

آبادیران پل پیوند نهادهای محرومیت زدا با دانش‌بنیان‌ها

آبادیران پل پیوند نهادهای محرومیت زدا با دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: نمایشگاه آبادیران به دنبال رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کم برخوردار با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان ها است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد حسین استادآقا، نمایشگاه ملی آبادیران را که با هدف توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری شکل گرفته است را مهم‌ترین خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری خواند و اظهار کرد: ما و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در حوزه آبادانی و پیشرفت به عنوان یک مجری که درحال فعالیت میدانی در کشور هستیم به توانایی یکدیگر آشنا نبودیم. این نمایشگاه به عنوان یک پل ما را به یکدیگر متصل کرد؛ ما شرکت ها و نهادهایی که در حوزه مرتبط با ما در حال فعالیت هستند، آشنا شدیم، ارتباطات گرفتیم و درنتیجه منجر به انعقاد تفاهم نامه هایی هایی نیز شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، ضمن اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری با برگزاری این نمایشگاه، «ارائه خدمات بهتر به مردم» توسط نهادهای حوزه محرومیت زدای را رقم زد، افزود: بی‌شک، همکاری‌های انجام شده، ضمن کمک به حل چالش‌های مناطق کمتر برخوردار، بستری مناسب برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور نیز فراهم خواهد کرد.

استاد آقا با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در زمینه محرومیت‌زدایی گفت: این آستان تلاش‌های گسترده‌ای برای محرومیت‌زدایی در دست اجرا دارد؛ در این راستا خدماتی متنوع در حوزه رسیدگی به محرومان مانند درمان، سلامت، جهیزیه، آزاد سازی و … خدمات موردی هستند که در این مجموعه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: همچنین در مجموعه ما محرومیت زدایی در حوزه زیر ساخت در مناطق روستایی و محروم در دست اقدام است؛ برای مثال پروژه بهره برداری از ۵۵۰ چاهک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان، بهره برداری از ۲۵۰ مخزن آب شرب در ۲۵۰ روستای استان سیستان و بلوچستان که دارای بحران آبی هستند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، «توانمند سازی» را محور مهم دیگر فعالیت آستان قدس رضوی در بحث محرومیت زدایی برشمرد و گفت: اشتغال، کارآفرینی و مهارت افزایی از بحث های اصلی این محور است.

استاد آقا تاکید کرد: در تمامی این موارد حس نیاز به شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور به وضوح حس می‌شود.

میوه همکاری معاونت علمی با بنیاد کرامت چیست؟

او در ادامه به تاسیس «خانه خلاق و نوآوری کرامت» ذیل بنیاد کرامت رضوی اشاره و اظهار کرد: خانه خلاق کرامت یک برنامه مشترک با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بود که برای ارائه خدمات بهتر، با کیفیت تر و از حیث اقتصادی کم هزینه‌تر انجام شد.

وی ادامه داد: در این زمینه، به این نتیجه رسیدیم که باید به سمت تشکیل و راه اندازی مجموعه‌های خلاق و نوآور حرکت کنیم تا دسترسی به خدمات را تسهیل کرده، کیفیت خدمات را بالاتر ببریم و علاوه بر آن بتوانیم گستره اقدامات مان را در سطح ملی و بین‌المللی را بیشتر کنیم و به این وسیله، مشتاقان زیارت حضرت رضا(ع) در خارج از کشور نیز که تمایل به استفاده و یا مشارکت در برنامه‌های آستان قدس رضوی را دارند، بهره‌مند شوند.

استادآقا در پایان ضمن تاکید بر اینکه نمایشگاه آبادیران به دنبال رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما از فرصت این نمایشگاه استفاده خواهیم کرد و شرکت های دانش‌بنیانی را که در محور های مورد نیاز ما فعالیت می‌کنند؛ بررسی می‌کنیم و پس از آن با همکاری ظرفیت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، محورهای حرکتمان را خلاق و نوآور کنیم.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.