تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 13:09
کد خبر : 112391

آیا خدمات پرستاری در منزل خوبه؟ معرفی مزایا و بهترین مرکز پرستاری

آیا خدمات پرستاری در منزل خوبه؟ معرفی مزایا و بهترین مرکز پرستاری

چکیده : خدمات پرستاری در منزل به خدماتی گفته میشود که بیمار در محیط منزل خود از کلیه خدمات پرستاری در بیمارستان ها بهره مند میشود. ویزیت پرشک در منزل همراه با خدمات پرستاری کامل ترین خدمات تیم پزشکی در منزل است که توسط مرکز پرستاری آبادیس ارائه می شود. همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی

چکیده : خدمات پرستاری در منزل به خدماتی گفته میشود که بیمار در محیط منزل خود از کلیه خدمات پرستاری در بیمارستان ها بهره مند میشود. ویزیت پرشک در منزل همراه با خدمات پرستاری کامل ترین خدمات تیم پزشکی در منزل است که توسط مرکز پرستاری آبادیس ارائه می شود.

همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بیماران در صورت نیاز به خدمات پزشکی این است که ای کاش مراکزی وجود داشت تا با ارائه این خدمات، بیماران را از رفتن به بیمارستان بی نیاز کنند. بیمارستان‌ ها، قالباً محیطی پر از مشکلات و بیماری‌های واگیردار است. به همین دلیل انتخاب بیماران را برای بستری شدن سخت‌تر می‌کند. با پدید آمدن مراکز پرستاری متعدد در تهران و شهرستان‌ها این مشکل هم حل شده است. مراکزی که خدمات متعدد پرستاری، پزشکی، اجاره تجهیزات، انجام آزمایش و… را انجام می‌دهند. در این مطلب همراه ما باشید تا کاملا بگوییم استفاده از این خدمات چه مزایایی دارد و بهترین مرکز خدمات پرستاری در منزل کجاست؟

مزایای خدمات پرستاری در منزل برای بیمار

یکی از اصلی‌ترین مزایای خدمات پرستاری در منزل این است که بیمار در خانه خود یعنی محیطی آشنا و راحت استراحت می‌کند و مراقبت‌های شخصی مورد نیاز او توسط یک پرستار اختصاصی انجام می‌شود. همچنین بیمار می‌تواند بدون وجود هیچ مشکلی در زمان دریافت این مراقبت‌ها کنار خانواده خود باشد.

احتمالا شما هم موارد زیادی شنیده‌اید که بیمار بعد از عمل جراحی و بستری در بیمارستان مجدد به علت عفونت در بیمارستان بستری شده است. با خدمات پرستاری در منزل، بیمار از این عفونت‌ها هم در امان می‌ماند. اگر هنوز تصمیم نگرفتید که بیمار خود را به بیمارستان ببرید یا پرستار در منزل بگیرید، در ادامه مزایای این خدمات را به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

حمایت عاطفی خانواده در کنار مراقبت حرفه‌ای پرستار

وقتی بیماران در محیطی مانند بیمارستان تحت نظر پزشک قرار می‌گیرند، بیمار تنها در ساعات ملاقات می‌تواند اعضای خانواده خود را ببیند. ولی مدت زمان کم دیدار خانواده با بیمار، تاثیر زیادی روی وضعیت روحی و البته روند درمان وی می‌گذارد. اما با دریافت مراقبت‌های پرستاری در منزل، بیمار همچنان تحت حمایت عاطفی از سوی اعضای خانواده خود قرار دارد. حضور یک پرستار تمام وقت در منزل باعث می‌شود تا بیمار نیازهای دیگر خود مانند دارو، غذا، بهداشت و… را فراموش نکند. این موضوع برای تمام بیماران به خصوص افراد مبتلا به آلزایمر، افسردگی و مشکلات روان اهمیت زیادی دارد. همچنین پرستاری در منزل برای سالمندان کمک می‌کند تا کارهای روزانه مانند پوشیدن لباس، خوردن غذا، پیاده‌روی و… را انجام دهند.

حضور بیمار در محیطی آشنا و راحت

خیلی از بیماران با ماندن در بیمارستان به مشکلات روحی و روانی مبتلا می‌شوند. همچنین حضور بیماران با بیماری‌های خطرناک‌تر و واگیردار، شنیدن صدای ناله برخی از بیماران از درد زیاد، شنیدن صدای مانیتورهای پزشکی و دستگاه‌ها و حتی فوت بیمار دیگر می‌تواند اضطراب بیماران دیگر را چند برابر کند. از طرفی بیمارستان به عنوان کانونی برای انتقال بیماری‌های عفونی است و امکان دارد فرد علاوه بر بیماری اصلی خود به بیماری‌های دیگری هم مبتلا شود. در حالی که با خدمات پرستاری در منزل، همان مراقبت‌ها برای بیمار توسط یک پرستار شخصی انجام می‌شود. از آنجایی که بیمار در محیطی آشنا و راحت حضور دارد و مورد توجه خانواده قرار می‌گیرد، خیلی سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

مراقبت‌های پزشکی مخصوص

برخلاف بیمارستان که پرستاران فقط کارهایی مانند دادن دارو، تزریق سرم، تزریق آمپول، گرفتن نوار قلب و… را انجام می‌دهند، با خدمات پرستاری در منزل می‌توانید از خدمات بیش‌تری استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید برای بیمارانی که دارای اختلالات حرکتی هستند، افراد دارای سکته مغزی و سالمندان، پرستار شخصی بگیرید تا به او در انجام کارهای روزمره خود کمک کند. همچنین در برخی مراکز پرستاری مانند مرکز پرستاری آبادیس علاوه بر تزریقات، خدمات ویژه‌ای مانند انجام آزمایش‌ها، تصویربرداری، اتاق سی سی یو، آی سی یو، تزریق واکسن آنفولانزا، اعزام آمبولانس، اجاره تجهیزات پزشکی و… هم انجام می‌شوند.

نتیجه بهتر

وقتی شما از خدمات پرستاری در منزل برای سالمندان، کودکان یا حتی مبتلایان به بیماری‌های مزمن استفاده می‌کنید، قطعا نتیجه بهتری از مراقبت‌های پرستار در منزل می‌بینید. این مراقبت‌ها و حمایت‌های پزشکی در محیطی سالم و تمیز ارائه می‌شوند، در نتیجه بیمار سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

کیفیت بهتر زندگی بیمار

بیمار با دریافت مراقبت‌های لازم از پرستار منزل، طی دوره بیماری خود هیچ تغییری را در زندگی احساس نمی‌کند. پرستار منزل برای ارائه این مراقبت‌ها آموزش دیده است و می‌تواند به بیمار در نظافت خود، پوشیدن لباس، خوردن غذا و کارهای روزمره کمک کند. حتی پرستار در منزل بیش‌تر به کارهای بیمار دقت می‌کند تا از جایی نیفتد یا به خود آسیبی نرساند؛ زیرا هر یک از این موارد می‌توانند سرعت بهبود بیمار را کاهش دهند.

حمایت غذایی

اگر شما یا یکی از عزیزانتان تجربه بستری در بیمارستان را داشته باشید، احتمالا دیده‌اید که غذاها مطابق رژیم غذایی خاص برای بیماران آماده می‌شوند. ولی کم‌تر پرستاری این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد که آیا بیمار من غذا خورده است یا خیر. به خصوص در بیمارانی که مشکلات تغذیه دارند، خوردن غذا اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

با آوردن یک پرستار شخصی در منزل می‌توانید از غذای بیمار خود مطمئن شوید؛ زیرا او پرستار بیمار شما است و علاوه بر در میان گذاشتن رژیم غذایی بیمار با اعضای خانواده، به خود بیمار هم برای خوردن غذا کمک می‌کند همچنین در برخی بیماران خاص که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، فرایند گاواژ را انجام می‌دهد. یک پرستار منزل می‌تواند درباره رژیم غذایی مخصوص بیمار با خانواده او صحبت کند و نموداری از حجم و نوع غذای بیمار را تهیه کرده و به پزشک و خانواده بیمار ارائه دهد.

دسترسی به تمام تجهیزات پزشکی لازم

خدمات پرستاری در منزل شامل اجاره برخی تجهیزات پزشکی هم می‌شود. به خصوص این موضوع برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند COPD، بیماری‌های قلبی، دیابت و ناتوانی در سیستم‌های مختلف بدن اهمیت زیادی دارد. علاوه بر دادن دارو به بیمار، خدمات ویژه دیگری مانند مراقبت‌های ویژه (آی سی یو – سی سی یو)، تصویربرداری‌ها، انجام آزمایشات و ویزیت پزشک در منزل هم توسط این مراکز انجام می‌شوند.

همراهی و حمایت عاطفی

گاهی شما هیچ بیماری در منزل ندارید. ولی از آنجایی که از یک کودک، سالمند یا حتی افراد دارای مشکلات روان مراقبت می‌کنید، ممکن است برخی ساعات از روز برای کار یا استراحت از منزل خارج شوید. حضور یک پرستار کمک می‌کند که کودک، سالمند یا بیمار شما حس تنهایی یا انزوا نداشته باشد.

دسترسی به پرستاران ماهر و باتجربه

یکی از مزایای خدمات پرستاری در منزل، استفاده از مهارت پرستارانی باتجربه است. در مراکز پرستاری در منزل فقط پرستارهای ماهر و باتجربه حضور دارند. به همین دلیل شما می‌توانید بدون نگرانی بابت مراقبت‌های لازم یک پرستار را به خانه خود بیاورید. همچنین از خدمات پرستاران منزل در حوزه‌های تخصصی بهره‌مند شوید. برای مثال پرستارهایی که در زمینه‌هایی مانند گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، مراقبت از بیماران متصل به دستگاه ونتیلاتور و… آموزش دیده‌اند با مهارت بیش‌تری از بیمار شما مراقبت می‌کنند.

مزایای خدمات پرستاری در منزل برای خانواده بیمار

اگر با خواندن این مطلب هنوز هم مطمئن نشدید که آیا از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنم یا خیر، باید بگوییم که مزایای استفاده از این خدمات فقط شامل بیمار نمی‌شود. در ادامه توضیح می‌دهیم که استفاده از خدمات پرستاری در منزل چه مزایایی برای خانواده بیمار دارد.

به زندگی خود ادامه دهید

با بیمار شدن یکی از اعضای خانواده، تمام افراد دچار اضطراب می‌شوند و نمی‌دانند در طول فرایند درمان بیمار باید چگونه به زندگی خود ادامه دهند. ما به شما می‌گوییم که با خدمات پرستاری در منزل نیازی نیست مرخصی بگیرید، کسب‌وکارتان را به شخص دیگری واگذار یا روتین زندگی روزمره خود را دچار اشکال کنید. همچنین زمان‌هایی را به استراحت و اوقات فراغت خود اختصاص دهید و خیالتان بابت بیمارتان و مراقبت‌های مورد نیاز وی راحت باشد.

هزینه کم‌تری بپردازید

شاید برای شما هم تعجب‌برانگیز باشد، ولی استفاده از خدمات پرستاری در منزل نسبت به بستری بیمار در بیمارستان با هزینه کم‌تری امکان‌پذیر است. این روزها می‌توانید هر یک از خدمات مورد نیاز بیمار خود را از مراکز پرستاری در منزل با هزینه مقرون‌به‌صرفه دریافت کنید. با حضور پرستار در منزل هم هزینه کم‌تری بپردازید و هم از مهارت و تجربه فوق‌العاده پرستار شخصی خود بهره‌مند شوید.

آیا خدمات پرستاری در منزل خوبه؟ معرفی مزایا و بهترین مرکز پرستاری

چگونه بهترین مرکز پرستاری در منزل را انتخاب کنیم؟

بعد از آشنایی با مزایای خدمات پرستاری در منزل برای بیمار و خانواده نوبت آن است که بدانیم بهترین مرکز پرستاری در منزل در شهر تهران کجاست؟ برای انتخاب بهترین مراکز پرستاری، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • مراقبت‌های مورد نیاز در منزل

  • مقدار بودجه

  • پرس و جو از دوستان و آشنایان درباره مراکز پرستاری

  • جستجو نام مراکز پرستاری مورد نظر در اینترنت و خواندن نظرات بیماران قبلی

  • راه‌های ارتباطی با مرکز پرستاری مورد نظر

  • بررسی صلاحیت پرستاران و گواهینامه‌های مرکز

  • بررسی میزان تجربه مرکز پرستاری در ارائه خدمات

خدمات پرستاری در منزل با بهترین کیفیت

در این مطلب توضیح دادیم که خدمات پرستاری در منزل هم برای بیماران و هم برای خانواده آن‌ها مزایای زیادی به همراه دارد. همچنین در انتها راهنمایی کردیم که با چه کارهایی می‌توان بهترین مرکز ارائه‌دهنده این خدمات را یافت. مرکز خدمات پرستاری و پزشکی در منزل آبادیس یکی از شرکت‌های معتبری است که برای ارائه این خدمات می‌توانید به آن مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره نوع خدمات، سابقه شرکت و رضایت مشتریان قبلی کافی است سری به سایت مرکز پرستاری آبادیس بزنید و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف با این مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.